هواپیمای نظامی ایالات متحده در تایوان فرود آمد / چین هشدار داد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر نیوزویک گزارش داد ، ساعاتی پس از فرود هواپیمای نظامی آمریکا در تایوان ، دولت چین هشدار داد که نقض حریم هوایی خود را با عواقب جدی تحمل نخواهد کرد.

اعتقاد بر این است که هواپیما از یک پایگاه نظامی ایالات متحده در اوکیناوا ، ژاپن بلند شده است. وی نامه دیپلماتیک را به دولت تایپه منتقل کرد.

اگرچه هواپیما بیش از نیم ساعت به تایوان نرسیده است. وو کیانگ سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که دولت پکن نگرانی عمیق خود را ابراز کرده است.

به گفته این مقام چینی ، تایوان بخشی از تمامیت ارضی چین است و فرود هر هواپیمای نظامی خارجی در خاک آن منوط به دریافت تکلیف از دولت پکن است.

وو کیانگ ادامه داد: “هر کشتی یا هواپیمایی که قصد عبور غیرقانونی از خاک چین را داشته باشد. عواقب جدی در پی خواهد داشت.

در همین حال ، دولت تایوان ، که اخیراً به تحریک ایالات متحده به تقاضای جدایی طلبانه خود افزود. او ادعا می کند که در مورد این ادعا اظهارنظر نخواهد کرد.

از سوی دیگر ، با توجه به اصل چین متحد ، که دولت واشنگتن موظف به پیروی از آن است. کشورها حق ندارند روابط مستقیم دیپلماتیک با تایپه برقرار کنند.

تحولات اخیر ادامه سیاست دولت واشنگتن در هدف قرار دادن اقیانوس هند و اقیانوس آرام است که مبتنی بر جلوگیری از دستیابی به قدرت چین است و تا حدی به تحریک جریان های تجزیه طلب در مناطق تابعه خود مانند تایوان ، هنگ کنگ و تبت متکی است.

بیشتر بخوانید  آتش نشان فرودگاه بین المللی کیش عهده دار قضاوت مسابقات والیبال ساحلی تور آسیا شد

دیدگاهتان را بنویسید