مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

7 روش ارزان برای درمان قارچ ناخن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قارچ ناخن

اگرچه قارچ ناخن می تواند به راحتی ایجاد شود، اما خلاص شدن از شر آن آسان نیست. داروهای خاصی که در داروخانه ها برای قارچ ناخن وجود دارد اغلب گران هستند و فقط کمی کمک می کنند و یا برخی نیز برای کبد شما مضرند. بنابراین بیایید ابتدا با داروهایی که احتمالاً از قبل در کابینت آشپزخانه یا حمام خود دارید شروع کنیم!

ناخن را نازک نگه دارید

اول، مهم است که ناخن را تا حد امکان نازک نگه دارید. همه درمان ها اگر نتوانند به ناخن نفوذ کنند اثر کمی دارند زیرا عامل قارچ ناخن در زیر ناخن قرار دارد. با پدیکور، می توانید ناخن را سوهان بکشید؛ برخی ترجیح می دهند در هزینه پدیکور صرفه جویی کنند و این کار را در خانه انجام دهند. اگر چنین است، از یک سوهان تمیز برای جلوگیری از آلودگی بیشتر استفاده کنید.

1. سرکه سیب یا سرکه طبیعی

اگر یک چیزی وجود دارد که قارچ ها دوست ندارند، آن سرکه است. یک تکه پنبه را با سرکه آغشته کنید و روی ناخن بگذارید؛ مدتی آن را فیکس نگه دارید و سپس اجازه دهید ناخن خشک شود.

2. سودوکرم

با مبلغ کمی می توانید یک شیشه سودوکرم را از داروخانه خریداری کنید که بسیار ارزان تر از داروهای ضد قارچ معمولی است و طبق گزارش ها موثرتر نیز می باشد. یک لایه سخاوتمندانه سودوکرم را روی ناخن بمالید، مواد موجود در این کرم می تواند اثر ضد قارچی داشته باشد، بدین ترتیب می توانید از شر قارچ ناخن خود خلاص شوید.

بیشتر بخوانید  جزییات رفع اختلال در معاملات امروز بورس

3. بخور ویکس

معمولا بخور ویکس برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود، اما می توانید از آن به طور موثر برای درمان قارچ ناخن نیز استفاده کنید، ظاهرا ابتدا ناخن تیره و سپس روشن می شود. ناخن را در معرض بخور قرار دهید و با استفاده از یک سواب پنبه، سعی کنید آن را روی بستر ناخن و پوست زیر ناخن بمالید.

4. سیر و لیمو

این راه بوی خوبی ایجاد نمی کند، اما سیر یک عامل ضد میکروبی طبیعی است. می توانید با له کردن 10 حبه سیر و پختن در 500 میلی لیتر آب آن را درست کنید. اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد و سپس تا دمای مناسب خنک شود، مقداری آب لیمو اضافه کرده (قارچ ها اسید را دوست ندارند) و پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در این محلول قرار دهید، سپس پاها را کاملا خشک کنید. سه بار در هفته این کار را تکرار کنید. همچنین می توانید ناخن را مستقیماً با آب و یک حبه سیر مالش دهید.

5.روغن درخت چای

از این روغن می توانید برای انواع کارها از جمله مبارزه با قارچ ناخن استفاده کنید. مواد مختلف موجود در این روغن به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود شناخته شده است؛ فقط باید روغن را روی ناخن آسیب دیده و ناحیه اطراف آن پخش کنید

6. دتول

آیا در خانه دتول دارید؟ اگر چنین است، می توانید از آن برای درمان قارچ ناخن نیز استفاده کنید. یک حمام پا با آب گرم آماده کنید و مقدار زیادی از دتول را به آن اضافه کنید. پای خود را به مدت نیم ساعت در محلول قرار دهید و سپس آن را به خوبی خشک کنید.

بیشتر بخوانید  مکان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ مشخص شد

7. روغن اکالیپتوس

این روغن توسط بسیاری از افراد برای درمان سرماخوردگی با بخار استفاده می شود، اما می تواند به عنوان یک درمان برای قارچ ناخن نیز عالی عمل کند. روغن اکالیپتوس خاصیت باکتری کشی دارد که قارچ ها نیز نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند.

روغن را روی قارچ ناخن بمالید و سعی کنید آن را به پوست زیر ناخن نیز بمالید.

کاری که قطعا نباید انجام دهید

اما تعدادی کار هست که اگر از قارچ ناخن رنج می برید نباید انجام دهید. به عنوان مثال از پمادهای مرطوب کننده حاوی بعضی از روغن ها استفاده نکنید چراکه ناخن شما را خشک می کند و می تواند باعث خرد شدن بیشتر آن شود؛ بعلاوه سعی

کنید در مقابل وسوسه پنهان کردن ناخن قارچی با لاک مقاومت کنید. لاک ناخن باعث تشدید قارچ می شود و از رسیدن اکسیژن به ناخن جلوگیری می کند و همچنین می توانید ناخن های دیگر را با این کار آلوده کنید، زیرا قارچ ها به برس لاک می چسبند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *