افزایش نگرانی در مورد وخیم شدن بیشتر وضعیت کرونر در مازندران


به گزارش ایرنا ، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، در 24 ساعت گذشته در مجموع 318 بیمار با 19 بیمار جدید کوید در بیمارستان های استانی بستری شده اند که بیشترین تعداد از زمان تاجگذاری هند است.

بر اساس این گزارش ، در حال حاضر 1505 بیمار مبتلا به کوید 19 در استان بستری هستند که 245 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

گزارش جدیدی از هر دو دانشگاه همچنین نشان می دهد که تعداد روزانه بیماران جدید کرون که در بیمارستانها بستری شده اند هنوز بیشتر از تعداد ترخیص شده است ، در حالی که حداکثر زمانی اتفاق می افتد که حداقل چند روز پذیرش و ترخیص روزانه انجام شود. برابر باشد و سپس روند كاهش بستری روزانه در بیمارستان آغاز شود.

گزارش امروز دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد در حالی که طی 24 ساعت گذشته 318 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در بیمارستان های استان بستری شده اند ، تعداد ترخیص در این مدت 280 نفر بوده است. به عبارت دیگر ، تفاوت بین تعداد از بیماران جدید و ترخیص در این مدت حدود 40 نفر بود ، که به معنی گرفتن 40 تخت جدید از بیماران کرون است.

همچنین خلاصه ای از گزارش های رسمی منتشر شده در این هفته نشان می دهد که وضعیت کرونر در مازندران در این دوره همیشه رو به وخامت بوده و احتمالاً طی روزهای آینده بدتر خواهد شد.

بر اساس این خلاصه ، از شنبه ، 10 ژوئیه ، تا امروز ، جمعه ، در مجموع 39 بیمار مبتلا به Covid در 19 بیمارستان استان بستری شدند. در این دوره ، حدود 40٪ به بیماران سخت تحت درمان در بخش مراقبت های ویژه اضافه شد و تعداد این بیماران از 177 روز شنبه به 245 نفر در روز جمعه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  آقای مجری شبکه 3 ، چشمان خود را باز کنید!

همچنین طی آن هفت روز ، در مجموع 1986 بیمار جدید Covid 19 در بیمارستانهای مازندران بستری شدند ، در حالی که 1493 بیمار پس از بهبودی نسبی برای ادامه درمان در خانه مرخص شدند. این تفاوت آماری به این معنی است که فقط 493 تخت فقط در مدت هفت روز توسط بیماران کرونر اشغال شده است.

همچنین بررسی سایر آمارها ، وخیم شدن فزاینده اوضاع کرونر در مازندران را نشان می دهد. به عنوان مثال ، در حالی که روز شنبه این هفته تعداد بیماران تازه تشخیص داده شده با Covid 19 در استان فقط 156 نفر بود ، امروز در روز جمعه به 318 نفر رسید که بیش از 100 درصد افزایش دارد. تعداد بیماران بستری در روز شنبه 1047 نفر بود و در روز جمعه به 1505 نفر رسید.

متخصصان بهداشت علت اشغال زیاد تخت های بیمارستانی و تغییر سریع رنگ در مناطق مختلف قرمز به دلیل قدرت مسری بالای تاج یا دلتا هند است.

کرون هند یا سویه دلتا در تاریخ 1 ژوئیه وارد مازندران شد ، به دلیل میزان بالای آلودگی شهروندان و چرخش در مناطق مختلف استان ، در کمتر از یک هفته ، یعنی. 8 ژوئیه ، رنگ قرمز تاج به این استان بازگشت.

تاج دلتا که به گفته کارشناسان بهداشت سریعتر از انگلیسی است ، طی سه هفته تعداد مناطق تاج قرمز مازندران را از یک منطقه به 15 شهر افزایش داده است.

افزایش نگرانی در مورد وخیم شدن بیشتر وضعیت کرونر در مازندران

هفته پرتنش در انتظار مازندران

معاون وزیر بهداشت مازندران با تأیید اینکه کرونا هند بیش از انگلیس و گونه های دیگر بر وضعیت استان تأثیر گذاشته است ، به ایرنا گفت: در حال حاضر این استان در آستانه رسیدن به اوج موج پنجم است.

بیشتر بخوانید  کت و شلوار لیندا کیانی جنجالی شد

دکتر تورج اسدی افزود: ما هنوز به قله قله پنجم نرسیده ایم و در هفته های آینده ، تا رسیدن به قله ، مازندران روزهای سخت عروق کرونر را در پیش خواهد داشت.
وی توضیح داد: در دو هفته گذشته با افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 ، مازندران به طور جدی وارد موج پنجم تاج شده و هم اکنون در مسیر صعودی نمودار کرونر قرار دارد.

دکتر اسدی گفت: طی 24 ساعت گذشته 318 تاج جدید در بیمارستان های استان پذیرفته شده است ، و همچنین از افزایش مراجعه های سرپایی در مراکز بهداشتی درمانی استان ها خبر داد و گفت: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به کلینیک روزانه به حدود 4000 نفر رسیده است که این تعداد بسیار زیاد است و این نشان می دهد که در روزهای آینده ما به بیماران بستری در بیمارستان ادامه خواهیم داد و این وضعیت ممکن است شرایط کرونر در استان را پیچیده کند.

آمل هنوز در بالای جدول کرونا قرار دارد

دکتر اسدی بیشترین تعداد بیماران بستری را مربوط به شهر آمل عنوان کرد و گفت: متأسفانه درصد زیادی از بیماران استان متعلق به شهر آمل هستند و به مدت 24 ساعت تا ظهر پنجشنبه نزدیک به هزار سرپایی به پزشکی مراکز در این شهر “این کل استان بود.

افزایش نگرانی در مورد وخیم شدن بیشتر وضعیت کرونر در مازندران

وی وضعیت فوران تاج در آمل را نگران کننده توصیف کرد و افزود: متأسفانه میزان انطباق انسان با پروتکل های بهداشتی در این شهر نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

معاون پزشکی دانشگاه مازندران سفرهای خانوادگی را از مهمترین دلایل شیوع ویروس کرونا در استان به ویژه در آمل عنوان کرد و گفت: سفرها و اجتماعات خانوادگی به شیوع ویروس کرونا و کار در استان و شهرستانها کمک می کند. برای کارکنان پزشکی و کنترل بیماری را تشدید می کند.

بیشتر بخوانید  اوباما نگران شد؛ «بایدن شاید به ترامپ ببازد»

وی با بیان اینکه مازندران تعداد تختخوابی محدود دارد ، افزود: تعداد تختخواب در استان ما ظرفیت محدودی است که باید به غیر از بیماران کرون به بیماران دیگر خدمات دهد.

اسد گفت: در مجموع 4500 تخت در بیمارستان های دولتی و خصوصی در استان وجود دارد که 3500 تخت در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی است.

وی یکی از دلایل محدود بودن تختخواب را خدمات بیماران غیر کرونری عنوان کرد و افزود: با توجه به خدماتی که به بیماران غیر کرونری ارائه می شود ، تعداد تخت هایی که هم اکنون بیمارستانی را به آنها مجهز می کنیم محدودیت دارد. “ما با توجه به امکانات و شرایط در استان هستیم.

دکتر اسدی روش کنترل شیوع تاج قبل از واکسیناسیون را رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: اگر پروتکل ها توسط افراد رعایت نشوند ، افزایش تعداد تخت ها تاثیری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: کادر پزشکی استان 16 ماه است که با ویروس تاج مبارزه می کنند و اکنون به دلیل خستگی آن چند ماه و گرمای شدید هوا و استفاده از لباس و ماسک مخصوص تحت فشار قرار گرفته و سرویس دهی آن مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید