70 زندانی مالی از زندان های یزد آزاد شدند / 90 نفر دیگر به زندان محکوم شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



غلامعلی دهشیری در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی گفت: با کمک ستاد یزد دیه و با مشارکت خیران و نیکوکاران استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون 70 محکوم مالی به جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده و به خانواده هایشان برگردانده شدند.

وی افزود: از این تعداد 12 مشتری پس از مشاوره و اصلاح کارکنان توسط این کارکنان از زندان و 58 مشتری با پرداخت منابع از جمله کمک های خیرین نوع دوست و تسهیلات بانک های موجود از زندان آزاد شدند. “

دهشیری یادآور شد: از این تعداد زندانی آزاد شده ، 48 مشتری به لحاظ مالی محكوم شدند ، هشت مشتری به مهریه ، 11 مشتری به نگهداری و سه مشتری به دیه محكوم شدند.

رئیس دادگستری استان یزد گفت: بدهی این مشتریان 327 میلیارد ریال است که 265 میلیارد ریال آن توسط اعضای کمیته صلح و سازش در ستاد رژیم غذایی استان به طور رضایت بخشی جمع آوری شده است. بانک های موجود زمینه ای را برای بازگشت این مشتریان به خانواده های خود فراهم کردند.

دهشیری گفت: امسال به دلیل شرایط کرونر ، مراسم گلریزان در ستاد یزد دایه مانند سال گذشته به صورت غیرحضوری از طریق شبکه های اجتماعی و رادیو و تلویزیون در مرکز 2 میلیارد و 400 میلیون تومانی استان یزد برگزار شد. و اهدا کنندگان ملی “آزادی زندانیان توسط این سازمان غیردولتی کمک شده است که 100٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان گفت: ستاد یزد دایه در نظر دارد “هر هیئت ، آزادی یک زندانی” را همانند سال قبل انجام دهد ، بنابراین علاوه بر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشته ، این ماه می تواند جذب تعداد قابل توجهی محکومان مالی را که به جرایم غیرعمد و ناآگاهی از قانون در زندانهای استان نگهداری می شوند ، جلب کند.

بیشتر بخوانید  ارسال 9000 اثر به جشنواره رسانه ای امام رضا (ع)

دهشیری یادآور شد: هم اکنون 90 نفر از مددجویان که تحت حمایت ستاد دیه هستند در زندان های استان هستند و حدود 56 میلیارد تومان برای آزادی آنها نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید