کلیدواژه ها: مسیر شکل گیری سیستم قضایی در سطح اسلامی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت – قم نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از کوم ، حجت الاسلام والمسلمین گلم حسین محسنی ایجا که برای دیدار با مراجع عظام تقلید و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه به شهر مقدس کوم سفر می کند ، دقایقی پیش در منزل آیت الله العظمی مکارم شیرازی با این مقام بزرگ دیدار کردند. .

رئیس قوه قضاییه با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، به تشریح برنامه های قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی پرداخت و تأکید کرد که در دوره تصدی وی مسیر تشکیل دادگستری اسلامی با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مشکلات مردم ، به ویژه مشکلاتی که در قوه قضائیه برای آنها وجود دارد ، در مورد هم افزایی و رایزنی با مجلس و دولت جدید برای حل این مشکلات صحبت کرد.

محسنی ایجایی گفت: امیدواریم بتوانیم با كمك نخبگان حوزه و دانشگاه كارآیی دادگستری را افزایش دهیم و با كاهش روند تولید و هزینه های آن اعتماد از دست رفته مردم را جبران كنیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش طلاب و حوزه های علمیه در تربیت کادر قضایی لازم ، تأکید کرد: امروز در زمینه حقوقی و قضایی با پدیده های نوظهور و پیچیده ای روبرو هستیم که باید با اجتهاد مستمر پاسخ های مناسبی برای آنها پیدا کنیم. “

آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی به عنوان رئیس قوه قضائیه را تبریک گفت و برای وی مسئولیت خطیر را برای وی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

این مرجع محترم با اشاره به خصوصیات و ویژگی های رئیس قوه قضاییه و ذکر اهمیت عدالت در جامعه گفت: شجاعت و تجربه اصلی ترین ابزار عدالت و پرونده های مهم دادگستری است.

بیشتر بخوانید  چهار سالن پذیرایی و رستوران در آمل پلمپ شد - آژانس Mer اخبار ایران و جهان

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به توانمندی ها و تجربه مدیریتی حجت الاسلام محسنی ایجی در بخشهای مختلف قضایی خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه گفت: جنابعالی شما در قوه قضاییه و حمایت از مقام معظم رهبری تجربه موفقی دارید. . “
ابزارها نیز در اختیار شماست و این شجاعت ، پشتیبانی و برنامه ها شما را موفق می کند.

وی ادامه داد: بیش از هر چیز این دعای مخلصین است که پشتوانه شماست و این دعا بسیار م effectiveثر است و ما دعا می کنیم که این سیستم قضایی موفق و باوقار باشد و مردم راضی باشند.

این مرجع تقلید بزرگ با تمجید از زحمات آیت الله رئیسی در رأس قوه قضائیه ادامه می دهد: آیت الله رئیسی اقدامات خوبی در قوه قضاییه انجام داده است که می تواند بستر مناسبی برای ادامه این مسیر باشد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود گفت: قوه قضائیه قویترین نیرو است. زیرا نیروهای دیگری مانند این نیرو نمی توانند هدف خود را برآورده کنند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در توضیح این موضوع تصریح کرد: تا زمانی که مجلس آن را تصویب نکند و در واقع زمینه سازی نکند ، دولت نمی تواند کاری انجام دهد و مجلس به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و روند تصویب و ابلاغ قوانین روندی طولانی دارد.

وی ادامه داد: با این وجود قوه قضاییه از قدرت و اختیار جلوگیری از فساد و مسئولان فاسد و صدور تصمیمات برخوردار است و این مسئله بسیار مهمی است و شما باید از این قدرت و ظرفیت نهایت استفاده را ببرید.

بیشتر بخوانید  بیمه سرمد برای افزایش سرمایه مجمع فوق‌العاده برگزار می‌کند

در همان زمان ، وی خاطرنشان کرد که موانعی بر سر راه دادگستری وجود دارد که برخی از آنها قابل برطرف و برخی دیگر قابل حل نیستند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: یکی از موانعی که می تواند برطرف شود ، که تأثیر خوبی نیز در بهبود کارایی دادگستری و افزایش رضایت عمومی دارد ، کاهش طول دادرسی است.

وی اظهار داشت: اگر زمان تولید و رسیدگی به پرونده ها كوتاه شود تا مردم نتیجه كار را سریعتر ببینند ، به لذت خدا و بندگان خدا می رسد.

مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر لزوم مبارزه قاطعانه با فساد تأکید کرد و گفت که باید جلوی قاچاق و رانت گرفته شود.

در پایان آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد با ادامه راه تحول و ادامه کمال دستگاه قضایی ، کارهایی انجام شود که اعتماد مردم به سیستم روز به روز افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید