95٪ تجهیزات خط لوله Goreh-Jask توسط متخصصان داخلی ساخته شده است – اخبار بوشهر – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب تنگستانتورج دهقانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه انتقال نفت گوره در جاسک این پروژه را استراتژیک و ایرانی ترین و سریعترین مگا پروژه در تاریخ صنعت نفت کشور خواند و گفت: از بالا راه اندازی شده و اکنون باز است.

وی گفت: افتتاح خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک باعث شده بود که نفت خام کشور به سواحل دریای عمان برسد.این پمپ 2 ایستگاه عملیاتی متوسط ​​، یک ایستگاه ترمینال ، 20 مخزن ذخیره ، 11 پست و یک خط انتقال 300 کیلومتری بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت هدف کل این پروژه را انتقال روزانه یک میلیون نفت خام از منطقه گره در استان بوشهر به جاسک در استان هرمزگان دانست و تصریح کرد: 2 مورد در شهر اهرم تنگستان ، 2 ترمینال ایستگاه عملیاتی متوسط ایستگاه ، پست و خطوط برق متصل به ایستگاه پمپاژ روغن کاملاً عملیاتی هستند.

دهقانی با بیان اینکه طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک تحت شرایط سخت عملیاتی اجرا شد ، اضافه کرد: در فاز اول ، این پروژه برای انتقال 300000 بشکه نفت خام در روز طراحی شده است. در حالی که امروز شاهد آغاز بهره برداری از پروژه مذکور هستیم که به دلیل عدم امکان تأمین لوله و ورق به دلیل تحریم های اقتصادی ، تا اوایل سال 1398 به عنوان نقطه اصلی این پروژه آغاز نشده بود.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: در چنین شرایطی به دلیل خودداری شرکت های خارجی از انجام وظایف خود ، متخصصان فنی شرکت ملی نفت ایران با تلاش و کوشش ملی و استقرار در فولاد مبارکه ، اکسین و خط لوله شرکت ها با همکاری نزدیک و پس از شش ماه تلاش مستمر و مکرر و سرانجام در خرداد 1398 امکان تولید 100٪ لوله های ایرانی فراهم شد.

بیشتر بخوانید  کیمیاگری اسفراین حل نشده است / مسئولان ورزش استان باید وارد عمل شوند

دهقانی افزود: اجرای این مهم باعث ایجاد سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز کشور شده است ، در واقع این طرح و اقدامات خردمندانه و شجاعانه مهندسان و کارشناسان نه تنها برای استفاده از ظرفیت داخلی با حدود 95٪ از سهم داخلی ، بلکه کمک به سازندگان محلی در خط مقدم ایجاد فرصت های داخلی است ، بنابراین این پروژه می تواند به عنوان موتور پروژه های سایر صنایع مرتبط و نمونه ای درخشان از خنثی سازی تحریم ها ، به گفته مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی.

وی با ارزیابی حمایت های دلگرم کننده رئیس جمهور در جریان اجرای این طرح و حمایت فوری وزیر نفت و رهبری شرکت ملی نفت ایران ، افزود: همه دستاوردهای طرحی که مستلزم بسیج کشور باشد ، جز در با تلاش مستمر همه کارشناسان “و این با کمترین زمان ممکن و ثبت رکوردهای جهانی انجام شد که نشان از تلاش های جهادی و انقلابی این مجموعه دارد.

مدیرعامل مهندسی و توسعه نفت افزود: در اجرای این پروژه تولید لوله های اسید سرویس ، ورق و صفحات در کشور اصلی و فعالیت 250 شرکت تولیدی داخلی احیا شد.

دهقانی ساخت اولین شیرهای غول پیکر 42 اینچی ، پمپ های غول پیکر 2.7 مگاواتی ، شیرهای موتوری 42 اینچی کلاس 900 و سیستم کنترل توسط کارشناسان ایرانی را از دیگر دستاوردهای این پروژه می داند.

انتهای پیام / 190 / ز

دیدگاهتان را بنویسید