8 نفر در سیل در کره جنوبی جان باختند


به گزارش سلام نوا به نقل از فارس، بر اثر سیل ناشی از بارش شدید باران در مناطقی از سئول، پایتخت کره جنوبی، دست کم 8 نفر کشته و 14 نفر زخمی شدند.

بارش شدید باران دوشنبه شب باعث آبگرفتگی خیابان ها، آبگرفتگی ایستگاه های مترو و قطعی برق در سطح شهر و استان های همجوار شد.

آژانس هواشناسی کره اعلام کرد برخی از مناطق بیشترین بارندگی خود را در 80 سال گذشته داشته اند. مقامات هواشناسی می گویند که بارش باران احتمالا برای چند روز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تصاویر منتشر شده سیل را نشان می دهد که از پله های مترو سرازیر می شود، ماشین های پارک شده تا شیشه ها زیر آب می روند و مردم در حال عبور از خیابان ها در آب تا زانو هستند. رئیس جمهور کره جنوبی از یک آپارتمان آسیب دیده در سیل صبح روز سه شنبه بازدید کرد که این سیل نیز جان باخت. رئیس جمهور کره جنوبی به مقامات دولتی دستور داد تا ساکنان مناطق پرخطر را تخلیه کنند.

بخش‌هایی از سئول، شهر بندری اینچئون و استان گیونگگی در اطراف سئول عصر دوشنبه شاهد بیش از 10 سانتی‌متر باران در ساعت بود. در همین حال، بر اساس گزارش اداره هواشناسی کره، منطقه دونگجاک سئول بیش از 141.5 میلی متر باران در ساعت ثبت کرد که بیشترین میزان بارش از سال 1942 تاکنون است.

حداقل 163 نفر در سئول بی خانمان شدند و در مدارس و مراکز عمومی پناه گرفتند. باران همچنین بر حمل و نقل عمومی تأثیر گذاشت، زیرا مسیرهای آبگرفتگی باعث توقف ترافیک در سئول و اینچئون شد.

بیشتر بخوانید  رطوبت در بوشهر افزایش می یابد

اداره هواشناسی کره جنوبی به صدور هشدارهای بارندگی شدید در سراسر سئول و کلانشهرهای اطراف ادامه داد و انتظار می‌رود بارش باران در بخش مرکزی این کشور حداقل تا روز چهارشنبه ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید