مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

8 تا 11 میلیون تومان برای یارانه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

همزمان با واریز یارانه پولی 300 و 400 هزار تومانی از اردیبهشت ماه سال جاری، تعلیق برخی خانوارها متوقف شد و در چند ماه گذشته با وجود اعتراضات و دستورات متعدد، یارانه این افراد واریز نشد.

اما اکنون سازمان هدفمندسازی یارانه ها اخیرا اعلام کرده است که داده های خانوارهای موجود را بررسی کرده و از مجموع حدود 6 میلیون نفری که یارانه آنها حذف شده است، سه میلیون نفر مشمول دریافت یارانه جدید هستند.

اما در این بیانیه گفته نشده که آیا یارانه کاربران جدید هفته گذشته واریز شده است یا خیر. همچنین زمان واریز یارانه معوقه بازماندگان نیز اعلام نشد، زیرا پیش از این چندین بار ذکر شده بود که در صورت یارانه به خانوار و قطع یارانه معوقه به اشتباه به حساب سرپرست واریز می شود. از خانواده

در صورت تحقق چنین وعده ای افرادی که از اردیبهشت ماه یارانه دریافت نکرده اند از سازمان هدف حدود 2 میلیون و 100 تا 2 میلیون و 800 هزار تومان طلب خواهند کرد و این سازمان باید این یارانه را یکجا یا تدریجی به مشمولان پرداخت کند.

پیام های مخاطبان حاکی از آن است که برخی از افرادی که تاکنون یارانه نداشتند، در این ماه یارانه جدید دریافت کرده اند اما معوقات قبلی آنها پرداخت نشده است.

البته سازمان هدفمندی یارانه ها در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده است که «مجموع مشمولان حذفی در فروردین ماه 1401، 5 میلیون و 930 هزار نفر بوده که از این تعداد 4 میلیون و 300 هزار نفر در سامانه حمایتی درخواست بررسی ثبت کرده اند». از این تعداد، 3000000 نفر در قرن 19-19 شناخته شدند. دهک های درآمدی و یارانه برای آنها مجدد تعیین و یارانه معوقه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

بیشتر بخوانید  مقاومت قیمت طلا در برابر روند نزولی + پیش بینی

بر اساس این ادعا، یارانه این گروه و معوقات آن باید واریز شود و به عنوان مثال خانواده چهارنفره ای که در هفت ماه گذشته یارانه نگرفته است، در مجموع بین 8 تا 11 میلیون تومان یارانه دریافت می کند. بعید است دولت بدهی های معوقه این چند ماه را پرداخت کند.

معیار جدیدی برای لغو یارانه ها اعلام شد

با وجود اینکه حدود سه میلیون نفر به فهرست یارانه بگیران اضافه شده اند، سازمان هدفمندسازی یارانه ها معیار جدیدی را برای لغو یارانه نقدی معرفی کرده است که سهمیه سالانه دو هزار دلاری دریافت می کند.

از دو هفته پیش با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و تفاوت قیمت آن با دلار توافقی، بسیاری از مردم کارت ملی خود را از 600 تا 700 هزار تومان به دلالان اجاره کردند تا از طریق آن دلار سهمیه ای خریداری کنند.

اما پس از آن بود که خبر رسید که احتمال می‌رود اطلاعات این خانوارها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شود. به عبارت دیگر، اگر فردی این سهمیه را دریافت کند، داده های مربوط به او به نام فعالیت های اقتصادی آن فرد در سامانه رفاه ایران ثبت می شود و این ممکن است طبقه بندی افراد را تغییر دهد.

پیش از این بارها گفته شده است که تلفات خانگی یک چیز متغیر است و این کاهش مصرف می تواند تغییر کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا یارانه خریداران سهمیه دلار در ماه آینده کاهش می یابد یا خیر.


بیشتر بخوانید  باشگاه پرسپولیس و استقلال ارزش گذاری شدند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *