80٪ استان اصفهان در بحران خشکسالی – اخبار اصفهان – اخبار استانهای تسنیم


منصور شیشفروس در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اصفهانوی با اشاره به تحقیق در مورد مدلهای جوی و نتایج مدلهای فصلی گفت: “این مدلها ادامه مدلهای تابستانی گرم را در لایه های میانی جو و همزمان با تقویت فشار سطح پایین نشان می دهد. . “

وی افزود: مدل جوی باعث افزایش قابل توجه دما و بالاتر از حد نرمال می شود و در بیشتر مناطق استان در ماه های آگوست و سپتامبر گرما خواهیم داشت. این افزایش دما در مناطق شمالی ، غربی و مرکزی بیشتر و بین 2 و 3 درجه. “

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال بارانی شاهد بارش کم باران در اصفهان هستیم ، گفت: این شرایط هنوز در استان شایع است و طبق آمار ایستگاه هواشناسی میانگین بارندگی 107 است میلی متر که نسبت به سال گذشته 35٪ کاهش داشته است. “این وضعیت افت 40 درصدی بالادست را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تمام مناطق استان با کمبود بارندگی روبرو هستند ، بارندگی های دریافت شده در سال آبی جاری دیگر در حوضه زاجندرود نبوده و تأثیری در جریان رودخانه ها نداشته است.

این فروشنده شیشه گفت: دما در تابستان سال 1400 در بیشتر مناطق استان به ویژه در منابع آب ، شرایط کم بارندگی ، دمای متوسط ​​بالا در زمستان و بهار بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد افزایش قابل توجهی دارد ، با کاهش سرعت تبخیر افزایش می یابد رطوبت خاک منجر به افزایش شدت خشکسالی در حین برداشت می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در یکی از سخت ترین شرایط کمبود آب قرار دارد ، گفت: وضعیت خشکسالی استان طی یک دوره ده ساله نشان می دهد که شدت خشکسالی در تمام نقاط استان افزایش یافته به طوری که 80٪ استان تحت تأثیر خشکسالی طولانی قرار دارد و بیشتر مناطق استان تحت تأثیر خشکسالی متوسط ​​قرار دارند.

بیشتر بخوانید  ۴ خوراکی خوشمزه برای از بین بردن چربی شکم

وی افزود: آخرین نتایج حاصل از مدل های پیش بینی فصلی نشان می دهد که باران های پاییزی نیز با تاخیر آغاز می شود و خشکسالی ادامه خواهد داشت. وقتی سیستم های جوی فاقد رطوبت باشند ، انرژی خود را به صورت باد آزاد می کنند و این شرایط در حومه روستا وجود دارد.

این فروشنده شیشه اظهار داشت: مدتی است که در استان اصفهان بارندگی وجود ندارد و افزایش دما ، امواج گرما و تبخیر آب باعث شده کشت در 100000 زمین حاصلخیز با مشکل مواجه شود و مزارع به کانون های پراکنده باد تبدیل شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه تالاب بین المللی گاوخونی با مساحت 47 هزار مرکز تبدیل به مرکز گرد و غبار شده است ، گفت: 98 درصد تالاب خشک است و دیگر آب باقی نمانده است.

وی ادامه داد: 3 میلیون و 200 هزار هکتار استان کویری منطقه ای است که 16 مرکز بحران فرسایش بادی در آن شناسایی شده است که به دلیل شدت خشکسالی در این مراکز امسال یک میلیون و 900 هزار هکتار آن افزایش یافته است.

این فروشنده شیشه گفت: منابع گرد و غبار در استان های داخلی و خارجی است و بیابان های مشترک با اصفهان مانند کویر کوم ، کویر سمنان و کویر یزد علت خارجی ایجاد گرد و غبار در استان اصفهان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 29 روز ناسالم در اصفهان وجود دارد ، گفت: به دلیل وضعیت گرد و غبار در مناطق نشات گرفته از کانون های گرد و غبار محلی و برخی از این نقاط در همسایگی استانهایی که بود.

بیشتر بخوانید  معرفی و دانلود InShot و CapCut + نسخه Mod Apk

وی افزود: علت گرد و غبار اخیر بازگشت به کانون های گرد و غبار در مناطق اردستان ، انارک و سمنان است که توسط باد منفجر شده و شرایط آلودگی را تعیین می کند.

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: اثرات خشکسالی و کم بارشی را می توان ناشی از آتش سوزی مراتع و پوشش گیاهی دانست اما خطای انسانی در آتش سوزی مرتع بی تأثیر نبوده است ، از ابتدای سال تاکنون 34 مورد آتش سوزی مرتع و پوشش گیاهی در غرب و جنوب استان به 118 هکتار.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه منشأ ریزگردها شناسایی و برای مقابله با آن برداشته شده است ، گفت: 107 هزار هکتار در مناطق کویری کاشته شده بود و امسال نیز برای تثبیت شن و ماسه در 100 کیلومتری زمین ادامه داشت. حفاظت از باد در جاده ها برای محافظت از جاده ها در برابر گرد و غبار ساخته می شود.

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که وزارت راهداری ، منابع طبیعی و هواشناسی راه های در معرض طوفان و گرد و غبار را شناسایی کرده و برای حفاظت از آن تدابیری اتخاذ کند همچنین مرکز بهداشت هشدارهای بهداشتی را به مردم منطقه ارائه می دهد.

“تأمین آب برای زاینده رود ضروری است و وزارت نیرو باید در این زمینه اقدامات بیشتری انجام دهد ، زیرا نقشه راهی برای تأمین رودخانه زاینده رود تهیه شده است و می توان برای احیای رودخانه زاینده رود و تالاب های گاوهونی و هزینه های آن برنامه ریزی کرد. برای آب باید پرداخت شود. “

بیشتر بخوانید  هشدار؛ این مواد غذایی خون را غلیظ می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه احیای رودخانه زاینده رود به از بین بردن نقاط داغ کمک می کند ، گفت: پس از احیای دریاچه ارومیه ، وزارت انرژی و محیط زیست باید حق احیا rehabil رودخانه زاینده رود را صادر کند. تالاب ها ، محیط زیست و اقدامات کشاورزی باید انجام شود.

وی افزود: این امر از تشدید خشکسالی ، افزایش نقاط گرم و شدت غرق شدن زمین جلوگیری می کند ، بنابراین لازم است در اسرع وقت اقدامات لازم برای احیای رودخانه زاینده رود و تالاب گاو کان کن انجام شود. “

انتهای پیام / 166 / ی

دیدگاهتان را بنویسید