6 عدم قطعیت حذف افراد از فهرست یارانه بگیران / این دهک از فهرست یارانه بگیران حذف شد.



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وضعیت غربالگری یارانه بگیران حاکی از آن است که اگرچه برخی افراد در اطلاع رسانی کشور جزو سه دهک جامعه کم درآمد هستند، اما در دهک دهم پایگاه بهزیستی ایران قرار دارند.

رئیس جمهور در یک مصاحبه تلویزیونی در تاریخ 18 اردیبهشت ماه از طرح جدید دولت برای پرداخت یارانه نقدی با محوریت اصلاح سیاست پولی ترجیحی و حذف آن از پنج کالای اساسی (از دهک چهارم به بعد) و 400 هزار تومان (برای سه دهک اول) واریز شده رونمایی کرد. در حساب سرپرستان 9 دهک زمین و بدین ترتیب دهک دهم از فهرست مشمولان یارانه حذف شد.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود 7.5 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف و به عنوان مابقی یارانه جدید معرفی شدند و وزیر کار با اطمینان اعلام کرد که بر اساس معیارهایی مانند خودرو، گردش مالی و سود. بانک ها خانوارهای پردرآمد را از فهرست یارانه ها حذف کردند. اما مشاهدات نشان می دهد که در میان حذف شدگان، اقشار ضعیف و متوسط ​​جامعه هستند که قبلاً مشمول یارانه بودند، اما در این مدت از فهرست حذف شدند.

البته چند روز پیش رئیس جمهور دستور داد که دستمزد یک ماهه به حساب تمام کسانی که تا یک ماه قبل مشمول یارانه بودند و در این مرحله مستمری دریافت نکرده و در حال رقابت هستند واریز شود. برای تجدید نظر در طبقه بندی فعلی.

بلاتکلیفی در مورد حذف افراد از لیست یارانه ها

در مورد حذف افراد از لیست یارانه بگیران و واریز مجدد یارانه به بازماندگان 6 ابهام وجود دارد. اولاً در مورد میزان یارانه ودیعه و ادامه یا عدم تداوم واریز توضیح خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  رونمایی از خودرو تویوتا کمری ۲۰۲۵ | امکانات باورنکردنی تویوتا کمری ۲۰۲۵ را ببینید

در واقع هنوز مشخص نیست یارانه پرداختی به بازماندگان 300 هزار تومان است یا 400 هزار تومان و مشخص نیست این یارانه در ماه دوم به این افراد پرداخت می شود یا خیر.

مورد بعدی اینکه در میان افراد مستثنی شده خانوارهایی هستند که سرپرست خانوار بازنشسته است و حداقل دستمزد دریافت می کند اما فرزند خانواده درآمد بیشتری دارد یا خودرو و سپرده در بانک دارد.

موضوع بعدی نیز به افرادی مربوط می شود که با وجود حمایت نهادهای حمایتی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اما به دلایلی مانند مالکیت خودرو از لیست یارانه بگیران حذف شده اند.

بنابراین اگر داده‌های پایگاه اجتماعی ایران دقیق‌تر بود، باید این افراد به‌طور پیش‌فرض در فهرست یارانه بگیران قرار می‌گرفتند نه اینکه این افراد جزء 3 دهک جامعه کم‌درآمد و بخشی از جامعه محسوب شوند. دهک دهم پایگاه بهزیستی ایران!

نکته بعدی در مورد استانداردسازی سفرهای خارج از کشور است. به نظر می رسد در خانوار اگر فردی به خارج از کشور سفر کرده باشد، حتی اگر سرکار رفته باشد، دهک دهم محسوب می شود و از دریافت یارانه محروم است. با این حال، بررسی دقیق‌تر این معیار ضروری بود، زیرا صرف سفر به خارج از کشور نمی‌تواند نشان‌دهنده این باشد که فرد یکی از ثروتمندترین افراد جامعه است.

سوال بعدی این است که برخی از خانواده هایی که در فهرست مشمولان قرار می گیرند، خانواده هایی هستند که فرزندانشان پس از ازدواج حساب یارانه را جدا نکرده اند و به دلیل وضعیت مالی فرزند متاهل، خانواده از لیست یارانه بگیران حذف شده است. .

بیشتر بخوانید  این دو بازیکن شوخی شوخی اخراج شدند! | عجیب ترین ماجرای دریافت کارت قرمز +ویدئو

همچنین تماس های متعددی از سوی برخی از زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است که قبلاً از دریافت یارانه خبر داده بودند اما بر اساس یارانه جدید از لیست حذف شده اند و اغلب جزو 9 نفر اول هستند.

در چند روز گذشته تماس های متعددی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم تا به ابهامات مطرح شده در این گزارش رسیدگی شود، اما متاسفانه هیچ یک از این وزارتخانه نخواستند پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید