6 میلیون تن کالای اساسی در کشور حمل شده است



بابک طالبی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) و گاوهای موجود در بندر اظهار داشت: 4٪ از این محموله ها ، یعنی. 6 میلیون تن کالای اصلی است و 60 درصد آن مربوط به بندر امام است.

وی در مورد دلیل دفن زباله های گاو در بندر امام ماهشار گفت: این امر دلایل مختلفی دارد.

به گفته وی ، از مارس سال گذشته ، به اداره بندر اطلاع داده شده است که ناوگان حمل و نقل ظرفیت اضافی دارد و آماده جابجایی بار است و كامیون ها در این بندر متوقف می شوند. متأسفانه اداره بندر همکاری نکرد و این بار برای حمل و نقل پیشنهاد نشد.

معاون حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل جاده ای افزود: طی 115 روز گذشته شاهد افزایش 25 درصدی برداشت محصولات کشاورزی در خوزستان بوده ایم که این امر باعث جذب بیشتر ناوگان شده است.

وی گفت: اما با کمک همه دستگاه ها به ویژه وزارت صمت توانسته ایم موضوع لاستیک و روغن را تا حدودی حل کنیم اما امروز متوجه شدیم که محدودیت های جدیدی در این زمینه ایجاد شده است.

طالبی با ارزیابی قربانیان رانندگان در شرایط بد آب و هوایی افزود: امیدواریم این روند که از سه روز پیش آغاز شده ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: امروز ششمین روزی است که روزانه بین دو هزار تا دو هزار و 200 کامیون در این بندر بارگیری می شود و اگر این وضعیت برای 15 روز آینده ادامه یابد ، می توانیم نیازهای اساسی کشور را از نظر دام تأمین کنیم ورودی ها. “

بیشتر بخوانید  کاهش 14 درصدی قیمت واقعی مسکن / قیمت هر متر خانه در تهران چقدر است؟

معاون وزیر راه و ترابری کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش خصوصی ، سازمان راهداری نیز به میدان آمده و با ناوگان خود از سراسر کشور به بندرامام سفر کرده است.

به گفته وی ، در حال حاضر حدود 850 کامیون از اداره راه کالاهایی را حمل می کنند که توسط بخش خصوصی حمل نمی شوند.

طالبی با اشاره به اینکه روزانه بین 40 تا 50 هزار تن کالای اساسی در بندرامام بارگیری می شود ، تأکید کرد: کالاهای حمل شده توسط بندر امام همچنین شامل محصولات صنعت پتروشیمی و سایر کالاها است.

وی افزود: این روندی است که برای بارگیری و تخلیه کالاهای اساسی وجود دارد و امیدواریم در روزهای آینده وضعیت فعلی سپری شود و اقلام در اسرع وقت وارد چرخه مصرف شود.

این مقام مسئول در خصوص امتیازات در نظر گرفته شده برای رانندگان کامیون اظهار داشت: امتیازاتی مانند تأمین روغن به قیمت کارخانه و تهیه دو حلقه لاستیک برای کسانی که حداقل پنج سرویس از بندر بندرامام یا چهار هزار کیلومتر به سرعت بخشیدن به معامله کالاهای اصلی این بندر است.

معاون حمل و نقل و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کامیون هایی که با همکاری شرکت ملی توزیع نفت به بندرامام سفر می کردند نیز مدتها پیش سهمیه 30 درصدی اضافی نیز دریافت کردند سپتامبر.

دیدگاهتان را بنویسید