900000 هکتار در کشور متعهد به اجرای طرح توسعه چوب بری هستند



به گزارش ایرنا ، کامران پور مقدم روز سه شنبه در بازدید از برنامه های اداره کل مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در زمینه طرح توسعه چوب اظهار داشت: برای توسعه چوب نهال رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و پیمانکاران
وی ادامه داد: 300 میلیارد ریال تسهیلات با سود 12 درصد و چهار سال استراحت در پرداخت تسهیلات پیمانکاران توسعه کشاورزی چوب در نظر گرفته شد.
وی افزود: برای توسعه صنایع نجاری هر میلیون 150 میلیون ریال تسهیلات به پیمانکاران پرداخت می شود.
بیچاره مقدم گفت: کاشت درخت از نیمه دوم سال یعنی انجام می شود. در پایان فصل های پاییز و زمستان ، و همزمان متقاضیان برای این تسهیلات اقدام می کنند.
وی یادآور شد: سازمان مدیریت جنگل ها ، مراتع و حوزه های آبخیز کشور با صنایع چوب زنی توافق کرده و با بخش خصوصی در زمینه توسعه چوب زنی همکاری می کند.
وی افزود: هشت مهد کودک در کشور توسط سازمان جنگل ها ، مراتع و مدیریت آب در کشور مجهز شده و برای تولید نهال و توسعه چوب برای تولید درختان با چوب لازم در اختیار صنایع چوب قرار گرفته است.
مجری طرح ملی پرورش چوب سازمان مدیریت جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری افزود: هم اکنون در نهالستان ها شرکت کنندگان قلمه کاشته و نهال ها آماده کاشت هستند.
وی گفت: با حمایت م ofسسه تحقیقات جنگل و مراتع برخی درختان ازدیاد شده است که برای مدت 2 تا 3 سال مورد بهره برداری قرار می گیرد که این نوع کشت معمولاً در مناطق شمالی کشور به دلیل منابع محدود آب. “
پور مقدم خاطرنشان كرد كه هم اكنون حدود 10 هزار هكتار درخت پر محصول به عنوان كشت متمركز در كشور كاشته شده است.
وی یادآور شد: طرح توسعه چوب یک طرح کاملا اقتصادی است که باعث افزایش ظرفیت تولید چوب ، ایجاد شغل و کاهش قاچاق می شود و بخشهای مختلف نیاز به همکاری در این زمینه دارند.
مجری طرح ملی چوب کشاورزی جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: عملکرد هر هکتار قطع چوب سالانه 900 میلیون ریال است و می تواند برای بیش از 10 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.
به گزارش ایرنا ، پیمانکار طرح ملی مدیریت جنگل ، مراتع و آب کشور برای بازدید از پروژه های توسعه چوب سمنان به این استان سفر کرد.

بیشتر بخوانید  زن ها بیشتر خیانت می کنند یا مردان؟ | چند دلیل برای خیانت زوجین

دیدگاهتان را بنویسید