52 درصد پیشرفت در مرکز پرتودرمانی یاس کرمان


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان ، استاندار کرمان امشب با همراهی جمعی از مسئولان استانی از مرکز تخصصی پرتودرمانی انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس بازدید کرد.

70 درصد سرطان ها با دستگاه های پرتودرمانی درمان می شوند و در استان کرمان فقط دو دستگاه وجود دارد ، یکی در دانشگاه شفا و دیگری در بیمارستان خصوصی.

این مرکز تخصصی

3000 متر مربع زیربنا دارد و حدود 52٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرکز رادیوتراپی تخصصی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی در سه طبقه احداث می شود و تاکنون 20 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده و برای تکمیل آن 25 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مرکز خیریه یاس 12 سال است که فعالیت می کند و بیش از 5000 بیمار تحت مراقبت دارد و ماهیانه 300 میلیارد تن برای این بیماران هزینه می کند.

علاوه بر این مرکز ، 5 مرکز دیگر نیز در دست ساخت است و یک مهمانسرا با 60 تخت پذیرای بیماران خواهد بود و آنها را همراهی می کند.

2 میلیون و 2800 هزار یورو برای تجهیزات تخصصی از خارج از کشور هزینه شده و فقط یک دستگاه از این مرکز هنوز به کشور ارسال نشده است و مابقی تجهیزات در کرمان قرار دارد.

علی زیناوند ، استاندار کرمان در این بازدید گفت: برای خیریه یاس در استان نیاز به ایجاد یک مرکز پرتودرمانی است که توسط خیران و افراد باتجربه راه اندازی می شود.

وی افزود: بیماران دیگر نمی توانند با روش های سنتی درمان شوند اما ما باید از علم مدرن برای درمان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید  ورود سیگار با نماد یوزپلنگ ایرانی به بازار!

زینوند گفت: خیران برای احداث این مرکز شهری حالت خوبه و این مرکز رادیوتراپی برای بیماران نیازمندی که از مراکز درمانی دور هستند حیاتی است و به همین دلیل ما از آن پشتیبانی می کنیم.

استاندار کرمان گفت: از ظرفیت و امکانات استان برای رفع موانع پروژه استفاده خواهیم کرد ، در صورت لزوم سایر مراحل مشاوره انجام می شود که علیرغم نیاز به سرعت در استان و حتی در جنوب شرقی

زینی وند افزود: واحدهای بزرگ استان کرمان در انجام مسئولیت های اجتماعی خود کوتاهی نکردند ، اما این حمایت باید هدفمند می شد ، بنابراین ما سازمان مسئولیت اجتماعی را برای ساماندهی این حمایت پیشنهاد کردیم ، زیرا این منطقه باید مرتب و اولویت بندی شود.

وی تاکید کرد: مشکلات ساخت پروژه خیریه پرتودرمانی یاس کرمان در حال کنترل است و بخشی از هزینه های استان را تأمین خواهیم کرد.

استاندار کرمان گفت: پروژه خیریه پرتودرمانی یاس کرمان به گونه ای تعریف شده است که پیشرفت آن همسو با مردم کرمان و بنیانگذاران آن است.

زیناوند گفت: باید برنامه ای تعریف شود که از تمام امکانات استان کرمان نهایت استفاده را ببرد و در این راستا صنایع و معادن زیادی در استان وجود دارد و نباید تمرکز روی دو یا سه واحد خاص باشد.

انتهای پیام / 80018 / ق


دیدگاهتان را بنویسید