مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 هیولای چاقی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چاقی پنجمین علت مرگ و میر در جهان. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه 2.5 میلیون نفر به دلیل ابتلا به این بیماری هستند اضافه وزن جان خود را از دست می دهند.

چاقی! این یک پدیده شوم زمان ما است که بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است. متاسفانه چاقی تاثیری بر سلامتی ندارد و افراد دارای اضافه وزن با مشکلات زیادی در زندگی مواجه می شوند.

در این مقاله کوتاه تنها 6 مورد از فاجعه های ناشی از چاقی در انسان برای ما کافی خواهد بود.

افرا بیشتر با اختلالات خواب صورت.

افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند بیشتر از مشکلات تنفسی به ویژه آپنه خواب رنج می برند. در این صورت برای لحظه ای نفس خود را قطع می کنند و بیدار می شوند.

سرطان در کمین است

چاقی می تواند باعث انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان رحم یا سرطان پروستات شود. اگر می خواهید از شر این بیماری های کشنده خلاص شوید، باید مراقب وزن خود باشید.

چاقی = گوشه گیری و دوری از دیگران

در دنیایی که کاهش وزن به یک ارزش تبدیل شده و مورد تحسین قرار می گیرد، افراد چاق خود را تنها می بینند و از زندگی اجتماعی کنار می کشند. جامعه نیز نسبت به این افراد نگرش منفی دارد. در واقع اعتقاد بر این است که افراد چاق مراقب سلامتی خود نیستند و اراده کمی دارند و غیره. همه این نگرش ها باعث می شود افراد چاق از نظر عاطفی رنج ببرند و افسرده شوند.

6 هیولای چاقی

چاقی پنجمین علت مرگ و میر در جهان است. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، سالانه 2.5 میلیون نفر به دلیل اضافه وزن جان خود را از دست می دهند

بیشتر بخوانید  یووئیت چیست راههای تشخیص و درمان یووئیت

افراد چاق به غذا معتاد می شوند

هر چه بیشتر بخورید، تمایل بیشتری به خوردن غذا خواهید داشت. در واقع، با وجود اینکه به اندازه کافی غذا می خورید، باز هم سیر نمی شوید. در این صورت غذا مانند دارویی می شود که از دست دادن آن سخت است.

افراد چاق زودتر پیر می شوند

اضافه وزن و چاقی روند پیری را تسریع می کند. به طور دقیق تر: چاقی مغز را 16 سال پیرتر می کند. این نتایج یک مطالعه است که بر روی 100 شرکت کننده بالای 70 سال انجام شده است. این پوندهای اضافی بر سلول های ماده خاکستری مغز که حافظه و احساسات را کنترل می کنند، تأثیر منفی می گذارد. به یاد داشته باشید که اضافه وزن نیز خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

مرگ و میر ناشی از چاقی جدی است

چاقی پنجمین علت مرگ و میر در جهان است. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، سالانه 2.5 میلیون نفر به دلیل اضافه وزن جان خود را از دست می دهند. دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان، سکته مغزی و فشار خون بالا نیز ناشی از این اضافه وزن است.

منبع: تبجان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *