ظرفیت 60 برابر بیمارستان دلتا کرونا / کودکان نیز پر شد



“کودکان به احتمال زیاد به ویروس دلتا کرونا آلوده می شوند و در نتیجه در زنجیره انتقال نیز هستند و می توانند به راحتی بیماری را به دیگران منتقل کنند.

دکتر عبدالله کریمی در مصاحبه با ایسنا وی در مورد وضعیت کودکان آلوده به دلتا تاج یا نوع هندی ویروس کرونا گفت: “دلتا تاج دارای چندین ویژگی در مقایسه با ویروس اصلی و همچنین ویروس آلفا (نسخه انگلیسی ویروس کرونا) است ؛ یکی از ویژگی های آن این است که بسیار سریعتر و 60 درصد قدرت انتقال بیشتری نسبت به ویروس آلفا دارد.

وی افزود: همزمان باید توجه داشت که در نسخه انگلیسی ویروس کرونا یا آلفا یک نفر می تواند بین دو تا چهار نفر را آلوده کند اما در ویروس دلتا یک نفر می تواند هشت نفر را آلوده کند.

کریمی گفت: کودکان همچنین می توانند به ویروس دلتا آلوده شوند که ممکن است برای کودکان نیز اتفاق بیفتد. – احتمال ابتلای کودکان به ویروس دلتا کرونا وجود دارد و در نتیجه در زنجیره انتقال هستند و می توانند به راحتی بیماری را به دیگران منتقل کنند. بنابراین ، هم میزان انتقال ویروس کرونا ، هم شدت آن و هم تعداد افراد درگیر در گونه های دلتا بیشتر است.

علائم کرونر دلتا در کودکان

وی درباره علائم بیماری عروق کرونر قلب در کودکان گفت: “در ویروس دلتا دو یا چند جهش وجود دارد.” به طور کلی ، علائم ویروس کرونا شبیه است ، اما علائمی مانند سرماخوردگی ، گلودرد ، اسهال ، استفراغ ، بدن درد و سردرد را می توان در کودکان مبتلا به دلتا کرونر مشاهده کرد. البته سرفه کمتر شایع است. با این حال ، اگر علائم بدتر شود ، می تواند بر اندام های دیگر تأثیر بگذارد و حتی باعث مشکلات ریوی و اثرات التهابی شود.

بیشتر بخوانید  اعطای 1100 میلیارد تن خط اعتباری ویژه به خوزستان

مرگ و میر تاجی در کودکان کم است ، اما …

کریمی گفت: “در یک سال و نیم گذشته از ابتدای همه گیری طوقه ، ما 77 مرگ در کودکان بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستان داشته ایم که 92٪ آنها بیماری است.” آنها تجربه داشتند ، اما هشت درصد آنها بیماری زمینه ای نداشتند.

وی گفت: “البته باید توجه داشت كه مرگ و میر تاجی در كودكان كم است ، اما این مهم است كه كودكان در زنجیره انتقال هستند.” اگر وضعیت را در مقایسه با سال 1399 در نظر بگیرید ، بیمارستان های کودکان ما در حال حاضر بستری شدن بیشتری دارند. بنابراین اکنون بخشهای اطفال ما پر است و کمبود بخش داریم. تا سال گذشته ما چنین مسئله ای را برای بیمارستان های کودکان مطرح نکردیم.

واکسیناسیون را تسریع کنید

کریمی در پایان گفت: ما از مسئولان می خواهیم که واکسن را در اسرع وقت آورده و واکسیناسیون را تسریع کنند. کارمندان دولت از وزارت بهداشت ، دولت ، مجلس و … آنها باید افراد را ارزیابی کرده و واکسیناسیون را تسریع کنند. در غیر این صورت ، این همه گیری برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

وی درباره وضعیت تزریق واکسن در کودکان در سراسر جهان افزود: Pfizer اکنون به سن 12 سالگی رسیده است و به تدریج به سن کمتری می رسد ، اما در سایر واکسن ها تزریق اکنون بالای 18 سال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید