مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

8 علتی که باعث می شود جاروبرقی در هنگام روشن شدن بوی بدی بدهد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چرا جاروبرقی بوی بدی می دهد؟

اگر به بوی جاروبرقی توجه نکنید، این جاروبرقی در بهترین حالت می تواند باعث ضرر 2.5 تا 3 میلیون تومانی شما شود. جاروبرقی ها امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که قیمت آن ها چندان پایین نیست و خرابی یا سوختن این وسایل هر فردی را به وحشت می اندازد. دلیل آن “چرا جاروبرقی بوی سوختگی می دهد؟”این به تعدادی از عوامل مهم بستگی دارد و همیشه با خرابی موتور یا فرسودگی دستگاه همراه نیست.
گرد و غبار، خرابی تسمه، کیسه های پر جاروبرقی و عوامل دیگر در ایجاد این بو موثر هستند و حل هر یک از این مشکلات راه حل خود را دارد.


1- سوختن موتور جاروبرقی; دلیل آن این است که 60 درصد در بوی بد دستگاه دخیل است

سوختگی موتور جاروبرقی یا خرابی سوپاپ می تواند بدترین علت بوی سوختگی در دستگاه باشد. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد، اما مهمترین آنها عدم نگهداری صحیح جاروبرقی است.
دلایلی مانند استفاده مداوم از کیسه های جاروبرقی دائمی، تعویض نابهنگام کیسه، عدم شستشوی فیلتر دستگاه و ورود گرد و غبار به داخل موتور از عواملی هستند که در سوختن موتور تاثیر زیادی دارند.
برای جلوگیری از این مشکل باید کیسه جاروبرقی را به موقع تعویض کنید و سعی کنید به طور مرتب کیسه فیلتر دستگاه را در مناطقی که گرد و غبار زیاد وجود دارد (مانند شهرهای جنوب کشور) شستشو دهید.


بوی بد جاروبرقی


2- مشکل تسمه جاروبرقی; متداول ترین مشکل را خودتان حل می کنید

تسمه های موتور جاروبرقی لاستیکی بوده و در صورت کار مداوم دستگاه باعث گرم شدن آن و ایجاد بوی سوختگی می شود. استفاده از این ابزار لاستیکی به چرخاندن برس کمک می کند تا بتواند موها و کثیفی های دیگر را جمع کند، می توانید با خرید تسمه مناسب برای جاروبرقی خود و استفاده از دستورالعمل های موجود در اینترنت برای تعویض تسمه، این مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید  انتخاب تلویزیون مناسب بر اساس متراژ خانه


3- مشکل و تعمیر صفحه وکیوم

جاروبرقی ها مانند سایر دستگاه ها دارای پنل اصلی هستند. اتصالات در بردهای مدار می تواند یکی از دلایل اصلی بوی سوختگی در جاروبرقی باشد. در برخی موارد این مشکل می تواند فیوز برق خانه را نیز شکسته و باعث قطع برق شود.
می توانید از یک مولتی متر برای بررسی صفحه جاروبرقی خود استفاده کنید و قسمت سوخته یا کندانسور را تعویض کنید. این مشکل در جاروبرقی های فیلیپس نیز بیشتر دیده می شود و باید توسط متخصص تعمیر شود.


4- کیسه جاروبرقی را در زمان مناسب تعویض نکنید

هر چیزی که باعث فشار اضافی به موتور شود می تواند یکی از دلایل بوی جاروبرقی سوخته باشد. پرکردن کیسه دستگاه نیز باعث می شود موتور بار زیادی را حمل کند و بوی تند سوختگی تحت فشار زیاد را از بین ببرد. برای رفع این مشکل پاکت را بعد از نیمه پر شدن خالی کنید و فیلتر کیسه ای را بشویید.


بوی بد جاروبرقی را از بین ببرید


5- فیوز جاروبرقی روشن است

یکی از مهم ترین مواردی که به خصوص در مورد جاروبرقی های سامسونگ قابل توجه است سوختن فیوز جاروبرقی است. اگر در زمینه های فنی تخصص دارید، می توانید درب دستگاه را باز کرده و سپس فیوز جاروبرقی را با مولتی متر چک کنید.
در واقع در صورت سوختن فیوز می توانید عواقب آسیب را در ظاهر آن مشاهده کنید و به راحتی آن را تعویض کنید.

باید بخوانید:


6- رطوبت وارد دستگاه شده و جاروبرقی خاموش می شود

رطوبت و قطرات آب وارد شده به جاروبرقی می تواند موتور و برد دستگاه را مختل کند. این کار باعث اتصال سیم ها و ایجاد بوی سوختگی می شود. این مشکل در جاروبرقی های بوش نیز بیشتر از سایر دستگاه ها وجود دارد و یکی از دلایل اصلی آن را می توان حساسیت بالای برند جاروبرقی دانست.

بیشتر بخوانید  چگونه برفک یخچال و فریزر را برطرف کنیم ؟


7- افزایش قدرت مکش جاروبرقی و ایجاد بوی سوختگی

حداکثر قدرت مکش جاروبرقی و استفاده از 20 تا 30 دقیقه متوالی می تواند بوی سوختگی از دستگاه خارج شود. البته این مشکل طبیعی است و با اکثر جاروبرقی ها قابل مشاهده است.
توصیه می کنیم حداکثر 10 دقیقه از دستگاه استفاده کنید و سپس برای چند دقیقه آن را خاموش کنید. در جاروبرقی های ال جی ترموستات نیز وجود دارد و در صورت استفاده از دستگاه با حداکثر توان 20 دقیقه جاروبرقی به صورت خودکار خاموش می شود.
البته مشکل زمانی به وجود می آید که دستگاه پس از ایجاد بوی سوختگی خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. برای رفع این مشکل در دستگاه های ال جی می توانید به صفحه تعمیر جاروبرقی ال جی در تهران مراجعه کرده و مشکل جاروبرقی را حل کنید.


8- فیلتر جاروبرقی و شلنگ آن را نشویید. دستگاه را خفه نکنید!

شستشوی اجزا و قطعات جاروبرقی برای جلوگیری از آسیب یا بوی سوختگی در دستگاه بسیار مهم است. کیسه فیلتر و شیلنگ جاروبرقی پس از چند ماه کار کثیف شده و ذرات زیادی در آنها گیر می کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *