مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

90 درصد کشفیات تریاک در جهان متعلق به ایران است / میانگین سنی اعتیاد در ایران چند است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میانگین سن مصرف مواد مخدر و اعتیاد در کشور 24 سال و در دنیا 19 سال است.

اسکندر مومنی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد، افزود: امنیت و آرامش در جامعه مقدمه توسعه و پیشرفت است. در همه ابعاد کشور و ایجاد امنیت عینی حاصل تلاش نهادهاست. مسئولیت پذیری مستلزم تامین امنیت روحی و روانی و در واقع آرامش به عنوان یک محصول اجتماعی است.

وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این راستا طرح ها و برنامه هایی را در قالب 3 رویکرد اساسی، اول مردمی سازی، مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت های خیرین، دوم استفاده از شرکت های دانش بنیان و دانشمندان دنبال می کند. و تقویت طرح ها، برنامه ها و اقدامات و سوم تمرکز بر اصل اولویت در رابطه با پیشگیری با اولویت آموزش. در رویکرد اول، دولت به تنهایی نمی تواند آسیب های اجتماعی مانند مبارزه با مواد مخدر را ساماندهی کند و نیازمند کمک و مشارکت مردم و حمایت مراجع، گروه های فرهنگی، اصحاب رسانه و مطبوعات و… است.

مومنی ادامه داد: تزکیه در راستای همگانی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز حائز اهمیت است و در رویکرد دوم در سال گذشته اقدامات ارزنده ای در حوزه دستورالعمل های درمانی انجام شده و در رویکرد سوم توجه شده است. برای پیشگیری (همراه با درمان و اقدامات درمانی لازم) پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  ممنوعیت تردد آخر هفته در جاده های کشور اعلام شد

وی تاکید کرد: ایران در همسایگی کشور (افغانستان) قرار دارد که بیشترین تولید مواد مخدر را دارد و در 20 سال گذشته با دخالت برخی کشورها از جمله آمریکا 50 برابر شده و به 9500 رسیده است. تن از 200 تن.

وی افزود: در این دوره تولید مواد مخدر صنعتی نیز گسترش پیدا کرد و مواد اولیه، تکنولوژی و دانش مربوطه توسط مافیا در اختیار افغانستان قرار گرفت و برخی از کشورها مانند آمریکا به دلیل دوری از این منطقه به بازی پرداختند. نقش کمکی در این توسعه دارد.

مومنی افزود: بر این اساس تمرکز بر مرزها، باندهای بزرگ و غیره. در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و باید از حمایت و کمک مردم، خیرین، خیرین و… استفاده شود.

این مسئول در ادامه درباره کاهش سن اعتیاد در کشور اظهار داشت: کودک تا 10 سال نیز می تواند این مواد را مصرف کند، اما میانگین سنی مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور 24 سال است و با استفاده از برخی اقدامات موثر در این زمینه. ، از جمله، طرح کاهش شده است به حالت تعلیق در سال.

کشف 90 تریاک در جهان در ایران

وی با بیان اینکه میانگین سنی مصرف این مواد در دنیا 19 سال است، افزود: 90 درصد کشف تریاک، 48 درصد مرفین و 26 درصد کشف هروئین نیز توسط ایران انجام شده است که این آمار توسط سازمان سنجش نیز تایید شده است. سازمان ملل.

مومنی همچنین از راه اندازی 13 مرکز نگهداری، درمان و آموزش معتادان با ظرفیت 9 هزار نفر خبر داد و گفت: از این تعداد 6 مرکز با ظرفیت 6 هزار نفر به تهران واگذار شد.

بیشتر بخوانید  برگزاری نمایشگاه انتخاب زیباترین مرغ جهان/فیلم

به گفته وی، در واقع در سال گذشته ظرفیت این مراکز 48 درصد افزایش یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *