60٪ افزایش در بیماران سرپایی کرونر مثبت در ساوه و زرندیه



دکتر محمود کریمی روز شنبه در مصاحبه با ایرنا در مورد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا گفت: “طبق آمار ، تعداد موارد مثبت سرپایی در Save در هفته سوم جولای 414 مورد و در هفته چهارم 678 بود که تمایل به افزایش ویروس را نشان می دهد. “کرونا دلتا در ساوه و زرندیه است.

وی گفت: تعداد مثبت بستری در هفته سوم تیرماه 24 نفر بود که در هفته چهارم تیرماه به 50 مورد افزایش یافت و وضعیت کنونی بسیار نگران کننده است.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه شیوع ویروس جدید ویروس بسیار زیاد است ، گفت: میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در این شهر کمتر از 50 درصد است و این فرصت خوبی برای ویروس دلتا است در ساوه گسترش یافت.
کریمی ادامه داد: هفته گذشته تعداد بستری شدن 51 نفر در روز شنبه تا پایان هفته به 88 مورد رسید که نشان دهنده وحشی بودن ویروس دلتا است.
وی افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا زمانی که 70 درصد مردم واکسینه نشوند برای همه افراد اجباری است و شهروندان باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و در این زمینه برای جمع نشدن در محیط داخلی ، تعطیلی گروه های حرفه ای 2 ، 3 و 4 و تشویق افرادی که ماسک می زنند باید در نظر گرفته شود.
سخنگوی دانشکده پزشکی ساوه با اشاره به ادامه واکسیناسیون برای گروه های سنی مختلف گفت: روز پنجشنبه هفته گذشته به 1437 فرد بالای 65 سال واکسن تاج تزریق شد و از مردم می پرسیم که آیا بعد از دریافت چنین عوارضی مشاهده می کنند؟ واکسن. در سیستم salamat.gov.ir ثبت شود.
وی گفت: ثبت نام افراد بالای 60 سال برای واکسیناسیون در شهرستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید  در کدام استان ها باران بارید؟

دیدگاهتان را بنویسید