مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

9 موردی که برای انتخاب لوکشین عکاسی باید به آن‌ها توجه کنیم!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

لوکیشن تاثیر بسزایی در تصویر نهایی دارد و در واقع کامل کننده داستانی است که عکاس قصد ثبت و بیان آن را دارد.فراموش کرد که عکاسی پرتره یکی از حوزه های تخصصی در زمینه عکاسی است که تکنیک های منحصر به فردی دارد و نیاز به یادگیری دارد. و همه افراد آموزش دیده در هنر عکاسی نمی توانند در زمینه عکاسی پرتره حرفه ای در یک سری دوره های آموزشی با عنوان دوره عکاسی پرتره به گونه ای طراحی شده است که بتوانید آموزش کامل و تخصصی عکاسی پرتره را دریافت کرده و در مدت زمان کوتاهی تمامی مهارت های لازم را بیاموزید. شما به عنوان یک عکاس حرفه ای زمانی می توانید به یک عکس بی نقص برسید که تمام عناصر عکاسی را در عکس درست انتخاب کرده باشید در این مقاله این نکات را یاد می گیریم و توضیح می دهیم و لازم به ذکر است که عکس های این مقاله عبارت بودند از گرفته شده توسط سپیده افکارخواه مدرس دوره آموزش عکاسی پرتره آموزال انجام شد!

عکس پرتره فعال سپیده

1. به دنبال محیطی آرام و بدون هرج و مرج باشید

مگر اینکه قصد عکاسی از خیابان‌های شلوغ شهر را دارید، مکان‌های شلوغ کمتر انتخاب‌های بهتری برای مکان‌های عکاسی هستند، یک مکان آرام به شما این فرصت را می‌دهد که در اطراف حرکت کنید و زوایای مختلف را امتحان کنید تا بهترین موقعیت را به دست آورید. محیط های کم تراکم نیز بیشتر بر روی شما و شخصی که به عنوان سوژه انتخاب کرده اید تمرکز می کنند، بنابراین مجموعه عکس های بزرگ تری خواهید داشت. پیدا کردن این محیط ها کار سختی نیست. می توانید به طبیعت بروید یا از مکان های عمومی استفاده کنید. در ساعات خلوت تر

عکاسی منظره سپیده اکتیو

2. موضوع و موضوع عکس را بشناسید

زمانی را برای آشنایی با موضوع مورد نظر خود اختصاص دهید، اگر قصد عکاسی از فردی را دارید، با اخلاق و علایق فرد آشنا شوید تا بتوانید مکان هماهنگ تری را انتخاب کنید و حال و هوای سوژه را به بهترین نحو ثبت کنید.

بیشتر بخوانید  عدم حضور استقلالی ها در نشست خبری پیش از بازی با سایپا - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

عکس زیبای سپیده اکتیف خواه

3. خلاق باشید

به عنوان یک عکاس، همیشه باید به دنبال مکان های مختلف باشید، عکاسی در یک استودیو با یک پرده در پشت پس زمینه ساده راحت ترین مکان برای عکس گرفتن در نظر گرفته می شود. اما عکاسی در این شرایط و به این سبک هزاران بار توسط عکاسان مختلف انجام شده است. پس سعی کنید خلاق باشید و موقعیت های مختلف را امتحان کنید و به مکان هایی بروید که کمی غیرعادی تر و چالش برانگیزتر هستند.

4. اصول استفاده و قوانین مربوط به رنگ ها را بدانید

رنگ ها به میزان قابل توجهی بر تصویر نهایی تاثیر می گذارند و بر خلاف تصور عموم از قوانین خاصی پیروی می کنند، هر رنگی از نظر روانشناسی معنای منحصر به فردی دارد و طبق اصول خاصی از رنگ متفاوتی در کار استفاده می شود. در نتیجه، یادگیری این موارد برای تبدیل شدن به یک عکاس پرتره حرفه ای اجتناب ناپذیر است. برای یادگیری تمامی نکات و قوانین مربوط به رنگ ها و همچنین مباحث پیشرفته و فنی تر می توانید در آن شرکت کنید دوره رنگ شناسی مجموعه آموزال به همه اینها دست یابید.

5. در عکاسی پرتره، محل عکاسی نباید حواس مخاطب را از موضوع منحرف کند

اگرچه مکان مناسب برای عکاسی بسیار مهم است، همیشه به یاد داشته باشید که مکان سوژه اصلی شما نیست. بنابراین اجازه ندهید که بیشتر از موضوع برجسته شود. زمانی که عکس می گیرید، هر از چند گاهی به عکس هایی که گرفته اید نگاه کنید، اگر چشمان شما بیشتر به مکان مورد نظر کشیده می شود تا سوژه، به این معنی است که حواس تان به چیزهای اشتباه پرت می شود و باید بیشتر روی موضوع تمرکز کنید و نه در محیط زیست

نمونه عکس پرتره - سپیده اکتیف خواه

6. مکانی را انتخاب کنید که به راحتی در دسترس باشد

سعی کنید جایی را پیدا کنید که برای رسیدن به آن مکان، مجبور نباشید راه زیادی را طی کنید و دسترسی به آن آسان باشد، نه تنها به این نگاه کنید تا شما و مدل در راه خسته نشوید؛ همچنین باعث صرفه جویی در هزینه و زمان سفر می شود. بنابراین، مکانی را انتخاب کنید که شما، اعضای تیم و مدل به راحتی با وسیله نقلیه به آنجا برسید.

بیشتر بخوانید  خبر مهم برای مالکان خانه‌های فرسوده

7. موانع را شناسایی کنید

عکاسی در محیط طبیعی می تواند مشکلات و موانعی را ایجاد کند پس بهتر است از قبل این موانع را شناسایی کرده و برای آنها چاره اندیشی کنید.امکاناتی مانند برف، باران و باد.

8. به نور محل توجه کنید

عکاسان حرفه ای تمایل دارند از نور طبیعی برای عکاسی به خصوص عکاسی پرتره استفاده کنند تا جایی که بسیاری از آنها تمایلی به عکاسی در هیچ شرایطی به جز نور طبیعی ندارند. تا حد امکان سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که پر نور باشد و نور طبیعی و پراکنده به شما بدهد، اما به خاطر داشته باشید که اگر در فضای باز عکاسی می کنید، از عکاسی در وسط روز خودداری کنید. زیرا نور ظهر تند و مستقیم است و سایه هایی که ایجاد می کند خشن است. اگر مجبور به عکاسی در وسط روز هستید، به دنبال درختان بلند یا هر سایه دیگری باشید که نور را ملایم کند. اما گزینه مناسب تر این است که در اوایل صبح یا عصر که نور خورشید روشن تر و ملایم تر است، عکاسی کنید. اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، سعی کنید سوژه خود را نزدیک پنجره های بزرگ قرار دهید تا از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید. بسته به شرایط نوری و تجهیزات، می توانید از نور مصنوعی نیز استفاده کنید.

9. در اصول ترکیب توجه انجام دادن

رعایت اصول ترکیب بندی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید و با توجه به این اصول می توانید سوژه را در محل مورد نظر در جای مناسب قرار دهید و به تصویر خود نظم دهید و اختلالات کنترلی، اصولی که مربوط می شود. با توجه به اینکه آهنگسازی یک دانش میان رشته ای است که رشته های مختلف هنری باید از آن بهره مند شوند، می توانید با استفاده از این اصول این اصول را بیاموزید. دوره آموزشی ترکیب بندی مجموعه آموزال فرا گرفتن

بیشتر بخوانید  حمایت از منابع انسانی در دادگستری باید به طور جدی دنبال شود

ترکیب نکات مهم در عکس

نتیجه

در نهایت توجه به تمامی موارد ذکر شده برای ساخت یک عکس حرفه ای ضروری است و ارزش تصویر را چندین برابر می کند.اگر به عنوان یک عکاس قصد تخصص در عکاسی پرتره را دارید و یا حتی تجربه ای در زمینه عکاسی ندارید می توانید به این آدرس مراجعه کنید. سایت مجموعه آموزال ادامه دهید، با شرکت در یک دوره عکاسی مقدماتی، اصول را به طور کامل بیاموزید یا در زمینه های مختلف مانند عکاسی پرتره، عکاسی مد، عکاسی معماری و عکاسی آسمان شب تخصص کسب کنید. آخرین اصول و الزامات جاری به طراحی دوره در زمینه های مختلف پرداخته است، دوره های مجموعه آموزال پروژه محور بوده و در طول دوره آموزشی تنها نخواهید بود و از طریق کانال های ارتباطی موجود می توانید با مدرسان و دریافت پاسخ سوالات خود و همچنین این کانال ها امکان تبادل دانش بین شما و سایر شرکت کنندگان را فراهم می کند، در صورتی که مزیت دیگری که می توان بیان کرد این است که در پایان دوره ها و پس از انجام تمرینات، پروژه نهایی و کسب نمره قبولی دارای شرایط اخذ گواهینامه از دانشگاه صنعتی امیر کبیر می باشد. شما انگلیسی صحبت خواهید کرد.

* مطلب فوق یک گزارش تبلیغاتی بوده و سایت خبری شامانف هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد….


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *