90 درصد تامین مالی بر دوش بانک هاست



به گزارش سلام نو به نقل از ابن، علی خرسندیان; مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه قانون جدید چک آثار مثبتی دارد، تصریح کرد: طبق قانون، گیرنده چک می تواند از تمام حساب های صادرکننده چک برای وصول آن استفاده کند و نسبی داشته باشد. آرامش خاطر.

خرسندیان تصریح کرد: بانک ها باید با سیستم های جدید تمرین بیشتری داشته باشند تا امور مربوط به چک های جدید طبق برنامه باشد. همچنین ممکن است مدتی طول بکشد تا افراد از این چک ها برای ماهیگیری استفاده کنند، اما به نظر می رسد ارزش آن را داشته باشد زیرا ریسک زیادی را کاهش می دهد و افراد می توانند با رغبت بیشتری چک ها را رد و بدل کنند.

مدیرکل بانک صنعت و معدن درباره اقدامات و دستاوردهای این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال، بانکداری باز و اجرای حاکمیت شرکتی گفت: در سال های گذشته سند تحول دیجیتال و چارچوب تحول دیجیتال ابلاغ شد. به بانک ها، به طوری که هر بانک بر اساس شرایط خود سند تحول دیجیتال را تهیه کند.

وی افزود: خوشبختانه سند دیجیتال بانک صنعت و رودنیک در سال گذشته پس از مدت ها مطالعه و تشکیل کارگروه های لازم، به عنوان متولی ایجاد تحول دیجیتال به تایید وزارت اقتصاد رسید. سندی که در حال حاضر در چارچوب برنامه پنج ساله آن را رصد می کنیم».

خرسندیان تاکید کرد: بانک صنعت و معدن برخلاف سایر بانک ها شرکت فناوری اطلاعات نداشت. اخیراً این شرکت را تشکیل داده ایم تا با کمک این شرکت بتوانیم تحولات دیجیتالی لازم را انجام دهیم.» خوشبختانه بانک صنعت و معدن یک بانک کوچک اما چابک است و به نظر می رسد اگر بخواهد وارد عرصه دیجیتال شود. می تواند گام بردارد.

بیشتر بخوانید  مطالبه دانشگاه تهران از دستگاه قضا؛ برخورد با شرکت متخلّف

به گفته مدیر کل بانک صنعت و معدن، محصولات زیادی در حوزه تحول دیجیتال تولید شده است که همکاران ما در حوزه فناوری اطلاعات با همکاری حوزه تجاری بانک، آن را اقتباس کرده اند. یک قسمت فاش شده و قسمت دیگر در آینده نزدیک فاش خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه حاکمیت شرکتی دقیقاً چارچوبی را که برایمان تعریف شده بود اجرا کردیم که در ابتدا جدایی هیات مدیره از هیات عامل و تشکیل هیات عامل بود. در عین حال کمیته های نظارتی مانند انطباق، ریسک، حسابرسی داخلی، تشخیص، جبران خسارت را تشکیل دادیم که شعبه های نظارتی هستند و به هیئت مدیره مشاوره می دهند و در همین چارچوب انجام می شود.

هورساندیان با بیان اینکه بانکداری شرکتی یکی از مواردی است که به آن توجه می کنیم، تصریح کرد: وی بیان کرد: بانک صنعت و معدن یک بانک شرکتی است; اما به نظر می رسد با توجه به اندازه و خدمات و نیازهای شرکت های بزرگ ما; بر اساس نیازهای خاص آن مشتریان در فضای تحول دیجیتال، ما نیازها را ارزیابی می کنیم تا بتوانیم خدماتی متناسب با نیاز مشتری ارائه دهیم. ما با چند شرکت وارد این بخش شدیم که در ابتدای کار هستند و امیدواریم با توجه به چابکی بانک، این زمان به سرعت طی شود.
مشارکت 90 درصدی بانک ها در تامین مالی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین به نقش موثر رسانه ها در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها در کارآمدی بانک نقشی اجتناب ناپذیر و بی بدیل است که تاثیر خاص خود را دارد. جایگاه رسانه در جامعه امروزی در انتقال این پیام ها بسیار مهم است که حتی از اصطلاح امپراتوری برای نژادها استفاده می شود زیرا بر ذهن ها و افکار حاکمیت دارد.

بیشتر بخوانید  دیدار رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب اسلامی در آستانه سفر به چین

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه امروزی نگاه به بانک از منظر اموال عمومی و مردم عادی مثبت نیست، تاکید کرد: علیرغم اینکه در شبکه مالی کشور بانک ها حدود 90 درصد دارند. تامین مالی، اما با وجود آن مظلوم ترین و مورد انتقاد قرار گرفته اند و آن هم در شبکه بانکی.

خرسندیان تصریح کرد: منکر این نیستیم که گاهی بانک ها از نظر ساختاری یا مدیریتی مشکل دارند. اما معتقدم بخش بزرگی از انتقادات به بانک ها ناشی از فضاسازی و منطقی سازی است و باید ریشه آن را شناسایی کرد. رسانه ها به عنوان یک رسالت اجتماعی می توانند در پالایش و تطهیر شناخت مردم از بانک نقش داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید