600 پرسنل پزشکی تایلند با وجود واکسینه شدن با سینوک به کرونا آلوده شده اند – اخبار پزشکی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ وزارت بهداشت تایلند روز یکشنبه گفت بیش از 600 کارگر بهداشتی در این کشور که دو دوز واکسن کرون چینی Synok را دریافت کرده بودند ، ویروس کرونا داشتند و همین امر مقامات تایلندی را به تزریق دوزهای تقویت کننده برای افزایش آن ترغیب کرد. آنها ایمن هستند.

رویترز گزارش داد ، از آوریل تا ژوئن ، 618 نفر از 677348 پرسنل پزشکی تایلند که دو دوز واکسن Synok را دریافت کرده اند ، با ویروس کرونا مبتلا شده اند. یک پرستار فوت کرده و یک پرستار دیگر وخیم است.

یک گروه متخصص در تایلند تزریق دوز سوم را برای تقویت ایمنی پرسنل پزشکی پر خطر توصیه کرد. طبق نظر این متخصصان ، دوز سوم باید از یک واکسن متفاوت باشد ، یعنی. یک ویروس ویروسی مانند واکسن استرازن یا mRNA.

از زمان شیوع بیماری عروق کرونر قلب ، تایلند در مجموع 336371 عفونت و 2711 مرگ را تأیید کرده است.

پیش از این ، مقامات اندونزی گفته بودند که بیش از 350 پزشک و پرسنل پزشکی در این کشور آلوده شده اند و برخی نیز علی رغم واکسیناسیون با واکسن سینوویال چینی Sinok در بیمارستان بستری شده اند. این اتفاق در ناحیه ای از اندونزی رخ داده است که نوع هندی ویروس تاج گسترش یافته است که مسری تر است.

به گزارش تسنیم ، ایران تاکنون واکسن های اسپوتنیکف ، بهارات ، سینوفرم و آسترازنکا را وارد کرده و واکسن سینوک وارد نکرده است. شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بر تأثیر واکسن ها در پیشگیری از بیماری تأثیر گذاشته است ، اما شواهد نشان می دهد که واکسیناسیون ویروس کرونا میزان مرگ و میر در جامعه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  زمان بازگشت کاروان تیم ملی به ایران اعلام شد

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید