80٪ زندانیان قزوین باید تا پایان سال استخدام شوند



حمیدرضا جهانگیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ضمن دعوت از سرمایه گذاران که می خواهند برای زندانیان شغل ایجاد کنند ، باید اذعان کرد که مکان هایی برای افزایش اشتغال زندانیان در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد کارگاه های مختلف زندان خصوصی برای اشتغال زندانیان ، گفت: اگرچه برخی از حقوق در کارگاه زندان کم است ، اما ما در تلاش هستیم موانع موجود برای اشتغال زندانیان ، خانواده ها را برطرف کنیم. “آنها نباید مشکلی داشته باشند در معاش خود

جهانگیری جذب زندانیان را جهادی واقعی در حوزه اجتماعی خواند و گفت: برای تحقق این امر ، سیستمی به نام پشتیبانی به منظور متمرکز سازی و شفاف سازی خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان راه اندازی شده است و ما از طریق این سیستم ، ما کسانی را که نیاز اساسی به کار دارند شناسایی می کنیم و همچنین از خانواده زندانیان می خواهیم ضمن انجام نیازسنجی های لازم در این زمینه ، به این بخش مراجعه و ثبت نام کنند تا برنامه های لازم برای تأمین نیازهای موجود را انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: از این پس کلیه اقدامات خیرخواهانه و اشتغال زندانیان باید از طریق سیستم حمایتی برنامه ریزی شده در حوزه صنعت ، کشاورزی انجام شود تا زندانیان بتوانند مشکلات خود را در زمینه تجارت حل کنند.

مدیرکل زندانهای قزوین گفت: یکی از مهمترین نگرانی های زندانیان برای یافتن شغل مناسب ، وجود سابقه کیفری است که باید در این رابطه تشخیص داد که همه جرایم م effectiveثر محسوب نمی شوند ، به ویژه جرایم غیرعمد یا جنایات. آنها به این ترتیب در نظر گرفته نمی شوند.

بیشتر بخوانید  برگزاری مراسم بدرقه جلال ستاری توسط مؤسسه هنرمندان پیشکسوت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید