مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 فایده شستن پا برای سلامتی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


فواید شستشوی پا

پاها یکی از آلوده ترین نقاط بدن هستند و وقتی روی آن راه می روید آلودگی زیادی را به خود جذب می کنند و اگر نتوانید بهداشت را رعایت کنید مطمئناً به بیماری های جدی مبتلا خواهید شد. در این قسمت از تشویق به شما می گوییم که چرا باید حداقل روزی یک بار پاهای خود را بشویید.

1. کاهش تعریق پا

جالب است بدانید که پاهای ما روزانه 2 فنجان عرق ترشح می کنند. این عرق برای از بین بردن باکتری های پا بسیار مفید است و همچنین می تواند سموم را از بدن دفع کند. پاها 250000 غده عرق دارند و باکتری های زیادی روی آنها زندگی می کنند. اگر بتوانید پاهای خود را یک بار در روز بشویید، می توانید از پاتوژنز باکتری ها جلوگیری کرده و به بهبود گردش خون در پاها کمک کنید.

2. بوی بد را از بین ببرید

یکی دیگر از مزایای شستن پا این است که می توانید بوی بد را از بین ببرید. در واقع این بوی بد عمدتا به دلیل تعریق زیاد و تجمع لایه های مرده پوست است. به خاطر داشته باشید که شستن پاها بسیار مهم است و گاهی اوقات باید آنها را با صابون بشویید زیرا آب به تنهایی برای رفع بوی بد دهان کافی نیست و حتی می تواند رشد باکتری ها را بهبود بخشد.


فواید شستشوی پا

3. پیشگیری از عفونت

پاها بیشتر از سایر قسمت های بدن در معرض عفونت هستند. به یاد داشته باشید که اگر بتوانید روزانه آنها را بشویید، می توانید از عفونت قارچی انگشتان دست جلوگیری کنید. در واقع، علاوه بر جلوگیری از عفونت، می توانید از آن برای محافظت در برابر تاول، میخچه، زگیل و سایر بیماری های عفونی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  بیماری قلبی مادرزادی

4. کاهش درد مفاصل

یکی از کارهایی که می توانید برای جلوگیری از درد مفاصل انجام دهید این است که پاهای خود را به طور مرتب بشویید. با این روش می توانید تمام پوست مرده پا را از بین ببرید و از ضخیم شدن آن جلوگیری کنید. در واقع، اگر این پوسته های مرده برداشته نشوند، ضخیم می شوند و روی راه رفتن شما تأثیر منفی می گذارند. همین اثرات منفی می تواند در طول زمان مشکلات زیادی را برای مفاصل شما ایجاد کند.

5. بهبود گردش خون

هنگامی که پاهای خود را می شویید، آنها را نیز ماساژ می دهید که می تواند گردش خون را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که اگر گردش خون شما کاهش یابد، رشد کمتری خواهید داشت و مشکلات بیشتری خواهید داشت. گردش خون ضعیف همچنین می تواند باعث بی حسی و گزگز در پاها شود و راه رفتن را برای شما دشوار کند.

6. افزایش رشد ناخن

وقتی رشد ناخن های شما نامتناسب باشد، می تواند در گوشت شما غرق شود. اگر پاهای خود را تمیز نکنید و فراموش کنید که آنها را بشویید، وضعیت بدتر می شود و عفونت بسیار شدیدتری خواهید گرفت و ممکن است مجبور به جراحی شوید. برای پیشگیری از بیماری های ناخن و پوست می توانید روزی یک بار پاهای خود را بشویید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *