81 معدن در استان بوشهر غیرفعال هستند – اخبار بوشهر – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بوشهر دستیابی به تولید بیشتر بر اساس منابع موجود یکی از مهمترین اهداف اقتصادی هر جامعه است.

امروزه ، یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد ، سرمایه گذاری و مسائل مربوط به آن و عاملی برای تولید ، اشتغال و چرخش های اقتصادی است.

ایران از نظر ذخایر معدنی یکی از 10 کشور بزرگ جهان است و طبق آمار موجود ، ایران 7 درصد از ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد.

استان بوشهر از ظرفیت بالایی در بخش ذخایر معدنی در بخشهای مختلف برخوردار است

استان بوشهر از ظرفیت معدنی بالایی در بخشهای مختلف مصالح ساختمانی ، سنگ آهک ، لاشه ، گچ ، مارن ، نمک ، شن ، ماسه و سنگ مرمر برخوردار است ، در حالی که سایر مواد معدنی مانند بوکسیت ، قیر و فسفات در استان به عنوان هدایت اکتشافات شناخته شده است. مطالعات.

استاندار بوشهر در اولین شورای معادن استان بوشهر با ارزیابی تلاش های معدن کاران و کارآفرینان در این زمینه مهم اقتصادی ، تولید ، اشتغال و صادرات گفت: مشکل خاصی در معادن بوشهر و همکاری وجود ندارد دستگاههای اجرایی مربوطه.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه تخصص معدنکاری به نفع مردم بوده است ، گفت: “کمک های لازم برای حل مشکلات معدن کاران در استان بوشهر انجام خواهد شد و حمایت ویژه از این بخش تأکید می شود. “

وی به جلوگیری از سو the استفاده از حقوق دولت در بخش معدن اشاره کرد و گفت: هرگونه كمك برای حل مشكلات فعالان معدن در نظر گرفته می شود اما از سو theاستفاده از حقوق دولت جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید  کسب رتبه عالی در کارنامه عملکرد اشتغال سال ۹۹

استاندار بوشهر به هماهنگی خوب بین نظام مهندسی ، خانه معدن ، دستگاه های اجرایی و فعالان بخش معدن اشاره کرد و گفت: جلسات شورای معدن براساس پرونده های معدن است.

مناقصه ملی برای انتقال مین به فعالان این منطقه توسعه معدن است

گراوند با اشاره به مناقصه ملی برای انتقال معادن به فعالان این حوزه ، خاطرنشان كرد: برگزاری مناقصه ملی معادن در استانها براساس توسعه فعالیت های معدنی است و به معنای مناقصه استخراج معادن نیست ، بلكه كاملا طبیعی و رویه بی سابقه ای که در سیستم بارگذاری شده است. در این زمینه فعالانی وجود دارند.

وی با تأکید بر کمک دولت آینده در بخش معدن گفت: “درآمد دولت و حقوق معدن به خزانه برگردانده خواهد شد. اگرچه این مقدار زیاد در استان بوشهر نیست ، اما باید کمک های لازم برای جلوگیری از سو abuse استفاده از حقوق دولت و حمایت از فعالان. “حفاری باید انجام شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مواد معدنی مختلفی در استان وجود دارد ، توضیح داد: فعال سازی این معادن و تکمیل زنجیره های معدن در اولویت است و همکاری دستگاه های اجرایی و فعالان معدنی در این زمینه قابل تحسین است.

163 معدن در استان بوشهر فعال است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه در سال 1398 145 معدن فعال در استان وجود داشت ، خاطرنشان کرد: سال گذشته با فعال سازی 18 معدن راکد ، تعداد معادن استان بوشهر به 163 معدن فعال رسید. مین ها

سید حسین حسینی از افزایش 12.4 درصدی واحدهای معدنی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: معادن غیرفعال در سال 1398 حدود 99 معدن بود که با پشتیبانی لازم به 81 معدن کاهش یافت و اکنون منهای 18 درصد معادن استان بوشهر غیرفعال هستند.

بیشتر بخوانید  این بازی برای قشقایی و طرفدارانش افتخار است

وی تعداد شاغلان بخش معدن در سال 1398 را 1272 نفر عنوان و تصریح کرد: این تعداد در سال گذشته به 1457 نفر رسیده است.

16.8 میلیون تن مواد معدنی در استان بوشهر استخراج شده است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر به استخراج مواد معدنی در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال 1398 استخراج مواد معدنی در استان بوشهر 16.8 میلیون تن بوده است که تقریباً همین مقدار تخمین زده می شود مقدار سال گذشته. سال

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته 6 مجوز اکتشاف مواد معدنی صادر شده است گفت: در این مدت 3 گواهی اکتشاف مواد معدنی صادر شده است.

وی بهره برداری از 13 معدن را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: در این راستا سال گذشته 27 میلیارد تن در بخش معدن سرمایه گذاری شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت بوشهر با اشاره به حراج ملی معدن گفت: در سال های گذشته حراج معادن استانی برگزار می شد اما امسال 69 معدن به طور همزمان در بوشهر مورد معامله قرار گرفت که 58 مجوز از این تعداد بود. . “عملیات ، 8 عنصر گواهینامه کشف ، 3 عنصر درخواست تحقیق ، 5 مورد از آنها شرایط را برآورده کرده و در این مناقصه برنده شدند.

حسینی با بیان اینکه 244 معدن در استان بوشهر وجود دارد ، افزود: از مجموع 244 معدن در استان ، 163 معدن در حال حاضر فعال و 81 معدن راکد هستند.

وی معادن شناسایی شده را رسوبی عنوان کرد و شامل سنگ آهک ، لاشه ، گچ ، مارن ، نمک و ماسه سنگ مرمر بود و گفت: مواد معدنی دیگری از جمله بوکسیت ، قیر و فسفات نیز در استان شناسایی شده که در مرحله اکتشاف است.

بیشتر بخوانید  دور دوم انتخابات ترکیه آغاز شد

معادن قیر ، فسفات و بوکسیت کشف و فعال می شوند

استان بوشهر در استخراج معدن رتبه ششم کشور را دارد و در حال حاضر چندین واحد عمده فرآوری مواد معدنی و بنادر ویژه صادرات مواد معدنی دارد.

پروژه اکتشاف قیر ، فسفات و بوکسیت در استان بوشهر در حال انجام است و فعال سازی این معادن نقش مهمی در تولید ، اشتغال و صادرات دارد.

با توجه به مزایای مقایسه ای استان در زمینه صادرات مواد معدنی و از طرف دیگر تقاضای زیاد این نوع محصولات در بازار خلیج فارس ، سرمایه گذاری بیشتر در این بخش مهم و ضروری است.

اهمیت زیاد ایجاد و راه اندازی پایانه صادرات مواد معدنی در بوشهر یکی از خواسته های فعالان معدن است ، زیرا این پایانه نقش بسیار مهمی در افزایش صادرات محصولات معدنی خواهد داشت.

انتهای پیام / 190 / ت.

دیدگاهتان را بنویسید