مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

9+1 نکته مهم که به جلوگیری از سفید شدن مو کمک خواهد کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



جلوگیری از سفید شدن موها


مقاله‌ای که در ادامه پیش روی شما قرار دارد، 10 قانون طلایی عالی را به شما آموزش می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانید موهایی زیبا و سالم داشته باشید که سفید شدن‌شان زود رخ نخواهد داد.


به بدن‌تان ویتامین برسانید


هر کدام از ویتامین‌ها علاوه بر اینکه برای سلامت عمومی بدن مفید هستند، نقش خاصی بر روی کارکرد بخش‌های مختلف بدن هم دارند؛ یک نمونه آن هم تاثیرشان در جلوگیری از سفید شدن موهاست. به همین دلیل لازم است ویتامین‌هایی مثل دی، ای، آ و گروه ویتامین‌های ب به ویژه ب 12 و بیوتین را به بدنتان برسانید. این ویتامین‌ها در مواد خوراکی مختلفی پیدا می‌شوند؛ اما اگر فکر می‌کنید ممکن است میزان دریافتی‌تان کافی نباشد، می‌توانید با مشورت پزشک از مکمل‌ها غذایی هم کمک بگیرید.


کدام مواد معدنی مفید هستند؟


علاوه بر ویتامین‌ها مواد معدنی هم می‌توانند باعث جلوگیری از سفید شدن موهای شما شوند. این مواد معدنی شامل آهن، زینک، منزیم، سلنیوم و مس می‌شود. این مواد معدنی علاوه بر اینکه نمی‌گذارند موهای شما سفید شوند، منجر به بالا رفتن سرعت رشد موها و ترمیم آن خواهند شد. بنابراین از مواد معدنی غفلت نکنید.


جلوگیری از سفید شدن موها


سیگار کشیدن ممنوع


اگر دوست دارید موهایتان جوان بمانند و رنگدانه‌هایشان را از دست ندهند، باید دست از سیگار کشیدن بردارید. کشیدن سیگار و استفاده از سایر دخانیات و مواد مخدر نه تنها باعث زود سفید شدن موهایتان می‌شود؛ بلکه باعث آسیب دیدگی و پیری زودرس پوست هم خواهد شد؛ بنابراین دخانیات دشمن زیبایی شما هستند.


مراقب نور خورشید باشید


تابش نور خورشید بر موهای سر تاثیر خوبی ندارد و به مرور هم باعث آسیب دیدگی‌شان خواهد شد و هم منجر به سفیدی زودرس آن‌ها. به همین خاطر لازم است که در برابر آفتاب موهایتان را با روسری یا کلاه بپوشانید و اجازه ندهید نور و حرارت زیاد به شما آسیب وارد کند. این کار را به ویژه در فصل تابستان بیشتر انجام دهید و زمان‌هایی را که برای آفتاب گرفتن اختصاص می‌دهید، با کلاه یا چتر سپری کنید.

بیشتر بخوانید  لوازم آرایشی میلانی | با میلانی کاملا گیاهی و ارگانیک آرایش کنید


دکلره نکنید


استفاده از مواد دکلره موها را تخریب می‌کند و به مرور زمان باعث آسیب دیدگی شدید آن‌ها خواهد شد.


بنابراین وقتی دوست دارید با انتخاب رنگ مو یا حتی رنگ ابرو در ظاهرتان تغییر ایجاد کنید، به جای استفاده از پودر دکلره از آرایشگر بخواهید پایه موهایتان را با رنگ به پایه دلخواه برساند و از رنگ‌های خیلی روشن پرهیز کنید. این کاری است که خانم‌ها و آقایان باید از آرایشگر زنانه و مردانه شان درخواست کنند تا مانع از آسیب شدید موهایشان شوند. در نهایت می‌توانید با استفاده از اسپری موقت رنگ مو رنگ‌های فانتزی را به موهایتان اضافه کنید و بعد آن‌ها را با آب و شامپو بشویید.


جلوگیری از سفید شدن موها


از برس استفاده نکنید


یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای شانه کردن موها استفاده از برس است؛ برس‌ها معمولا ابعاد بزرگی دارند و به دلیل داشتن دندانه‌های زیاد سریعا کار شانه کردن را انجام می‌دهند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از کارشناسان زیبایی با استفاده از برس مخالف هستند. آن‌ها معتقدند استفاده مداوم از برس می‌تواند منجر به آسیب دیدگی موها شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنند شانه‌های دندانه بزرگ را جایگزین برس‌ها کنید و به ویژه زمانی که موها خیس هستند، از برس کردن‌شان خودداری کنید. برای مشاهده روش صحیح شانه کردن مو اینجا کلیک کنید.


استفاده از حالت دهنده‌ها را کم کنید


مدت‌هاست که استفاده از انواع اتوی مو و سایر وسایل برقی حالت دهنده زیاد شده است و افراد زیادی برای ایجاد تنوع مدام موهایشان را به دست این دستگاه‌ها می‌سپارند، غافل از اینکه استفاده مداوم از این وسایل به مرور زمان موهایشان را آسیب دیده و مستعد برای سفید شدن خواهد کرد. به همین دلیل لازم است که کارکرد این وسایل را به حداقل کاهش دهید. برای حالت دادن به موها می‌توانید از روش‌های طبیعی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند، کمک بگیرید؛ برای مثال برای حالت‌دار کردن موها وقتی خیس هستند آن‌ها را ببافید یا حتی از بیگودی‌هایی قدیمی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  شامپو تقویتی و ضد ریزش مو سینره مخصوص خانم‌ها


ورزش و مدیتیشن، علیه استرس


یکی از عوامل تاثیر گذار بر سفید شدن موها استرس است. غالبا موهای افرادی که در طول روز استرس زیادی را تجربه می‌کنند، زودتر از بقیه سفید می‌شود؛ به همین دلیل لازم است که این افراد مدیریت استرس را یاد بگیرند و با استفاده از روش‌های سالم میزان استرس‌شان را پایین بیاورند. دو نمونه از بهترین روش‌ها برای مقابله با استرس ورزش روزانه و مدیتیشن است. واقعیت این است که هر دوی این فعالیت‌ها نقش بی‌نظیری در سلامت شما ایفا می‌کنند و نه تنها جلوی سفید شدن موها را می‌گیرند؛ بلکه به حفظ سلامت عمومی بدن منجر خواهند شد.


از محصولات مناسب استفاده کنید


اگر عادت دارید درباره کیفیت موادی که با موهایتان تماس مستقیم دارند، تحقیق نکنید، هر چه زودتر این عادت را کنار بگذارید و مواد با کیفیتی را در لیست خرید قرار دهید که شاید قیمت بالاتری داشته باشند؛ اما امتحان‌شان را پس داده‌اند و فرایند سفید شدن موها را به تعویق می‌اندازند. این قاعده به ویژه در مورد انتخاب انواع اکسیدان های مرغوب با رنج قیمت بالاتر و یا رنگ مو به شدت اهمیت دارد. همچنین بهتر است از شامپوهایی ملایم و مناسب برای جنس موهایتان استفاده کنید که پایه گیاهی دارند یا حتی برای رنگ کردن موهایتان سراغ رنگ‌های گیاهی بروید که عوارض زیادی ندارند. تمامی این موارد منجر به حفظ سلامت بیشتر موهایتان خواهد شد.


جلوگیری از سفید شدن موها


از روغن‌ها بهره ببرید


طب سنتی معتقد است سفید شدن موها مربوط به سرد شدن طبع و خوردن خوراکی‌هایی است که این طبع را دارند؛ به همین دلیل برای اینکه بتوان جلوی سفید شدن موها را گرفت، بهترین کار این است که استفاده از گرمیجات در رژیم غذایی روزانه قرار گیرد و اگر هم خوراکی سردی مصرف شد، مقدار آن اندک بوده و با مصلح (اصلاح کننده طبع) آن همراه شود.

بیشتر بخوانید  سفید شدن مو و مقابله با سفیدی موها


جالب است بدانید طب سنتی استفاده از روغن‌هایی با طبع گرم را هم مفید می‌داند و برای هر بخش از بدن روغن خاصی را برای مشکل خاصی پیشنهاد می‌کند. به همین دلیل می‌توانید از روغن‌های مناسب برای مو با طبع گرم استفاده کنید تا هم موهایتان تقویت شوند و هم از خواص گرمی آن در پیشگیری از سفید شدن موها بهره ببرید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *