9 ترفند برای داشتن پوستی صاف تر پس از اصلاح موهای زائد



راهکارهایی برای داشتن پوست نرم‌تر و صاف تر


پس از اصلاح موهای زائد


اصلاح موهای زائد با تیغ ممکن است مناسب ترین گزینه برای حذف موها باشد ولی مطمئناً مؤثرترین راه نیست . اگر موهای ضخیم و خشن تری در نواحی مانند پاهایتان دارید تراشیدن آنها باعث به جا ماندن نقاط سیاه بر روی پوست و ظاهری کرکی می شود که خوشایند نخواهد بود . با ترفندهای ارائه شده در زیر شما می توانید نوع متفاوتی از اصلاح را تجربه کنید و پوستی نرم تر از همیشه داشته باشید .




1 – اصلاح موها باید آخرین کاری باشد که در حمام انجام می دهید




اگر نمی خواهید اصلاح موها را در آخر کار انجام بدهید حداقل با پوست خشک اصلاح نکنید . ابتدا دوش بگیرید و اجازه بدهید آب گرم پوست شما را نرم کند . بخار و آب پوست شما را نرمتر از قبل کرده و منافذ آنرا باز می کنند و اجازه می دهند اصلاح خیلی خوب انجام شود . آب و بخار موجود در حمام باعث می شود که فولیکول‌های موی شما نرم شود که نه تنها باعث یک اصلاح کامل می گردد بلکه کمترین آسیب پوستی را نیز تضمین می کند.




2 – قبل از اصلاح پوست را لایه برداری و اسکراب کنید




اصلاح بهتر فقط در صورتی امکان پذیر است که شما قبل از آن پوسته های مرده را لایه برداری کنید . لایه برداری با حذف سلول های مرده باعث می شود تیغ اصلاح راحت‌تر روی پوست بلغزد و بتواند موها را کامل حذف کند . ذکر این نکته مهم است که اگر شما برعکس عکس کنید لایه برداری پس از اصلاح با تحریک پوست باعث سوزش و قرمزی پوست خواهد شد.

بیشتر بخوانید  تغییر رنگ موها و عوض شدن ارایش صورت + راهنما


اصلاح موها




3 – به جهت موها دقت کنید




نحوه استفاده از تیغه اصلاح می تواند به شما کمک کند که بعد از اصلاح پوستی صاف و بدون ظاهر کرکی داشته باشید . برای رسیدن به بهترین نتایج در جهت رویش موها اصلاح را انجام دهید و سپس موقعیت تیغه اصلاح را تغییر داده و در جهت مخالف شیو کنید . برای پوست های حساس اصلاح در جهت مخالف ممنوع است.




4 – از کرم های اصلاح استفاده کنید




اگرچه آب در موارد اورژانسی به خوبی عمل می کند ولی اگر وقت دارید از کف صابون یا کرم اصلاح استفاده کنید.. استفاده از کرم اصلاح کمک می کند که بدون اصطکاک اصلاح کنید و تیغه اصلاح خیلی نرم‌تر روی پوست حرکت کند. بنابراین قرمزی , سوزش و خارش پس از اصلاح را کاهش خواهد داد . ما توصیه می کنیم که همیشه برای اصلاح از کف صابون یا کرم اصلاح استفاده کنید . اگر کرم اصلاح شما تمام شد می توانید از صابون های ملایم و کرمی دستشویی یا نرم کننده ها برای این منظور استفاده کنید.




5 – فقط یک‌بار اصلاح کنید




هنگام اصلاح مقاومت در برابر چندین بار کشیدن تیغه اصلاح بر روی پوست برای اطمینان از حذف موها و باقی ماندن یک پوشت صاف و ابریشمی بسیار دشوار است . اما زمانی که این کار را می کنید پوست شما تحریک شده و جوش های پوستی و قرمزی در منطقه ایجاد می شود که با نتیجه دلخواه در تضاد است . بنابراین مطمئن باشید که یک بار اصلاح با یک تیغه استفاده نشده برای دو یا سه بار حذف موها کافی است . فقط به یاد داشته باشید که هنگام اصلاح از یک فشار ملایم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  کیف لوازم آرایشی میکروب دارد




6 – از تیغه های اصلاح مخصوص خانم ها استفاده کنید




تیغه های اصلاح مردانه ممکن است که خیلی ارزانتر باشند اما برای خانم ها بسیار مضر است . زیرا این تیغه ها منطبق با پوست و موی خانم ها ساخته نشده اند . به عنوان مثال تیغه های مخصوص خانم ها همراه با نوارهای مرطوب کننده اضافی هستند که پوست را نرم و لطیف می کنند . آنها همچنین دارای سرهای زاویه دار برای شیو کردن نواحی غیر قابل دسترس و بالشتک های محافظ برای محافظت از پوست هنگام شیو کردن هستند.


شیو کردن مو




7 – با حرکات کوچک شیو کنید




اصلاح یک‌باره یک قسمت ممکن است ساده و کمتر وقت گیر به نظر برسد اما حرکات کوچک‌تر ممکن است برای حذف همه موها موثرتر باشد . بنابراین وقتی که دفعه بعد اصلاح کردید قسمت های کوچکتر را با فشار ملایم شیو کنید تا برای مدت طولانی تر از پوست بدون مو لذت ببرید.




8 – پس از اصلاح از روغن بدن استفاده کنید




منطق پشت این مسئله مانند وقتی است که آقایان پس از اصلاح از لوسیون پس از شیو استفاده می کنند . روغن بدن یا حمام رطوبت شما را حفظ می کند و به آن ظاهر ابریشمی و صاف می دهد . همان‌طور که بهتر است ابتدا لایه برداری کرده و بعد شیو کنید , پوست شما می تواند خشک شود و پس از اصلاح حالتی پوسته پوسته به خود بگیرد . استفاده از روغن بدن پس از اصلاح می تواند از این مسئله پیشگیری کند . بهتر است وقتی که پوست مرطوب است و تازه از حمام بیرون آمده اید پوست خودتان را با روغن بدن ماساژ دهید تا نرم تر و صاف تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید  چشم های ریز را با آرایش درشت تر کنید




9 – بعد از 3 بار اصلاح تیغه اصلاح را عوض کنید


با یک تیغه کند شما باید یک منطقه را دو یا سه بار شیو کنید تا به نتیجه دلخواه برسید . این مسئله می تواند منجر به تحریک پوست و ناراحتی هایی مانند سوزش پوست شود بنابراین بهتر است تیغه های کند را دور انداخته از یک تیغه اصلاح جدید استفاده کنید . تیغه های اصلاح تنها برای سه بار شیو به اندازه کافی تیز هستند و تعویض مداوم آنها برای جلوگیری از ناراحتی های پوستی یک کار بسیار منطقی است .

اگر شما پس از اصلاح دچار سوزش و خارش پوست می شوید حتما راهکارهای ذکر را شده را بکار بگیرید تا یک اصلاح کامل, بدون مشکلات پوستی و حتی صاف ترین اصلاح زندگی‌تان را تجربه کنید!


divider


ترجمه توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید