ماهیگیرانی که در سواحل مکران دچار طوفان شده بودند نجات یافتند



رحمدل بامری صبح جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ماهیگیران دیروز بدون توجه به هشدارها به دریا رفتند اما به دلیل طوفان و وزش باد شدید از آنها خبری نبود.

ادامه داد: 24000 صیاد در 11 بندر و بندر ماهیگیری از جمله بندرهای تیسا ، کنارک ، رامین ، زرآباد ، پزم ، چابهار ، بریس ، گوتر ، جود ، تنگ و پسابندر در شهرهای ساحلی مکران (چابهار ، دشتاری ، ضراباد و کورآباد) به ماهیگیری و شکار مشغول شد که به دلیل صدمات مالی و جانی صیادان لازم نیست هشدارها را جدی بگیرند.

فرماندار چابهار افزود: بارندگی و وزش باد شدید در 24 ساعت گذشته به زیرساخت های شهر ، واحدهای مسکونی ، ساختمان های اداری و قایق های صیادی ، بازار صیادان ، قطع درختان و علائم شهر آسیب جدی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه سرعت باد بین 60 تا 80 کیلومتر در ساعت و میزان بارندگی حدود 35 میلی متر است ، خاطرنشان کرد: سیل ، باران و وزش باد شدید همچنین بر ساختمان های فنی زیرساخت های آبرسانی و فاضلاب ، منازل مسکونی ، تأسیسات شهری ، ادارات ، کشاورزی و جاده ها آسیب دیده است.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه خسارت جدی به زیرساخت ها وارد شده است که بر اساس مطالعات و پیش بینی های انجام شده اطلاع رسانی می شود ، افزود: از شهروندان خواسته می شود از رانندگی در کانال ها و رودخانه ها و همچنین سفر به ارتفاعات خودداری کنند از احتمال “از صاعقه و باد بپرهیزید.

بیشتر بخوانید  قیمت روز ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید