علم الهدی: موضع دولت بعدی در قبال برجام باید همان موضع پارلمان باشد



ایسنا / خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: ما از مجلس شورای اسلامی تشکر می کنیم که برجام را با قانون مصوب خود شکست داد و انشا Godالله نمایندگان مجلس پای این قانون خواهند ایستاد و موقعیت کارمندان دولت آینده در قبال برجام باید مطابق با این قانون باشد و تعالیم نبوی رهبری. “بودن.

آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در خطبه های مذهبی و سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به فرارسیدن حج گفت: حج یک وظیفه الهی و اجتماعی است که در هر زمان برای حفظ وحدت اسلام به عنوان یک محور مشخص اعتقاد بر این است ، اما بی کفایتی مسئولان حرم باعث شده مردم به دلیل تاجگذاری از حج محروم شوند.

وی با بیان اینکه ریشه این محرومیت از حج جرائم استکبارستیزی است ، اضافه کرد: دومین جرم این است که مزدوران استکباری که اداره مقدسات مقدس را ندارند و در مقابل فوران تاج نمی توانند حج را مدیریت کنند.

سخنگوی مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: تاریخ زندگی ما آمیخته با جنایات غرب و استکبار آمریکایی است. زندگی ما از جنبه های معنوی ، اقتصادی و اجتماعی با جنایات غرب عجین است. هفته گذشته سه خاطره تاریخی از چهره وحشیانه آمریکا و غرب به ما نشان داد.

علم الهدی ادامه داد: اولین خاطره 12 ژوئیه سالگرد شهادت شهدای مسجد جامع گوهرشاد است ، زمانی که رضاخان و جلادانش مردم را به خاطر عفاف و حجاب در این خانه خدا کشتند. خاطره دوم سالگرد امضای توافق نامه برجام است که ریشه فشار اقتصادی امروز ماست. خاطره سوم نیز مربوط به دیروز است که مصادف با سالگرد حمله وحشیانه مزدوران آمریکایی-سعودی به پرستشگران ایرانی برای برائت از مشرکین بود.

بیشتر بخوانید  افشاگری قربان‌زاده از ریخت و پاش ۵۰۰ میلیاردی استقلال + تصاویر

وی افزود: همه این جنایات مربوط به غرب و استکبار آمریکا است. موضوع ترور مسجد گوهرشاد و کشته شدن حجاج ایرانی در مجاورت کعبه به نام برائت از مشرکان ، دو عملیاتی است که چهره لجاجت و دشمنی آمریکا و غرب در برابر اسلام را به ما نشان می دهد.

امام جمعه مشهد تأكید كرد: البته این بدان معنا نیست كه نزدیكان مسئول ما به این دولت خیانت كرده اند ، این اقوام خدمت كرده اند و به آنها اجازه رهبری داده شده است. از روز نخست روی کار آمدن دولت فعلی ، معتقد بود که مشکلات اقتصادی ما ناشی از تقابل با جریان های قدرت در جهان است و برای حل مشکلات باید این تقابل ها از بین برود و در صورت حل مشکل هسته ای ، دیگر مشکلی با تحریم ها نخواهیم داشت. غرب کند است.

علم الهدی افزود: مقامات ما دو محاسبه کردند و بر اساس آن گفتند که اگر تحریم ها برداشته شود ، مشکلات حل می شود و ثانیاً گفتند اگر ما از فناوری هسته ای دست بکشیم ، مشکل آمریکا حل می شود با ما “کارمندان قصد تحویل نداشتند و می خواستند خدمت کنند و خدمات را در هر دو جهت دیدند.

وی ادامه داد: مدیریت نیز از ابتدا گفت که در هر دو اشتباه کردید. شما به اشتباه فکر می کنید که مشکل آمریکا یک مشکل هسته ای است. رهبری فرمودند که مشکل ایالات متحده اسلام و نظام اسلامی است و شما اشتباه می کنید که فکر می کنید همه مشکلات ما نتیجه تحریم ها است و با رفع تحریم ها همه مشکلات حل می شود. اما رهبری گفت که مردم به این دولت رأی دادند و این اساس سیاسی این دولت است و ما جلوی شما را نمی گیریم ، اما مذاکرات باید به صورت نرمش قهرمانانه باشد.

بیشتر بخوانید  همسر چشم رنگی آریا عظیمی نژاد نمایان شد

سخنگوی مقام معظم رهبری در خراسان رضوی با بیان اینکه برجام و مذاکره با آمریکا به تجربه ای هشت ساله برای ملت ما تبدیل شده است ، گفت: در نتیجه برجام ، غنی سازی و فعالیت های هسته ای ما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، اما دشمن تحریم ها را لغو نکرده است اما در جریان مذاکرات برجام او 1400 تحریم را به تحریم های قبلی اضافه کرد.

علم الهدی تأکید کرد: رفتار ایالات متحده در قبال برجام و همچنین قتل ها در مسجد گوهرشاد و ایرانیان در نزدیکی کعبه علیه آمریکا و غرب جرم بود. کارمندان ما به قصد خدمت مذاکره کردند و مدیریت نیز عملیات آنها را تأیید کرد و این افراد مورد تأیید مدیریت قرار گرفتند. فقط دو اشتباه توسط کارمندان ما انجام شده است.

وی افزود: اولین اشتباه این بود که مدیریت از همان ابتدا گفت این مسئله حل نمی شود و حرف مدیریت را گوش نمی داد در حالی که اگر کارمندان از روز اول مطیع استان بودند این مشکلات پیش نمی آمد. وی گفت: “اشتباه دوم کاری است که آنها اکنون انجام می دهند و با وجود همه مشکلات فعلی ، کارمندان فعلی می خواهند برجام را به عنوان یک ارزش در این کشور قرار دهند تا کارمندان بعدی مجبور شوند به عنوان یک ارزش برای برجام عمل کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: “ما از مجلس شورای اسلامی برای شکست برجام با قانون مصوب خود تشکر می کنیم و انشاالله اعضای مجلس در کنار این قانون خواهند ایستاد و موقعیت کارمندان دولت آینده در قبال برجام باید مطابق با این قانون باشد “تعالیم نبوی رهبری باشید.

بیشتر بخوانید  حمله سایبری به تل آویو

علم الهدی با تأکید بر اینکه برجام در نتیجه خیانت های دشمن دچار مشکل شده است ، اظهار داشت: دشمن موذی بدون لغو تحریم ها برجام را ترک کرده است. مقامات عزیز ما فعالیت دیپلماتیک خود را نقض نکرده اند ، ممکن است اشتباه کرده باشند ، اما خیانت نکرده اند و ما نباید به مقامات کشورمان بدگمان باشیم. ما باید در همه مسائل سیاسی از دستورات رهبر پیروی کنیم و در عین حال به دشمنی دشمنان نیز توجه کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید