مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

60 نفر در کشور به وبا + علائم مبتلا هستند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس اداره بیماری های منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: برای تهیه شربت باید از آب آشامیدنی و بسته بندی استفاده شود.

مریم مسعودی فر گفت: در حال حاضر 60 نفر در کشور به وبا مبتلا شده اند که از این تعداد 42 نفر در استان کردستان، 15 نفر در کرمانشاه، دو نفر در آذربایجان غربی و یک نفر در استان بوشهر هستند. تاکنون هیچ فردی بر اثر ابتلا به وبا در کشور فوت نکرده است.

به گفته وی، بیشتر بیماران بین 30 تا 60 سال سن دارند. 75 درصد بیماران مرد هستند و 78 درصد بیماران شناسایی شده در شهرها زندگی می کنند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود حتی الامکان از آب شرب شهری یا آب بسته بندی شده استفاده کنند و از یخ غیربهداشتی برای خنک کردن آب و سایر نذورات استفاده نکنند.

وی افزود: در دستور کار تیم های بهداشتی، تشدید سامانه مراقبت از وبا به ویژه در قالب اجرای سامانه مراقبت از سندرم است.

وی افزود: فرد مبتلا به وبا آلودگی را از طریق مدفوع دفع می کند. خوردن آب، میوه ها و سبزیجات آلوده باعث ابتلای افراد به وبا می شود. به همین دلیل، افراد نباید بهداشت فردی و شستن دست ها با آب و صابون را به ویژه هنگام خوردن غذا فراموش کنند.

علائم اصلی و خطرناک وبا

مسعودی فر اعلام کرد: در صورت بروز علائمی مانند ضعف و استفراغ؛ فوراً به پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  جلال مقامی صدای ماندگار دوبله کشور درگذشت

وی گفت: دست اندرکاران مواد غذایی قبل و بعد از شروع فعالیت حداقل به مدت 20 ثانیه دست های خود را با آب و صابون بشویند و موادی مانند سبزیجات را با مواد ضدعفونی کننده ضدعفونی کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *