7 هزار نفر در تهران مواد مخدر می فروشند



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با انتشار آماری از معتادان رها شده و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر در پایتخت، از دور باطل جمع آوری و بازپروری اعتیاد به مواد مخدر به شدت انتقاد کرد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بازدید میدانی از شهرک های شوشا، مولوی و هرندی که به منظور بررسی آخرین وضعیت پاکسازی این مناطق از وجود معتادان متجاهر در محل کلانتری مولوی برگزار شد، گفت: … می بینیم که این موضوع جدیدی نیست و ریشه آن به 4-5 دهه قبل برمی گردد.

سردار رحیمی گفت: نه تنها مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان در این منطقه حضور دارند، بلکه فروشندگان مواد مخدر، زباله گردها و سایر مرتکبین جرائم نیز حضور دارند. او آن را نگرفت؟ به این سوال باید بگویم که از سال 1376 که پلیس طرح پاکسازی معتادان متجاهر در شهرک های شوش، مولوی و هرندی را اجرا کرد، حدود 70 هزار معتاد متجاهر و افراد غیرعادی را از این شهرک ها جمع آوری کرده است. این نشان می دهد که مشکلات خاصی در چرخه جمع آوری آنها وجود دارد. 70000 معتاد متجاهر از کجا آمدند و چرا برخی از معتادان بارها جمع آوری و به چرخه بازگشتند؟ این نشان دهنده یک دور باطل و فرآیندی است که باید اصلاح شود.

رحیمی افزود: تا زمانی که معتاد پس از شش ماه در مراکز بازپروری جمع آوری و رها نشود، این دور باطل تکرار می شود.

300 خانه قرمز کاشی کاری در تهران وجود دارد

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به خانه های دارای پلاک قرمز و انبارهای مصرف و فروش مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 107 خانه پلاک قرمز در این مناطق و 300 خانه پلاک قرمز در تهران داریم که به محل تجمع معتادان تبدیل شده است. ما نیاز به عزم و اقدام قاطعانه خارج از سازوکار و سیستم اداری موجود داریم و باید قاطع و سریع اقدام کنیم. امروز ساکنان این شهرک ها از وضعیت موجود گلایه مند هستند. آنها از دزدی، حضور معتادان متجاهر و سایر جرایم مانند قاچاق مواد مخدر گلایه دارند و متأسفانه برخی گلخانه ها در این حوزه به معضلی تبدیل شده است. چنین مراکزی نباید در آبادی های شوش، مولوی و هرندی مستقر شوند.

بیشتر بخوانید  این راننده بدشانس بدشانس ترین مرد روی کره زمین است! + فیلم

سردار رحیمی با بیان اینکه حل مشکل شهرک هرندی نیازمند اقدام کوتاه مدت و با برنامه ریزی و اقدام بلندمدت است، گفت: اقدام کوتاه مدت جمع آوری تمامی معتادان متجاهر است؛ اما در این راستا باید با برنامه ریزی و اقدام درازمدت اقدام کرد. اما برای اقدام درازمدت نیز به اجماع و زیرساخت ها و شرایط زیادی برای تغییر نیاز داریم.

وی گفت: قانون به پلیس اجازه نمی دهد معتادان را در هر جایی جمع آوری کند. دستگاه های دیگری که مسئولیت قانونی دارند نیز باید کار کنند.

ترک معتادان در شهر

یک مقام انتظامی همچنین به رهاسازی معتادان متجاهر در سطح شهر اشاره کرد و گفت: از 20 هزار تا 21 هزار معتاد در کل شهر تهران برآورد ما نشان می دهد که حدود 9 هزار معتاد در تهران آزاد شده اند. همچنین حدود 7000 فروشنده مواد مخدر در پایتخت مشغول فروش مواد مخدر هستند که باید حل شود. معتادان باید وارد چرخه مناسب بازپروری شوند و با فروشندگان مواد مخدر و مجرمان برخورد کنند. تاکید می کنم امروز همه باید تا جایی که می توانند برای حل این مشکل در این حوزه تلاش کنند.

رحیمی همچنین به فعالیت مراکز کاهش آسیب اشاره کرد و گفت: باید بگویم ما مخالف مراکز کاهش آسیب نیستیم اما آن مراکز نباید در شهرک های شوش، مولوی، هرندیجه و سایر مراکز جمع آوری باشد. وجود این مراکز در این شهرک ها باعث شده تا این افراد شب را در مراکز کاهش آسیب و گلخانه ها سپری کنند و صبح را در اطراف همان منطقه ترک کنند، بنابراین باید این مراکز را از شهرک ها و مراکز تجمع دور نگه داشت.

بیشتر بخوانید  اجرای قانون دردناک و برخورد خشن با پول جیبی در اوکراین / فیلم

وی ادامه داد: در این راستا سازمان مددکاری اجتماعی و دادگستری نیز حضور دارند و با ما همکاری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید