7نکته ساده اما کاربردی که هر خانمی باید آن را بداند


به گزارش سایت طلا، برخی از نکات ساده و کاربردی در دوران عادت ماهانه می توانند در کاهش درد های شدید واقعا موقر باشند و میزان نیاز شما به مسکن های قوی را ازبین ببرند و از این طریق نیز آسیب کمتری به بدن شما وارد می شود.

شما می توانید با این 7 نکته کاربردی دردهای دوران عادت ماهانه خود را کاهش دهید:

1. پونه: پونه ضد نفخ و دل دردهای دوران قاعدگی است . برای تنظیم و شروع دوره قاعدگی مناسب است و از شـدت خونریزی کم می کند .

2. گرما ، به رفع درد قاعدگی کمک می کند: می توانید روی شـكـم و كمـر کمپرس گرم بگذارید یا اینـکه حمام آب داغ بگیرید . درد قاعدگی معمولا در خانم های لاغر اندام شدید تر بوده و علت آن میزان کم بافت چربی در بدن آن ها است.

عادت ماهانه

3. خواب کافی در این زمان: در دوران قاعدگی به 8 تا 9 ساعت خواب نیاز است. بنابراین خواب کافی می‌تواند به کاهش درد در این دوران کمک کند.

4. انجام پیاده‌روی، تمرینات کششی، یوگا می‌ تواند جریان خون را افزایش دهد و میزان دل درد را در این دوران کمتر کند.

5. نوشیدن آب در زمان پریود: هرچه آب کافی بنوشید، آب موجود در بدن و خونریزی‌ها از بدن براحتی دفع می‌شوند.

6.داشتن رژیم غذایی مناسب

7. برای کاهش درد قاعدگی بیشتر از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.

وقتی غذای مناسب و کافی را در دوران عادت ماهانه خود مصرف می‌کنید همه چیز تغییر می‌کند. همچنین از مصرف غذاهایی که علایم پریودی را بدتر می‌کند مثل غذاهای آماده، شکلات و خوراکی‌های شور اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید  اجرای سیستم های آبیاری جدید در 300 هکتار از زمین های Boynurd آغاز شده است

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید