7 راه عالی برای از بین بردن آکنه های زیر پوستی


راه های خلاص شدن از شر جوش ها

MeetNews درمان جوش ها گاهی نیاز به یک دوره درمانی طولانی و صبر زیادی دارد ، اما همیشه روش های آسانتر و گاهی سریعتر برای درمان آن وجود دارد. بنابراین برای خلاص شدن از شر جوش های صورت و بدن ، ادامه این مقاله را بخوانید و برای تهیه مواد اولیه روش های درمانی ، کافی است به عطاری محلی مراجعه کنید.

1- کمپرس گرم برای درمان آکنه

یک حوله را در آب گرم خیس کنید و برای مدت چند دقیقه روی جوش قرار دهید. این کار را روزی سه یا چهار بار تکرار کنید تا جوش ها بهبود یابد. همچنین می توانید از کمپرس با کیسه های چای سیاه گرم استفاده کنید. چای سیاه همچنین به کاهش التهاب کمک می کند.

2- جوش ها را با روغن درخت چای از بین ببرید

روغن یازده درخت چای را با یک و نهم آب مخلوط کرده و با پنبه روی جوش ها بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید و سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. این کار را روزی سه بار تکرار کنید. برای پوست های حساس می توانید از آلوئه ورا به جای آب استفاده کنید.

3- درمان جوشهای زیر پوستی با عسل

یک پنبه را در عسل خالص خیس کنید ، سپس آن را روی جوانه ها بمالید. 15 تا 20 دقیقه بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای بهترین نتیجه ، این کار را سه بار در روز تکرار کنید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری پوره سیب به عسل اضافه کنید و این مخلوط را یک بار در روز تکرار کنید.

بیشتر بخوانید  ترفندی برای نگهداری برنج خام بیش از ۲۰ سال !

4- شیر مناسب جوش ها

با استفاده از پنبه شیر را به جوش های خود بمالید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید. تا جوش ها بیرون بیایند. همچنین می توانید یک تکه نان را در شیر داغ خیس کنید و سپس آن را در یک حوله قرار داده و برای چند دقیقه بجوشانید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

5- آب لیمو برای درمان جوش های زیر پوستی

آب یک یا دو لیمو را برداشته و با کمک پد آن را روی جوانه ها قرار دهید ، مالش دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و با پنبه روی پوست بمالید و بعد از نیم ساعت پوست را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

6- جوش های با آلوئه ورا را از بین ببرید

یک برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را برداشته و به صورت بمالید ، بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید تا نتیجه مثبت بگیرید. به خاطر داشته باشید که اگر آلوئه ورا در خانه ندارید ، می توانید ژله را از بازار تهیه کنید.

7- درمان جوش های زیر پوستی با سیاه دانه

توصیه متخصصان طب سنتی در این زمینه این است که کمی روغن کنجد و پودر سیاه دانه را به صورت ماک تهیه کنید و آن را روی پوست خود بمالید و 10-15 دقیقه روی پوست بمانید و سپس صورت خود را با آب بشویید. گرم اگر این تمرین را برای 10-15 روز به طور مداوم و منظم ادامه دهید ، تأثیر مثبتی خواهید دید.

بیشتر بخوانید  زلزله در بام فرهنگی کرمان ساخت اولین کتابخانه اولین شهید کوبانی هنوز در مه عدم اطمینان است

به خاطر داشته باشید که در هر سنی ، غذا نقش بسیار مهمی در ایجاد و درمان آکنه و هرگونه مشکل پوستی دارد. بنابراین بهتر است بدانید که مصرف غذاهای کنسرو شده ، فست فود و نوشیدنی های گازدار علاوه بر ایجاد مشکلات درونی ، بر ظاهر و زیبایی افراد نیز تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید