مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 ماده غذایی مرتبط با تب یونجه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تب یونجه شامل یونجه یا تب نمی شود. این مشکل یک واکنش آلرژیک است که توسط فردی با آلرژن در هوا نشان داده می شود.

6 ماده غذایی مرتبط با تب یونجهاگر به تب گرده ای نیز حساسیت دارید، می دانید که این مشکل بینی، چشم ها، سینوس ها، گلو و لوله های برونش در ریه ها را درگیر می کند. متاسفانه این بیماری در اوایل بهار و همچنین تابستان با فصل گرده افشانی گل ها و گیاهان تشدید می شود و خوشبختانه در پایان این فصل بهبود می یابد.

اگر شما هم به این حساسیت فصلی مبتلا هستید، بهتر است به بشقاب هایتان نگاه کنید و آن ها را عوض کنید. باید بدانید که برخی از غذاها شرایط را بدتر می کنند. اما در عوض، غذاهایی وجود دارند که علائم را بهبود و کاهش می دهند. با ما همراه باشید تا با چند غذای مفید و مضر برای تب گرده آشنا شوید.

علائم تب گرده چیست؟

افراد مبتلا به این بیماری عطسه های مکرر و طولانی مدت دارند. البته این پایان ماجرا نیست. احتقان بینی با ترشحات بی رنگ، خارش چشم، اشک ریزش، خارش سقف، گلودرد و غیره. نیز از علائم این بیماری هستند. تب یونجه معمولا شبیه آسم است، اما با این تفاوت که در آسم واکنش آلرژیک در قفسه سینه وجود دارد، اما در این بیماری واکنش آلرژیک خود را در مخاط بینی و پلک ها نشان می دهد.

چه عواملی تب گرده ای را تشدید می کند؟

* گرده گل ها، گیاهان، علف ها و درختان

* دود، آلودگی هوا، دود سیگار و قلیان

بیشتر بخوانید  علت دیورتیکولیت چیست؟ + درمان سنتی بیماری دیورتیکولیت

* گرد و غبار موجود در هوا

* نگهداری حیوانات خانگی

* سابقه آلرژی خانوادگی

غذاهای تشدید کننده و غذاهای شفابخش

همانطور که گفتیم برخی از غذاها وضعیت بیماری را بدتر می کنند، در حالی که برخی دیگر به بهبود وضعیت کمک می کنند.

غذای تشدید کننده: عسل

اگر می بینید که گرده گل و گیاه چشمان شما را قرمز و پر از اشک می کند، بهتر است موقتاً با عسل خداحافظی کنید. این غذای شیرین و طلایی ممکن است حاوی برخی از آلرژن های میکروسکوپی باقی مانده در گرده گل باشد. بنابراین می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

غذای تشدید کننده: غذای تخمیر شده

اگر قرار گرفتن در معرض کپک باعث می شود که اغلب عطسه کنید، بهتر است تمام غذاهای تخمیر شده اطراف خود را حذف کنید. مانند کشمش، پنیر آبی، سرکه، ترشی و غیره.

غذای تشدید کننده: گیاهان خانواده آفتابگردان

اگر به گیاهان حساسیت دارید، از مصرف سبزیجاتی مانند کنگر، ترخون، کاسنی و بابونه اجتناب کنید. زیرا این گیاهان و سبزیجات آلرژی شما را بدتر می کنند.

اگر قرار گرفتن در معرض کپک باعث می شود که اغلب عطسه کنید، بهتر است تمام غذاهای تخمیر شده اطراف خود را حذف کنید. مانند کشمش، پنیر آبی، سرکه، ترشی و غیره

غذای دارویی: بذر کتان

دانه های کتان کوچک حاوی مقادیر زیادی امگا 3 هستند. این اسیدهای چرب برای بدن ما بسیار مفید هستند، اما بدن نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین باید از طریق مصرف غذا تامین شوند. برای بهره مندی از اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این دانه های ریز، باید آنها را آسیاب کرده و به غذای خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  گوشت اسب چه خواصی دارد ؟ حکم خوردن گوشت اسب چیست ؟

غذای دارویی: زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های مفید و محبوب است. این ادویه هندی حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که خاصیت آنتی هیستامینی دارد. یعنی از نشتی از بینی و چشم جلوگیری می کند. توصیه می کنیم زردچوبه را به سوپ ها و غذاها اضافه کنید. حتما زردچوبه را به غذاهای تخم مرغی اضافه کنید.

غذاهای درمانی: ماهی قزل آلا و شاه ماهی

مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 در بهبود و کاهش علائم این بیماری مفید است. باید بدانید که ماهی قزل آلا و شاه ماهی نیز منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بنابراین توصیه می کنیم مصرف این ماهی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
منبع: بی تبیان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *