مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

8 خاصیت باورنکردی نودالیت برای بدن انسان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مزایا و خواص نوالیت چینی چیست ؟


این روزها که تکنولوژی و نوع فعالیت‌ها باعث شده سرعت زندگی بیشتر از گذشته به‌نظر برسد، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های ما زمان است. در میان فعالیت‌های روزمره، غذا پختن از جمله کارهایی محسوب می‌شود که هر روز به آن نیاز داریم و می‌تواند بسیار وقت‌گیر نیز باشد، در چنین شرایطی مواد غذایی با پخت سریع، راه نجات ما از صرف زمان طولانی برای پخت‌وپز غذا هستند.


زمانی که قصد داریم یک ماده غذایی را وارد چرخه غذایی خانواده خود کنیم، یکی از مهم‌ترین مسائل، ارزش غذایی آن است که در ادامه به بررسی ارزش غذایی نودالیت می‌پردازیم.


نودالیت غذایی با هضم سریع و آسان


همه‌ی ما می‌دانیم برای درمان بیماری‌هایی مانند یبوست یا سنگینی معده، لازم است غذاهایی با میزان بالای فیبر مصرف کنیم. نودالیت از جمله این مواد غذایی محسوب می‌شود. نودالیت که غذایی سرشار از فیبر بوده، هضم بسیار آسانی دارد. اگر عموما از سنگینی معده خود آزار می‌بینید، این غذا را می‌توانید با خیال راحت مصرف کنید.


در صورتی ‌که مصرف نودالیت به‌تنهایی نتواند نیاز بدن به فیبر را تامین کند، می‌توانید از ترکیب آن با انواع سبزیجات، میزان فیبر مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و هم‌زمان، غذای خوشمزه‌تری را نوش جان کنید.


هم‌چنین مصرف این ماده غذایی به بهبود مشکلاتی مانند سوزش سرمعده نیز کمک خواهد کرد. فیبر موجود در نودالیت موجب تنظیم میزان کلسترول بدن نیز می­شود.


نودالیت و تاثیر آن بر درمان کم‌خونی


یکی از مشکلاتی که اکثر بانوان و برخی آقایان از آن رنج می‌برند، موضوع کم‌خونی است که عموما باید در انتخاب مواد غذایی‌ای که به‌صورت روزانه مصرف می‌کنیم، این موضوع را نیز در نظر بگیریم. نودالیت از جمله غذاهای حاوی آهن بوده که به دلیل وجود آهن در آن، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون شده و درنهایت، از بروز کم‌خونی یا شدت آن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر شیر کاکائو قبل از ورزش


برای تاثیر بیشتر نودالیت بر کم‌خونی، می‌توانید آن را با انواع گوشت قرمز طبخ و نوش جان کنید. استفاده از نودالیت به دلیل داشتن آهن در دوران بارداری نیز مناسب است، اما در این دوران باید دقت داشته باشید که از خوردن بیش‌ از حد هرگونه ماده غذایی باید خودداری کنید.


نودالیت یک منبع انرژی


بدون شک مهم­ترین نیاز بدن و هدف اصلی افراد از غذا خوردن، تامین انرژی است. نودالیت، یک غذای بسیار مناسب برای تامین انرژی بدن خواهد بود. این غذا که حاوی منبع بسیار خوبی از کالری و کربوهیدرات است، می‌تواند انرژی لازم بدن شما برای یک روز پرمشغله را تامین کند.


اگر بخواهید یک روز بسیار پر کار را شروع کنید، نودالیت را می‌توانید به‌عنوان صبحانه نوش جان کنید و روز خود را با انرژی زیاد آغاز کنید.


تاثیر نودالیت بر افزایش متابولیسم بدن


افزایش متابولسیم یا به نوعی، تنظیم میزان متابولسیم بدن، می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. نودالیت با افزایش ظرفیت بدن در تبدیل غذا به انرژی موجب افزایش میزان متابولیسم بدن نیز شده و درنتیجه، با استفاده متعادل از این ماده غذایی، کاهش وزن نیز اتفاق خواهد افتاد.


البته بدن برای کاهش وزن نیاز به فعالیت‌های جانبی و رعایت رژیم غذایی نیز دارد و خوردن نودالیت به‌تنهایی منجر به کاهش وزن نخواهد شد.


نودالیت منبع سرشار از پروتئین


ازجمله نیازهای بدن که کمبود آن باعث اختلال در عملکردهای بدن می‌شود، پروتئین است. نودالیت به‌عنوان یک منبع خوب از پروتئین می‌تواند این نیاز بدن را برطرف کرده و موجب بهبود فعالیت‌های مغزی از جمله وضعیت حافظه شود. پروتئین موجود در نودالیت علاوه بر بهبود عملکرد مغز و حافظه، باعث بهبود سطح اکسیژن مغز نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید  کبک پلو


نودالیت برای آن دسته از افرادی که رژیم گیاه‌خواری دارند می‌تواند یکی از جایگزین‌های منابعی مانند گوشت قرمز باشد.


خواص نودالیت برای استخوان‌ها


استخوان‌ها برای حفظ سلامت، نیاز به عناصری مانند کلسیم و فسفر دارند و وجود این عناصر در نودالیت، این غذای خوشمزه را برای افرادی که در شرف مشکلات استخوانی هستند، مناسب می‌کند.


دوره‌ی بارداری، نیاز بدن مادر به کلسیم بسیار بالاتر از شرایط عادی خواهد بود و به همین دلیل، استفاده به اندازه از نودالیت در دوره بارداری برای تامین کلسیم بدن توصیه می‌شود.


از دیگر افرادی که در معرض آسیب‌های استخوانی هستند، می‌توان به ورزشکاران اشاره کرد که به همین دلیل، مصرف نودالیت برای بهبود وضعیت استحکام استخوان‌های آن‌ها مناسب است.


تاثیر نوداالیت بر افزایش قدرت ایمنی بدن


پس از تامین انرژی، ایمنی بدن علت مهم دیگر برای صرف غذا است. نودالیت به‌عنوان ماده غذایی‌ای که به‌خوبی می‌تواند به افزایش ایمنی بدن کمک‌کننده باشد، یک غذای مناسب برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها است.


از سویی این ماده غذایی می‌تواند در ترکیب با مرغ و دیگر سبزیجات، تبدیل به یک سوپ گرم و مقوی شود و در زمان بیماری به بهبود بیماری شما کمک کند.


نودالیت و تاثیر آن بر دفع سموم


از وظایف اصلی کلیه در بدن، کمک به دفع سموم و مواد مضر است. خوردن نودالیت با تاثیر بر بهبود فعالیت‌های کلیوی، منجر به خروج سموم از بدن و درنتیجه سلامت می‌شود و به همین دلیل، استفاده از نودالیت به میزان کنترل‌شده در افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی نه‌تنها مضر نبوده که به درمان آن‌ها نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  بادمجان چقدر کالری دارد ؟ آیا برای مصرف در رژیم لاغری مناسب است ؟


به‌طورکلی، وجود مواد مغذی زیاد در این ماده غذایی باعث می‌شود مصرف آن، به بهبود عملکرد کلی بدن کمک کند و استفاده از آن در شرایط مختلف اعم از بسیاری بیماری‌ها، موجب تسریع در روند درمانی شود. البته لازم است همانند دیگر مواد غذایی، مصرف نودالیت نیز از حالت کنترل‌شده خارج نشود و به میزان متناسبی مورداستفاده قرار بگیرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *