530 واحد مسکونی در شهرک سربیشه در دست ساخت است



حمید حاجی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای برنامه اقدام ملی مسکن در سربیشه ، 70 متقاضی نهایی تایید شده و زمین ساختمانی مسکونی به همه این متقاضیان واگذار شده است.

وی گفت: از مجموع 70 داوطلب برنامه ملی اقدام به مسکن ، 28 واحد به مرحله انعقاد قرارداد با بانک رسیده اند ، 28 واحد عملیات اجرایی را انجام داده اند ، 18 واحد داربست را به اتمام رسانده اند ، 10 واحد نیز کار خود را انجام داده اند. سقف و 2 واحد به مرحله سخت شدن رسیده اند.

مدیر بنیاد مسکن سربیشه گفت: تأمین زمین از برنامه اقدام ملی مسکن در قالب گروه های سازنده 2 نفره در سربیشه تأمین می شود و اندازه تسهیلات اختصاص یافته به هر واحد 100 میلیون تن با نرخ 18٪ با 12 سال ساخت و بازپرداخت توسط بانک مسکن. اخیراً ، شورای دولت از افزایش سقف تسهیلات به 150 میلیون تن خبر داد.

وی ادامه داد: در این واحدها 30 درصد تخفیف در هزینه پروانه های ساختمانی از شهرداری و واگذاری زمین در قالب اجاره 99 ساله داریم.

حاجی زاده با اشاره به اجرای طرح مسکن کم درآمد در استان گفت: 460 سهمیه مسکن کم درآمد در شهرک سربیشه وجود دارد و معرفی و انعقاد قرارداد تسهیلات برای کلیه متقاضیان انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر 367 واحد به مرحله پی ریزی ، 268 واحد اسکلتی ، 219 واحد بام ، 170 دستگاه سخت کاری و 74 واحد به مرحله نازک کاری رسیده اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: این واحدها در سه شهر و روستای شهرستان با کمک وام 50 میلیون تومانی برای بنیاد مسکن روستایی و کمک 30 میلیون تومانی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید  آیا هواشناسی ما، سیاسی است؟ | شعر طنز اختصاصی برای محمد اصغری، کارشناس معروف هواشناسی در برنامه ای کاش

وی به افزایش تسهیلات مسکن روستایی از 50 میلیون تن به 100 میلیون تن در سال جاری اشاره کرد و گفت: متقاضیان شهرها و روستاها می توانند برای ارائه و ارائه به بانک های موجود به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

حاجی زاده با اشاره به ساخت مسکن محرومان توسط تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه ، افزود: 635 سهمیه مسکن محرومان در سال 1388 به این شهرستان اختصاص یافت که بعد از شهر بیرجند بیشترین سهمیه متعلق به این بود. شهر

وی گفت: این واحدها با تسهیلات 40 میلیون تنی مسکن روستایی بنیاد مسکن و 25 میلیون تن کمک بلاعوض در شهرستان سربیشه ساخته و به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید