7 عادت که به سیستم ایمنی بدن آسیب می رسانند


روز جدید، با ادامه اپیدمی کوید -19 ، تقویت و حفظ سیستم ایمنی بدن به یک اولویت فزاینده تبدیل می شود. برخی از عادت های روزمره ما می توانند بر خلاف توانایی بدن در مبارزه با ویروس ها و حتی برخی بیماری ها عمل کنند.ما هیچ کنترلی بر برخی عوامل مانند سن نداریم ، که می تواند بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد.

سیستم ایمنی
بر این اساس ، تمرکز بر روی آنچه می توان برای تقویت و حمایت از سیستم ایمنی بدن انجام داد ، مهم است تا برای بدترین حالت ها در آینده آماده شود. سیستم. در اینجا هفت جهت اصلی برای حرکت به جلو آورده شده است.

مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده
یک رژیم غذایی غنی از غذاهای فرآوری شده و بدون میوه و سبزی می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف کند. غذاهای فرآوری شده اغلب غنی از چربی اشباع ، نمک یا قندهای اضافه شده هستند. مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده در طولانی مدت می تواند منجر به التهاب مزمن در بدن شود که منجر به کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.

خواب ناکافی
کمبود خواب یا استراحت به طور کلی می تواند توانایی بدن در مبارزه با عفونت را کاهش دهد. هنگامی که می خوابیم ، یک سیتوکین آزاد می شود ، مولکولی که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم است و به مبارزه با عفونت کمک می کند. بنابراین ، کمبود خواب و استراحت می تواند تعداد سیتوکین ها و سایر سلول های ایمنی مهم را کاهش دهد.

مصرف نوشیدنی های الکلی
مصرف الکل می تواند تأثیر منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن داشته باشد. به طور خاص ، الکل می تواند عملکرد طبیعی سلول های ایمنی را مختل یا سرکوب کند. پرهیز از مصرف الکل یا حداقل محدود کردن آن برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن توصیه می شود.

بیشتر بخوانید  باند تهیه و توزیع مواد مخدر انتقال از استان بوشهر به خوزستان را منحل می کند - اخبار بوشهر - اخبار تسنیم

سیگار کشیدن
طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، سیگار کشیدن نه تنها می تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و توانایی آن را در مبارزه با بیماری کاهش دهد ، بلکه می تواند سیستم ایمنی بدن را برهم زده و خطر بیماری را افزایش دهد. افزایش خود ایمنی.

عدم مدیریت استرس
استرس مزمن می تواند مخفیانه به سیستم ایمنی بدن شما آسیب برساند. استرس ، که باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود ، می تواند التهاب مورد نیاز برای فعال سازی سلول های ایمنی و فعالیت سلول های سفید خون را سرکوب کند. گلبول های سفید خون که به لنفوسیت معروف هستند ، به مبارزه با عفونت کمک می کنند.

اضافه وزن
چاقی و اضافه وزن با التهاب مزمن در بدن ارتباط دارد. آدیپوسیتوکین ها توسط بافت چربی یا بافت چربی ترشح می شوند که می توانند روند التهابی را تقویت کنند. در حالی که تحقیقات ادامه دارد ، چاقی نیز به عنوان یک عامل خطر مستقل برای ویروس آنفلوانزا شناخته شده است. این احتمالاً به دلیل سو mal عملکرد سلولهای T ، نوعی گلبول سفید خون است. کاهش وزن به طور بالقوه می تواند امید به زندگی شما را افزایش دهد.

بیماری های مزمن
این یک عادت نیست برای برخی از افراد ، بیماری های مزمن مانند اختلالات خود ایمنی ، هر چقدر سالم بخورند یا چند روز در هفته ورزش کنند ، اجتناب ناپذیر است. در بسیاری از موارد ، افراد با بیماری خودایمنی متولد می شوند یا بعداً در زندگی بدون هشدار خاصی به آن مبتلا می شوند. برخی از این اختلالات می توانند به طور بالقوه سلول های ایمنی را مختل کرده و تعادل را برهم بزنند یا سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند.

بیشتر بخوانید  ببینید برق چگونه در خانه ها قطع می شود!

دیدگاهتان را بنویسید