مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 روغن جادویی برای ناخن های سالم و قوی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ما 6 مدل از بهترین روغن برای تقویت ناخن را ارائه می دهیم

ناخن های دست و پا یکی از حساس ترین قسمت های بدن ما هستند که معمولا کمتر به آن توجه می کنیم. البته خانم ها بیشتر از آقایان به ناخن های خود اهمیت می دهند. زیرا خانم ها مراقبت از ناخن را جزئی از فاکتور زیبایی ظاهر خود می دانند. اما امروزه مراقبت از ناخن و بهداشت ناخن برای همه مهم است.
جدا از فاکتور زیبایی و سلامتی، مراقبت از ناخن برای برخی افراد یک مسئله حیاتی است. برای کسانی که دست و پایشان ابزار کارشان است، سختی ناخن ها مسئله بسیار مهمی است. مثلا نوازندگان و ورزشکاران از جمله افرادی هستند که این موضوع برایشان اهمیت زیادی دارد. امروزه نقش روغن تقویت کننده ناخن در استحکام و سلامت ناخن ها به اثبات رسیده است. امروزه روغن های طبیعی مختلفی وجود دارد که علاوه بر تغذیه، در پزشکی و سلامت نیز کاربرد دارد.

دلایل استفاده از روغن برای تقویت ناخن

1. روغن ها به دوام و استحکام ناخن کمک زیادی می کنند.
2. برخی روغن ها می توانند قارچ شدید ناخن را درمان کنند.
3. استفاده از روغن تقویت کننده به رشد سریع ناخن کمک می کند.
4. استفاده از روغن تنها برای ناخن مفید نیست. همچنین برای پوست اطراف ناخن بسیار مفید است. پوست اطراف ناخن را نرم می کند و کوتیکول را تقویت می کند.
5. ماساژ ناخن ها با روغن باعث افزایش گردش خون در این ناحیه می شود.


روغن تقویت کننده ناخن

نحوه استفاده از بهترین روغن برای تقویت ناخن

بیشتر روغن های تقویت کننده ناخن به یک روش استفاده می شود و آن این است:

ابتدا یک چهارم فنجان روغن مورد نظر را گرم کنید.
اما مراقب باشید که روغن به نقطه جوش نرسد.
سپس اجازه دهید روغن کمی ولرم شود.
سپس ناخن های خود را داخل روغن بگذارید و به مدت 15 تا 30 دقیقه در روغن بگذارید. این کار باعث می شود ناخن های شما سریعتر مرطوب شوند.
پس از مدت زمان مورد نظر، دستان خود را از روغن جدا کنید.
با انگشتان خود روغن را به خوبی روی ناخن و پوست اطراف آن با حرکات دایره ای کوچک ماساژ دهید.
روغن اضافی را از دستان خود بشویید.
این کار را هر هفته تکرار کنید.

همچنین برای آبرسانی روزانه می توانید روی هر ناخن یک قطره روغن بریزید و روی ناخن و پوست اطراف آن حرکت دهید تا به خوبی جذب شود.
یکی دیگر از راه‌های تقویت ناخن این است که یک تا سه ساعت قبل از خواب ناخن‌ها را در مخلوط آب لیمو و روغن آغشته کنید، پنج دقیقه صبر کنید، سپس دستکش بپوشید و اجازه دهید روغن یک شب بماند. روی ناخن ها می ماند و کاملا جذب می شود. در صورت لزوم صبح دستان خود را بشویید.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر روغن گل یاس

ما بهترین روغن برای تقویت ناخن ها را معرفی می کنیم

در این قسمت از مقاله بهترین روغن برای تقویت ناخن ها را به شما معرفی می کنیم و از فواید و خواص هر کدام از آنها می گوییم.


بهترین روغن ناخن

1. روغن نارگیل برای تقویت ناخن

روغن نارگیل گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال درمان های خانگی برای رشد سریع ناخن هستند. روغن نارگیل نوعی روغن اشباع شده است که از میوه درخت نارگیل به دست می آید. این روغن در تهیه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین در مواد غذایی استفاده می شود. روغن نارگیل سرشار از نوعی اسید چرب به نام اسید لوریک است. به همین دلیل است که این روغن در بین روغن های دیگر بادوام ترین است. در میان روغن های سرخ کردنی، حرارت لازم برای سوزاندن روغن نارگیل از هر روغن دیگری بیشتر است. بنابراین حتی در دمای بالا هم این روغن نمی سوزد و دودی از آن بلند نمی شود.

خواص روغن نارگیل برای ناخن ها به حدی است که این روغن برای ماندگاری ناخن ها بسیار موثر بوده و بهترین روغن برای تقویت ناخن ها می باشد. روغن نارگیل بوی خوبی دارد و به همین دلیل بسیار محبوب است. روغن نارگیل می تواند قارچ شدید ناخن را درمان کند. بنابراین، اگر ورزشکار هستید و پاهایتان دائماً در کفش و جوراب است، می توانید آن را روی ناخن های خود بمالید تا از عفونت قارچی جلوگیری کنید.


دستورالعمل ها:

بهترین زمان استفاده از روغن نارگیل قبل از خواب است.
برای نتیجه گیری بهتر، قبل از استفاده از این روغن ناخن، دست های خود را کاملا بشویید و از هرگونه آلودگی پاک کنید.
برای استفاده از روغن نارگیل باید آن را کمی گرم کنید.
سپس ناخن های خود را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. ماساژ ناخن ها با روغن نارگیل باعث بهبود گردش خون در این ناحیه و تقویت ناخن ها می شود.
برای نتیجه بهتر می توانید این کار را دو بار در روز انجام دهید.

2. تقویت ناخن ها با روغن زیتون

روغن زیتون بهترین انتخاب برای تقویت ناخن است. روغن زیتون نیز از میوه درخت زیتون به دست می آید. در واقع روغن زیتون از فشار دادن زیتون هایی به دست می آید که دارای مقدار زیادی چربی غیراشباع هستند. بیشتر منابع این چوب در غرب خاورمیانه و شرق اروپا یافت می شود.

روغن زیتون یکی از روغن هایی است که علاوه بر مصرف خوراکی، کاربرد درمانی نیز دارد و در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. از فواید روغن زیتون برای ناخن ها می توان گفت که این روغن حاوی ویتامین E است و یکی از بهترین درمان های خانگی برای تقویت و رشد سریع ناخن ها، درمان شکنندگی و سفت شدن ناخن ها است. همانطور که گفتیم مواد مغذی موجود در روغن زیتون برای پوست اطراف ناخن نیز بسیار مفید است و پوست اطراف ناخن را نرم و لطیف می کند و کوتیکول ها را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید  روش های جدید جوانسازی پوست


بهترین سفت کننده ناخن!

تقویت ناخن با روغن زیتون بسیار موثر خواهد بود زیرا پلی فنل موجود در روغن زیتون هم خاصیت ضد قارچی و هم ضد باکتریایی دارد. علاوه بر این، روغن زیتون خاصیت نرم کنندگی بالایی دارد. می توانید بعد از لاک زدن یا برداشتن ناخن از آن استفاده کنید و روی ناخن و انگشتان خود بمالید. روغن زیتون باعث افزایش گردش خون و ترمیم سریع ناخن های آسیب دیده و بهبود کیفیت و بافت آنها می شود. این روغن برای تقویت ناخن ها بسیار مفید است.


دستورالعمل ها:

یک راه بسیار مفید برای تقویت ناخن ها مخلوط کردن مقادیر مساوی روغن زیتون، روغن بادام و روغن جوجوبا است.
مواد را حرارت دهید تا دستتان بسوزد (روغن های داغ روی ناخن ها بهتر عمل می کنند).
سپس با استفاده از یک تکه پنبه، ناخن های خود را به روغن آغشته کرده و ده دقیقه صبر کنید.
ناخن های خود را با روغن ماساژ دهید و اجازه دهید این سفت کننده ناخن به ناخن های شما آغشته شود و آنها را تقویت کند.

3. روغن جوجوبا بهترین روغن برای تقویت ناخن است

روغن جوجوبا از دانه های گیاهی به همین نام به دست می آید. بوته ها یا درختچه های جوجوبا در آمریکای جنوبی و شمال مکزیک یافت می شوند. این روغن از قدیم الایام توسط بومیان این مناطق در پزشکی استفاده می شده است. سرخپوستان آمریکایی از آن به عنوان درمانی برای زخم ها و کبودی ها استفاده می کردند.
دانه های جوجوبا شبیه دانه های قهوه هستند. ساختار روغن جوجوبا با سایر روغن های گیاهی متفاوت است و این روغن در اصل نوعی روغن غیر اشباع است. روغن جوجوبا در واقع به عنوان یک لایه محافظ در کنترل رطوبت عمل می کند، پوست، ناخن و مو را نرم می کند و بهترین روغن گیاهی برای تقویت ناخن ها محسوب می شود.
این روغن به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع در دمای اتاق کاملا مایع بوده و ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روغن های تقویت کننده ناخن دارد و بسیار دیر خراب می شود. این باعث می شود این روغن گزینه خوبی برای استفاده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از ناخن باشد.
با استفاده از این روغن، تولیدکنندگان دیگر نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده شیمیایی در مقادیر زیاد نخواهند داشت. خواص و بافت این روغن شبیه روغن آرگان است و در صورت عدم دسترسی به این روغن می توانید از روغن آرگان برای ناخن های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ماسک لیمو و دارچین


سفت کننده ناخن

4. روغن برای تقویت ناخن از هسته انگور

روغن هسته انگور محصولی است که در طی تولید شیره انگور به دست می آید. روغن هسته انگور یکی از محصولات زیبایی طبیعی است که می توان از آن به عنوان جایگزین روغن پخت و پز و روغن سرخ کردنی استفاده کرد.
روغن هسته انگور سرشار از فلاوانوئیدها، بتاکاروتن، ویتامین C و E است که خواص زیادی دارد و در تقویت و استحکام ناخن ها بسیار موثر است و همچنین گزینه بسیار مناسبی برای تقویت ناخن ها خواهد بود.

5. روغن آووکادو برای تقویت ناخن

روغن آووکادو که از میوه های آووکادو به دست می آید، به عنوان یکی از سالم ترین و با ارزش ترین انواع روغن شناخته می شود. روغن آووکادو منبع غنی تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین E، ویتامین A، اسید اولئیک و اسیدهای چرب ضروری است. آووکادو حاوی پتاسیم است که منجر به تولید کراتین و تقویت و جلوگیری از شکنندگی ناخن ها می شود.
این روغن معمولاً سبز رنگ و بوی تند دارد. اما اگر روغن تصفیه شود رنگ آن زرد می شود. به خاطر داشته باشید که آووکادو می تواند یک آلرژن باشد. اگر به میوه آووکادو حساسیت دارید، به روغن آن نیز حساسیت دارید. این روغن برای تقویت ناخن ها بسیار موثر است اما به دلیل کمیاب بودن آن کمی گرانتر از روغن های دیگر است.


تقویت ناخن

6. روغن بادام تلخ بهترین روغن برای تقویت ناخن است

روغن بادام تلخ بیشتر برای مراقبت از مو شناخته شده است. اما خوب است بدانید که این روغن سرشار از ویتامین E، B و روی است که برای رشد، تقویت و رشد مجدد ناخن ها بسیار موثر است. از روغن بادام روی ناخن های خود استفاده کنید، ابتدا آن را گرم کنید و هر شب ناخن های خود را با روغن بادام ماساژ دهید تا ناخن ها تقویت شوند. این کار را به مدت یک ماه ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

باید بخوانید:

محصولات طبیعی همیشه بهترین و ساده ترین راه برای مراقبت از ناخن های شما هستند. با استفاده از روغن تقویت کننده ناخن به راحتی می توانید از ناخن و کوتیکول آن محافظت کنید. به خاطر داشته باشید که برای اثربخشی بیشتر از روغن های اصلی و ارگانیک استفاده کنید. همچنین یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آجیل، آووکادو و انواع آنتی اکسیدان ها به حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *