مارموت کایدان فیلمنامه نویس تلویزیون و سینما که سریال می نویسد تانزانیا به عنوان “خوب ، بد ، زشت” ، به کارگردانی منوشر هادی و “دارا نه “به کارگردانی مسعود ده نمکی برای افت کیفیت این کمدی ها روزها تلویزیون و شبکه نمایش خانگی به گزارشگر بیشتر وی گفت: این کاهش کیفیت به همه و همه برمی گردد مهمتر یکی از عوامل کمدی خوب ، وضعیت اجتماعی ، روانی و روانی افراد است. گل سرسبد همه این وقایع تلخ ویروس کرونا همچنین وقتی او دائماً مرگ او را می شنید صلح خنده گناه می شود و آنها نباید بخندند. این یک بحث روانشناختی است که شما برای خندیدن باید توانایی های اساسی داشته باشید و اکنون جامعه دچار نوعی افسردگی عمومی است.
آنها در ماتم بزرگی هستند و نمی توانند بخندند
کایدان گفتن این خنده باید به طور طبیعی ، وی گفت: “هنوز بسیاری از افراد هستند که نمی توانند بخندند ، در ماتم شدید و شرایط بحرانی قرار می گیرند و حتی می خواهند خودشان باشند.”
نویسنده سریال “دلدادگان” در بخشی دیگر درباره م componentsلفه های مهم کمدی گفت: “نمایشنامه های امروزی خالی و پوچ است و فکر می کنم یکی از دلایل آن این است که کار طنز به بازیگر وابسته است ، برخلاف ملودرام که به تاریخ متکی است. “از طرف دیگر بازیگران کمدی آنها بسیار محدود هستند به طوری که بسیاری از منتقدان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند تا مهمترین بازیگران کمدی آنها برای دیدن به ملودرام می روند.
وی افزود: وقتی کمدی وارد شد جشنواره ها جدی است اینکه بازیگران به تدریج احساس خالی شدن می کنند مسلم نیست ، البته بسیاری از آنها جهت خود را تغییر می دهند.
کارگردانانی که فکر می کنند چون محبوب هستند ، هر کاری که می کنند ، مخاطب می بیند
کایدان در پاسخ به سوال وی با کاهش کیفیت کمدی ها در شبکه سینمای خانگی مانند کارهای مهران مدیری و رامبد جوان گفت: بسیاری از افراد انگیزه خود را از راه کمدی از دست داده اند و حتی انگیزه نیز تغییر کرده است. زمانی برخی از کارگردانان نگران جذب مخاطب بودند اما اکنون می گویند مخاطب دارند و این بیشترین است آفت او یک هنرمند است.
جای بحث دارد که چرا این میزان ثروت برای آنها کم است یا آن فریب از کجا ناشی می شود که شما فکر می کنید کار به شخص بستگی دارد و هر کاری که او انجام می دهد باید مورد پسند مخاطب قرار گیرد. این حتی مشخص نیست مرد چرا او فکر می کند او آنقدر سوپرمن است که می تواند خیلی کارها را با هم انجام دهد؟ وی افزود: من دوستان زیادی را دیده ام كه تصور می كردند چون محبوب هستند ، هر كاری كه می كنند قطعاً مردم آن را می بینند ، اما مردم می فهمند كه سازنده بدنبال پول و پس انداز است.
نویسنده کتاب سقوط یک فرشته در مورد اینکه چرا این افراد پروژه دارند ناهمسان وی گفت که آنها به دنبال پول بیشتر هستند. “جای بحث دارد که چرا این میزان ثروت برای آنها کم است یا آن.” فریب از کجا ناشی می شود که شما فکر می کنید کار به شخص بستگی دارد و هر کاری که او انجام می دهد باید مورد پسند مخاطب قرار گیرد. این حتی مشخص نیست مرد چرا او فکر می کند او آنقدر سوپرمن است که می تواند خیلی کارها را با هم انجام دهد؟ این فكر كردن از کجا ناشی می شود که ما می فهمیم و دیگران دلیل آن را نمی فهمند مانند من به آنچه آنها انجام می دهند می رسم ، آنها من را دوست دارند. در حالی که مردم آنقدر خسته و کسل و بی اعتماد هستند که هیچ کس معرفی شما چقدر ندارید دست و پا روی آن بگذارید ، اگر چیزی را دوست نداشته باشند ، به راحتی آن را ترک می کنند.
وی همچنین در زمینه نگارش فیلم نامه های طنز و نقاط ضعف در این زمینه اظهار داشت: هم در زمینه نویسندگی و هم در زمینه های دیگر در زمینه کمدی کمبود نیروی کار داریم. در هالیوود 12000 نفر در بخشها و ژانرهای مختلف می نویسند. بعضی اوقات نویسندگان فقط روی یک پروژه مثل خیلی متمرکز هستند فرانسه آنها کار می کنند ، تخصصی تر عمل می کنند و با همان مجموعه کار می کنند و ترجیح می دهند در همان مجموعه تخصص داشته باشند.
کمدین های خوبی مثل هشایار الوند را از دست دادیم
کایدان وی افزود: در ایران کسانی که مستقل و حرفه ای کار می کنند از 20 یا 30 نفر بیشتر نیستند. من هاشایار الوند و برخی را دوست دارم نویسندگان کمدی ما چیزهای خوب را از دست داده ایم ، برخی مهاجرت کرده اند و این باعث می شود تعداد محدود شود. به همین دلیل نویسنده نمی تواند اینجا متمرکز شود و من بعضی اوقات مجبور شدم سه کار را همزمان انجام دهم.
در بخشی دیگر درباره کیفیت پایین کمدی های تلویزیونی گفت: همانطور که گفتم طنز به بازیگر بستگی دارد و شاید امروزه کمدین ها کمتر به تلویزیون می آیند که بخشی از آن به دلیل حقوق و بخشی به دلیل آزادی عمل است ، و در آخر بازیگری که با تلویزیون مشکل دارد زیرا ترجیح می دهد در شبکه خانگی کار کند.
نویسنده اضافه کرد: بخشی نیز به متون این مربوط به خیلی نگران بودن است درستش کن هیچ داستان اضطرابی وجود ندارد درستش کن در زمینه اقتصاد و معیشت ، پرداخت به درستی اعمال نمی شود. اعدام کار فرم است. کمدی این به معنای دکوپاژ است. آنها همچنین انگیزه خود را از دست داده اند و دغدغهامندی آنها دیگری دارند.
وی با اشاره به موقعیت های تکراری در کمدی ها گفت: متن کمتری داریم که مخاطب می داند ، ما غالباً از موقعیت نوستالژیک دهه 60 می خندیدیم اما مخاطب. یک دهه دهه 80 و 90 که اکنون ده ساله هستند را نباید نادیده گرفت. ما شیره این آثار را استخراج کرده ایم و مخاطبان نمونه های خوب و غنی را دیده اند.