مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 واقعیت عجیب بدن انسان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


واقعیت عجیب بدن انسان

میدونی آیا می توان ترس را احساس کرد؟ دانشمندان می گویند زمانی که کاری ترسناک انجام می دهیم یا با موقعیتی ترسناک مواجه می شویم بوی بدن ما تغییر می کند، حتی اگر تمام تلاش خود را برای شجاع به نظر رسیدن به کار ببریم. دانشمندان رازهای شگفت انگیز دیگری را در مورد مکانیسم و ​​رفتار بدن انسان کشف کرده اند، مانند ارتباط بین پرده گوش و سلامت قلب و اینکه چگونه خمیازه 3 ثانیه ای به عملکرد بهتر مغز و بهبود خلق و خوی ما کمک می کند.

میدونی وضعیت قلب شما ارتباط مستقیمی با پرده گوش شما دارد.

یک چین مورب روی پرده گوش می تواند نشانه ای از سلامت قلب شما باشد. اگرچه دانشمندان هنوز در حال بررسی این ارتباط هستند، اولین مطالعه در این زمینه در سال 1992 نشان داد که بیمارانی که چین های مورب در پرده گوش دارند، بیشتر در معرض گرفتگی عروق هستند. در واقع این مطالعه با دقت 94 درصد دقیقاً نشان داد که کدام بیماران بیمارستانی مورد مطالعه چنین بیماری دارند. این ارتباط عجیب بین پرده گوش و قلب به پزشکان کمک می کند تا بیماران در معرض خطر را شناسایی کنند. تحقیقات جدید همچنین ارتباط بین پرده گوش و حملات قلبی کشنده در مردان را تایید می کند.

میدونی خمیازه کشیدن مسری است، اما بیشتر در زمستان

حتی دیدن عکس های خمیازه کشیدن افراد مسری است. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که از 80 دانش آموزی که در تابستان مورد آزمایش قرار گرفتند، تنها 24٪ با دیدن عکس خمیازه کشیدند و در همان گروه در زمستان، این درصد به 45٪ رسید. اما به گفته دانشمندان، خمیازه کشیدن مغز را خنک می کند، بنابراین دمای بیرون تاثیر زیادی بر خمیازه کشیدن یا عدم خمیازه کشیدن شما دارد. در واقع خمیازه کشیدن مغز را خنک می کند و در صورت نیاز عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در شهر چالوس

میدونی بزرگترین بدن به اندازه 6 زمین تنیس است، اما فقط یک سلول قطر دارد!

اندوتلیوم قسمت داخلی نازکی از رگ های خونی بدن است که در مجموع 100000 کیلومتر رگ خونی انسان را در خود جای داده است. سطح اندوتلیال، اگر برداشته و صاف شود، می تواند 6 زمین تنیس را پوشش دهد. این غشای نازک در واقع مغز رگ های خونی است و به طور هوشمند تشخیص می دهد که کدام مواد می توانند از طریق خون وارد دیواره رگ ها شوند. اندوتلیوم مسئول تنظیم فشار خون، مبارزه با بیماری ها و کنترل غلظت خون در بدن است.

کلمات را بشنوید و رنگ ها را ببینید

برای بسیاری از ما، بینایی، بویایی و شنوایی حواس کاملاً مجزا هستند، اما برای برخی، در شرایط استثنایی، به آنها سنتز می گویند. این افراد حس چشایی کلمات را دارند و برخی افراد با دیدن آن رنگ صداهایی مخصوص آن رنگ را می شنوند. میزان دقیق کلماتی که حس چشایی را تحریک می‌کنند از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما احتمال تحریک حس چشایی در خانم‌های مبتلا به این بیماری 100 درصد بیشتر از کلماتی است که می‌شنود.

میدونی شما توانایی احساس ترس را دارید.

یک فرد این توانایی را دارد که فقط با بوییدن آن شخص، ترس از دیگری را احساس کند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که وقتی در معرض ترس قرار می‌گیرند، مواد شیمیایی که از زیر بغل دست انسان خارج می‌شود با مواد معمولی متفاوت است. ترس بوی بدن شما را آشکار می کند. دانشمندان حسگرها را با اتصال نکردن حسگرهای زیر بغل و گرفتن نمونه عرق از دویدن روی میله پوسیده و بانجی جامپینگ آزمایش کردند. قسمتی از مغز پاسخ دهندگان که به ترس واکنش نشان دادند، برای بوی عرق در حین بانجی جامپینگ مثبت بود.

بیشتر بخوانید  8 نکته مفید به منظور نوشتن محتوا به صورت بهینه شده از نقطه نظر سئو

میدونی بوی اشک میل جنسی همسرتان را کاهش می دهد!

این آزمایش نشان می دهد که اشک حاوی مواد شیمیایی است که دیگران می توانند بوی آن را حس کنند. مردانی که اشک را در چشمان خود می بینند یا تصویر زنی را در حال گریه می بینند، سطح تستوسترون پایین تری دارند و همچنین بخشی از مغز که مسئول فعالیت جنسی است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *