لاوروف در مورد تروئیكای بزرگ ، ایران و افغانستان صحبت می كند – مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش نووستی ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو مخالف پیوستن ایران و هند به قالب گسترش یافته تریویکا برای افغانستان نیست.

تریویا بزرگ شامل روسیه ، ایالات متحده ، چین و پاکستان است.

در جای دیگر ، لاوروف به خبرنگاران گفت که حل مشکلات افغانستان باید سیاسی باشد و نمایندگان طالبان نیز باید در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: تمام تلاش ها و تماس ها و تماس های ما با کشورها در مورد مسئله افغانستان معطوف به آغاز مذاکرات است که باید برای یک توافق سیاسی باشد و در آن نمایندگان تمام اقوام افغانستان از جمله طالبان و پشتون ها شرکت کنند. . “

لاوروف گفت: “مسکو علاقه ای به هرج و مرج در افغانستان ندارد.” ما علاقه مند به هرج و مرج در افغانستان نیستیم و این فقط به این دلیل نیست که نمی خواهیم درگیری به همسایگان و متحدانمان سرایت کند. بلکه ما می خواهیم افغانستان در بهترین شرایط زندگی کند و مردم این کشور در صلح و آرامش زندگی کنند و این کشور بدون هیچ گونه تهدید امنیتی ، از جمله تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر ، به پیشرفت خود ادامه دهد.

ایالات متحده در افغانستان شکست خورد

لاوروف گفت سربازان آمریكایی از افغانستان خارج شده اند و جو بایدن رئیس جمهور آمریكا ادعا كرده است كه سربازان آمریكایی افغانستان را ترك می كنند زیرا آنها مأموریت خود را انجام داده اند. ظاهراً بایدن تلاش کرده تا اوضاع را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. اما همه می دانند که مأموریت ایالات متحده در افغانستان شکست خورده است.

بیشتر بخوانید  با ۵۰۰ میلیون تومان در این محله تهران خانه بخرید + جدول

وی افزود: حتی در آمریکا نیز این مشکل (شکست در افغانستان) شناخته شده و پذیرفته شده است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: تروریسم در افغانستان از بین نرفته است و گروه تروریستی داعش و شاخه القاعده در آن کشور مواضع خود را در آن کشور تقویت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که تولید دارو در افغانستان به سطح بی سابقه ای رسیده است و 90 درصد داروهای جهان در آن کشور تولید می شود و تقریباً هیچ اقدامی برای مبارزه با این پدیده انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید