500000 تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر می شود – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ، تیمور باگری مشخص شده: از کل صادرات 290 777 تن کالا از طریق پایانه مرزی در این مدت شیر و 281،554 تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاصی.

معاون حمل و نقل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت 209 هزار و 454 تن کالا با 9 هزار و 415 دستگاه خودرو از پایانه های مرزی این استان عبور کرده است.

او این را بیان کرد غذا، سوخت ها ، گاز مایع ، قیر و هیدروکربن ها ، کالاهای اساسی برای صادرات در چهار ماه اول سال جاری از پایانه های مرزی میرجاوه و شیر وی افزود: با توجه به اینکه تجارت فرامرزی یکی از شاخص های اصلی در ایجاد روابط با کشورهای همسایه و توسعه اقتصادی منطقه ای است ، اداره کل به منظور افزایش تجارت فرامرزی و گسترش همکاری های اقتصادی متقابل با افغانستان و پاکستان ، توسعه کلی طرح. “او توجه ویژه ای به پایانه های مرزی داشت.

باقری گفت: عملیات توسعه پایانه مرزی شیر به منظور استفاده حداکثر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و افغانستان و برنامه توسعه ترمینال مسافربری در ترمینال مرزی میرجاوه به منظور تسهیل و تسریع در جابجایی مسافران ، ترانزیت و حمل و نقل بین بین المللی کالاها توسط اداره کل پردازش می شوند.

او اصلی است اکثر وی پتانسیل توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی ، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ​​570 کامیون در پایانه مرزی شیر و میرجاوه آنها می گویند این نشان دهنده اهمیت این مرزها علی رغم شیوع ویروس است ویروس کرونا ایناهاش.

بیشتر بخوانید  فوری؛ترور ۳ تن از کارکنان پلیس‌راه زاهدان + عکس

دیدگاهتان را بنویسید