مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

9 اشتباه رایجی که برای کاهش وزن مرتکب می شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا احساس می کنید همیشه روی تردمیل هستید، اما به جایی نمی رسید؟ کاهش وزن یک صنعت پرسود است که روش های مختلفی را برای کاهش وزن به صورت روزانه ارائه می دهد. با این حال، هنگامی که به طور منظم سبزیجات می خورید و زمانی که خود را وزن می کنید ورزش می کنید، ممکن است هیچ نتیجه ای نبینید. باید بدانید که حتی زمانی که عادات غذایی سالمی دارید و به طور منظم ورزش می کنید، می توانید اشتباهات کوچکی مرتکب شوید که مانع از کاهش وزن شما می شود. در این مقاله با برخی از اشتباهات رایج کاهش وزن آشنا می شوید که آگاهی از این اشتباهات و انجام ندادن آنها به شما کمک می کند تا در کاهش وزن موفق تر باشید.


  • شما برچسب محصولات را نمی خوانید


9 اشتباه رایجی که برای کاهش وزن مرتکب می شوید

این روزها بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی روی بسته بندی محصولات خود ادعا می کنند که محصولاتشان بسیار سالم است. با این حال، وقتی به برچسب های تغذیه ای روی این محصولات نگاه می کنید، متوجه می شوید که این ادعاها چندان درست نیستند. علاوه بر این، برخی از محصولات حاوی قندهای پنهان هستند که معمولاً با فروکتوز، گلوکز، دکستروز، مالتوز و ساکارز برچسب گذاری می شوند. این در صورتی است که می توانید با خرید مواد غذایی سالم مانند عسل، قند سالم را وارد بدن خود کنید و از سوی دیگر از مزایای دیگر این ماده غذایی بهره مند شوید. بهترین عسل اصل را می توانید با خرید اینترنتی یا اینترنتی تهیه کنید.


  • شما اضافه وزن دارید

اگرچه افزایش وزن روزانه به طور مستقیم از کاهش وزن جلوگیری نمی کند، اما می تواند منجر به ناامیدی زیادی شود. باید در نظر داشته باشید که کاهش وزن موفقیت آمیز یک روند آهسته است و از طرف دیگر، وزن شما به طور طبیعی می تواند به دلیل مشکلاتی مانند چرخه قاعدگی یا رشد عضلانی ناشی از تمرینات قدرتی متفاوت باشد. وقتی نتایج دلخواه را روی ترازو نمی بینید، ناامید می شوید و پرخوری می کنید که کاهش وزن را برای شما سخت تر می کند.


  • فقط روی ایروبیک تمرکز کنید


9 اشتباه رایجی که برای کاهش وزن مرتکب می شوید

اگر به رژیم غذایی خود توجه می کنید، ورزش های هوازی انجام می دهید و سبک زندگی سالمی دارید، اما هنوز وزن کم نکرده اید، ممکن است به این دلیل باشد که تمرینات قدرتی کافی انجام نمی دهید. تمرینات قدرتی نه تنها به عضله سازی شما کمک می کند، بلکه متابولیسم شما را سرعت می بخشد و چربی بدن را کاهش می دهد.


  • شما قند و کالری در نوشیدنی ها را در نظر نمی گیرید

نوشابه‌ها، شربت‌ها، آب‌میوه‌ها و بسیاری از نوشیدنی‌های دیگر حاوی کربوهیدرات‌ها و کالری‌های زیادی هستند که می‌توانند همزمان شما را گرسنه‌تر کنند، زیرا مراکز اشتها در مغز به کالری‌های مایع مانند کالری غذا واکنش نشان نمی‌دهند.


  • برخی از وعده های غذایی را نمی خورید

احتمالاً رایج ترین اشتباهی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند، نخوردن شام یا صبحانه است. اگرچه ممکن است در ابتدا کاهش کالری دریافتی منطقی به نظر برسد، اما حذف وعده های غذایی نه تنها متابولیسم بدن را کاهش می دهد، بلکه باعث می شود بعداً در روز غذا بخورید و پرخوری کنید. اگر به غذای مقوی صبحانه نیاز دارید، می توانید کره بادام زمینی را در نظر بگیرید. قیمت کره بادام زمینی بسته به برند متفاوت است، اما اگر تصمیم به خرید بهترین مارک کره بادام زمینی دارید، ممکن است برندهای ایگل و جف انتخاب خوبی باشند.


  • خیلی خودتو محدود میکنی

کاهش حجم غذا یکی از رایج ترین توصیه هایی است که به افرادی که می خواهند وزن کم کنند، توصیه می شود. اگر به درستی انجام شود، واقعا موثر است، اما هرگز نباید آنقدر کم غذا بخورید که دائماً گرسنه باشید. بدیهی است که این امر ناسالم است و از سوی دیگر منجر به کاهش سوخت در بدن شما برای صرفه جویی در انرژی می شود و در نتیجه کاهش وزن برای شما سخت تر می شود.


  • خواب کافی ندارید

ممکن است در نگاه اول وجه مشترک خواب و کاهش وزن را درک نکنید، اما این دو به هم مرتبط هستند. کمبود خواب می تواند سطح لپتین (هورمون سیری) را کاهش دهد، اما می تواند منجر به تولید بیش از حد گرلین (هورمون گرسنگی) شود. در نتیجه همیشه احساس گرسنگی خواهید کرد که باعث می شود بیشتر غذا بخورید و وزن اضافه کنید.


  • شما به اندازه کافی فیبر نمی خورید

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، مهم است که غذاهای غنی از فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در این شرایط به خصوص فیبرها در آب محلول هستند زیرا آب را جذب می کنند و به ژلی تبدیل می شوند که به آرامی در دستگاه گوارش حرکت می کند و باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید. از طرفی فیبر می تواند در کاهش سرعت جذب چربی و کنترل سطح قند خون موثر باشد که می تواند به کاهش ذخیره چربی در بدن کمک کند.


  • توقعات غیر واقعی دارید

تعیین اهداف کاهش وزن واقعی و بلندمدت ضروری است. قابل درک است که می خواهید هر چه سریعتر وزن خود را کاهش دهید، اما رعایت رژیم غذایی سخت نه تنها برای سلامتی شما مفید نیست، بلکه باعث می شود پس از کاهش وزن دوباره سریع وزن اضافه کنید. داشتن انتظارات واقع بینانه از کاهش وزن و درک اینکه کاهش وزن یک روند تدریجی است به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید و تسلیم نشوید.

در نهایت، وقتی نوبت به ایجاد یک سبک زندگی سالم می رسد، باید بدانید که هیچ راه عالی برای انجام آن وجود ندارد. برای اینکه بفهمید چه چیزی برای شما و سبک زندگی شما مفید است، ابتدا باید تلاش کنید و اشتباه کنید. با این حال، برخی از اشتباهات می توانند شما را از کاهش وزن به روشی که می خواهید جلوگیری کنند. در این مقاله به برخی از این اشتباهات اشاره شده است که دانستن آنها به شما کمک می کند در این مورد مسیر بهتری را طی کنید و در کاهش وزن موفق تر باشید.


بیشتر بخوانید  دلیل ایجاد مدفوع آبکی چیست؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *