تاریخچه مشخصات عمومی مشخصات خوزستانی ها چیست؟


ایسنا / خوزستان طی روزهای اخیر اطلاعاتی در مورد صدور مجوز زیست محیطی برای طرح انتقال آب خوزستان در فضای مجازی منتشر شده است که با واکنش اهالی خوزستان و فعالان محیط زیست روبرو شد.

شهروندان خوزستانی از روز گذشته پوستر قرمز رنگ با عنوان “کارون جان مست” و “کرخه جان مست” را به عنوان عکس کلی از پروفایل خود در شبکه های مجازی و پیام رسان ها منتشر کردند و اعتراض خود را نسبت به این مطالب ابراز داشتند.

عکس پروفایل مشترک خوزستانی ها در اعتراض به اخبار مربوط به پروژه های انتقال آب

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست در خوزستان در این باره می گوید: اگر پروژه های انتقال آب متوقف نشود ، قطعاً درد و رنج مردم در خوزستان تشدید می شود.

هژیر کیانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص پیامدهای اجرای پروژه های انتقال آب در خوزستان اظهار داشت: در دولت به اصطلاح محیط زیست ، آنها حمله ای عظیم به خوزستان را به روشی بی سابقه آغاز می کنند. سازمان حفاظت از محیط زیست به جای انجام وظیفه ذاتی خود ، از جمله حمایت از حقوق بیولوژیکی آب رودخانه ها ، نقش بیشتری در تسهیل اجرای پروژه های غارت آب داشته است.

وی افزود: رویه های این سازمان طی این سال ها برخلاف اصل 50 قانون اساسی و سند ملی حفاظت از محیط زیست ، ابلاغیه مقام معظم رهبری بود. به این ترتیب آنها پشت کردند و به بهانه نوشیدن ، به صنعت و توسعه کشاورزی آب را به بیابانها منتقل کردند.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست در خوزستان گفت: رودخانه کارون مانند پروژه بهشت ​​آباد ظرفیت و ظرفیت محموله های جدید را ندارد. در عین حال این طرح توجیه اقتصادی ندارد و به دلیل ارائه وام های نامحدود می تواند کمر اقتصاد کشور را بشکند.

کیانی با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی برای صدور مجوز زیست محیطی برای پروژه انتقال آب در خوزستان منتشر شده است ، در خفا گفت: اگر پروژه های انتقال آب متوقف نشود ، قطعاً رنج مردم خوزستان شدت می یابد و ما در آینده منتظر خشکی تالاب های خوزستان باشید. “

وی افزود: تنها راه جلوگیری از این امر بیدار شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انجام وظیفه است.

دبیر انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست خوزستان با اشاره به برخی پروژه های انتقال آب در خوزستان گفت: پروژه کوهرنگ 3 هم اکنون در دست اجرا است. پروژه خرسان برای یزد و کرمان نیز توسط دولت به بهره برداری رسیده است که امیدواریم عملی نشود. در صورت اجرای این طرح از خوزستان به آن فاتحه می گویند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  روایت نرجس سلیمانی از ماجرای فایل صوتی منتشر شده در روز تحلیف- اخبار تهران - اخبار اجتماعی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید