7 کار ممنوع بعد از غذا


بسیاری از مردم فکر می کنند که غذا خوردن در کنار خانواده در زندگی پرمشغله امروزی یک لذت است و نه تنها ساعات زیبایی را ایجاد می کند، بلکه گامی به سوی یک زندگی سالم است.به یاد داشته باشید که زمان صرف غذا بسیار مهم است، اما بسیاری از ما عادت های بدی داریم. بعد از غذا با آن برخورد کنیم، اما باید از آن خودداری کنیم:

بعد از غذا کار نمی شود

بعد از غذا کار نمی شود

1- آب ننوشید: نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا باعث رقیق شدن شیر معده می شود، بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشید.

2- سیگار نکشید: اصلا سیگار نکش اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناهی نابخشودنی است. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار می کشند.

3- میوه نخورید: یکی از عادات بد ما خوردن میوه بعد از غذا است، بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخوریم زیرا باعث نفخ می شود اما میوه پخته مشکلی ندارد.

4- حمام نکنید: بگذارید حداقل نیم ساعت بماند مخصوصا در حمام های گرم توصیه نمی شود زیرا جریان خون را در اطراف معده مختل می کند و بر هضم غذا تاثیر منفی می گذارد.

5- پیاده روی نکنید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از غذا راه نروید زیرا هضم بهتر است.

6- نخوابید: در مورد خواب، بسیار مهم است که حداقل تا 2 ساعت بعد از غذا این کار را انجام ندهید، بنابراین خوردن شام در آخر شب بسیار اشتباه است.

7- چای ننوشید: در مهمانی ها غذا هنوز آماده نشده است چای را جلوی مهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و بر مواد معدنی معده تاثیر منفی بگذارد بعد از غذا باید این مایع را در فواصل نیم ساعتی مصرف کرد تا یک ساعت.

بیشتر بخوانید  معجزه داروی گیاهی گالگا

منبع: فصلنامه عطش


دیدگاهتان را بنویسید