مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

8 ایده خاص و بینظیر برای برگزاری جشن روز معلم مجازی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



چطور جشن روز معلم مجازی بگیریم ؟


حالا که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل است و کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شوند، پس جشن روز معلم نیز مانند سال های گذشته نبوده و باید به شیوه ی دیگری برگزار شود.


اما مگر ممکن است که بتوان جشن روز معلم مجازی گرفت ؟ ما در دامه راهکارهای فوق العاده ای برای برگزاری چنین جشنی ارائه خواهیم داد.


ایده برای روز معلم مجازی


در فضای آموزشی آنلاین که در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گرفته می توان برنامه های بسیاری را در قالب روز معلم مجازی اجرا کرد و بدین طریق مراسم روز معلم را به صورت مجازی برگزار نمود.


از جمله برنامه های جشن روز معلم که قابلیت اجرا در فضای مجازی را دارند می توان موارد زیر را نام برد:


1. تبریک روز معلم مجازی


برای تبریک این روز می توانید از تصاویر و عکس های گرافیکی موجود در فضای مجازی استفاده کنید.


البته برای منحصر به فرد بودن پیام تبریک می توانید عکس های گرافیکی و یا پوستر های اختصاصی خود را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی موجود به مناسبت روز معلم طراحی کنند.


از اپلیکشن‌هایی مثل واتساپ، اسکایپ، گوگل میتینگ و تلگرام استفاده کنید و با حضور همه دانش‌آموزان و معلم خود روز معلم را به او تبریک بگویید.


زمان حضور در ویدیو کال را با معلم خود و همه کسانی که در جشن حضور دارند هماهنگ کنید و جشن را پس از ورود معلم خود به تماس تصویری، شروع کنید.

بیشتر بخوانید  روز جهانی دیابت در سال ۹۸ چه روزی است ؟


2. تهیه یک فایل صوتی برای روز معلم مجازی


هیچ تبریکی به اندازه ی یک پیام صوتی نمی تواند هیجان انگیز باشد. یک فایل صوتی از آنچه که می خواهید از حس قدردانی و عواطف خود به معلم بیان کنید را تهیه کنید.


ضمن آنکه می توانید ذوق هنری داشته باشید و از موسیقی پس زمینه برای جذاب تر شدن محتوای صوتی استفاده کنید.


ایده روز معلم مجازی


هدیه روز معلم مجازی


3. تهیه یک محتوای متنی ایده ای برای روز معلم مجازی


یک محتوای متنی جذاب می تواند در قالب های پیام تبریک روز معلم (رسمی و کوتاه)، چند بیت شعر، دلنوشته و یا داستان کوتاه باشد.


با در نظر گرفتن علایق، روحیات و خصوصیات فردی معلم خود یک محتوای متنی ناب و بکر که مختص خودتان است، بنویسید و به عنوان پیام تبریک و قدردانی از زحمات برای او بفرستید.


4. ایده روز معلم مجازی ساخت کلیپ و دابسمش


با تهیه یک کلیپ جذاب و خاطره انگیز می توانید این روز را به معلم خود تبریک بگویید، در تهیه کلیپ می توانید به صورت انفرادی و گروهی عمل کنید.


بدین صورت که تک تک دانش آموزان عرض چند ثانیه این روز را به معلم خود تبریک بگویند و در نهایت تمامی فیلم ها را میکس کنند و یک کلیپ جذاب و به یادماندنی به مناسبت روز معلم مجازی تهیه کنند.


علاوه بر این دانش آموزان خلاق می توانند یک نمایش کوتاه یا دابسمش که محتوای مرتبط با این مناسبت را داشته باشد تهیه کنند.

بیشتر بخوانید  از سیر تا پیاز ایمنی و اصول گودبرداری ساختمان


بزرگداشت روز معلم مجازی


روز معلم در فضای مجازی


5. معلم خود را با ارسال کادویی زیبا و مناسب، سورپرایز کنید


کادو گرفتن برای هر کسی، هیجان انگیز خواهد بود. اگر می‌خواهید که برای روز معلم، آموزگار خود را حسابی غافل‌گیر کنید برای او کادویی زیبا تهیه و ارسال کنید.


بر اساس ذوق و سلیقه‌ای که دارید کادویی مناسب آقا یا خانم معلم خود تهیه و آن را به زیباترین شکل ممکن بسته بندی کنید.


اگر برای معلم قدیمی خود کادو ارسال می‌کنید با نوشته‌ها، تصاویر، نمره‌ها و هر خاطره مکتوبی از معلم خود دارید یک کارت یا دفتر زیبا درست کنید و برای او بفرستید. اگر به دنبال هدیه مناسب برای روز معلم هستید حتما به مطلب زیر مراجعه کنید:


20 هدیه مخصوص روز معلم : کادو روز معلم چی بخرم ؟


6. ساخت ویدیو برای تبریک روز معلم با مرور خاطرات


در سال‌ های گذشته، زمانی که دانش‌آموزان می‌خواستند معلم خود را شگفت زده کنند با خرید گل، سفارش کیک روز معلم و تزیین کردن کلاس، مقدمات جشن را فراهم می‌کردند.


اما حالا می توانید با جمع آوری عکس هایی از خود، همکلاسی ها و معلمتان ویدیویی درست کنید و برای معلمتان ارسال نمایید.


7. سفارش کیک برای روز معلم و ارسال برای او


کیک و شیرینی از ملزومات یک جشن درست و حسابی محسوب می‌شود. این موضوع که در کنار معلم خود نیستید مانع از سورپرایز کردن او با کیک و شیرینی نخواهد شد.


می‌توانید برای آقا معلم خود کیک تولد مردانه لاکچری و برای خانم معلم خود کیک زنانه خوشمزه‌ ای را سفارش دهید و برای آن‌ها ارسال کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی 10 پیج اینستاگرام مانتو دخترونه


این ایده به قدری جذاب و جدید است که می‌تواند حسابی معلم شما را غافلگیر کند. اگر دوست دارید می‌توانید کادو، کارت پستال، و عکس‌های قدیمی چاپ شده مشترکی که دارید را همراه با کیک برای او ارسال کنید و او را به وجد آورید.


8. ارسال گل ایده ای برای روز معلم مجازی


شاید بسیار دیده‌ باشید که برای مراسم‌های مختلف و گفتن تبریک به یک نفر، برای او گل می‌فرستند. شما هم می‌توانید با ارسال گل، حس فوق‌العاده زیبایی را به معلم خود انتقال دهید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *