سنگ های مریخی از نظر “استقامت” + فیلم



ناسا اخیراً با انتشار تصویری متحرک از توئیتر در مورد عملیات جدید فضانورد ، عملیات جدید این فضانورد را توضیح داده است.

به گزارش ایسنا ، ناسا او این تصویر را ارسال کرد و نوشت: این قطعه سنگ را که پیدا کردیم بررسی کنید. این قطعه سنگ مانند نوعی روسازی باغ به نظر می رسد و احتمالاً یک پایه سنگ است. ساختارهایی از این نوع که در روزهای اولیه تشکیل این بستر دریاچه باستانی شکل گرفته اند ، می توانند به ما کمک کنند دریاچه چیست.

استقامت ، جدیدترین و پیشرفته ترین فضانورد دانشمند و مهندس ناسا ، ابزارهای علمی بسیاری برای انجام مأموریت های علمی خود دارد که همه آنها پیشرفته ترین ابزار تحقیقاتی سیاره ناسا هستند.

مجموعه ای از تجهیزات علمی مانند رادار نفوذی ، طیف سنج برای بررسی ترکیب خاک ، چندین دوربین برای گرفتن تصاویر پانوراما و نمای نزدیک از سطح مریخ و ابزاری برای تولید اکسیژن از دی اکسید کربن با “استقامت” همراه است. تمام این تجهیزات برای سهولت و کارآیی تحقیقات آینده در مورد روبات ها و انسانها طراحی شده اند.

این مأموریت دو هدف دارد. اولین هدف تحقیق برای درک محیط مریخی در گذشته و حال و همچنین قابلیت سکونت آن است. دلیل دوم جمع آوری نمونه هایی از خاک مریخ برای آوردن به زمین است. ماموریت دیگری که برای سال 2026 برنامه ریزی شده است ، بازگرداندن لوله های جمع آوری شده توسط فضانورد استقامت به زمین برای بررسی جامع تر است.

دهانه ای که مریخ نورد Endurance فرود آمد 45 کیلومتر طول دارد و حاوی رسوب یک رودخانه خشک شده قدیمی است. دانشمندان بر این باورند که 3.5 میلیارد سال پیش این دهانه محل دریاچه ای بزرگ با دلتا بوده است. آنها معتقدند اگرچه آب دریاچه برای مدت طولانی خشک شده است ، اما ممکن است نشانه هایی از زندگی گذشته در جایی از دهانه یا دیوار وجود داشته باشد. در هر توقف ، استقامت یک سری آزمایشات علمی انجام می دهد و داده های خود را برای دانشمندان زمین ارسال می کند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  دو کاروان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید