5000 سایت برای تبلیغات و فروش داروها و مکمل ها مسدود شده است – اخبار پزشکی – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران در پویا ؛ رسول ملکوتی گفت: پلیس فتا با همکاری سازمان غذا و دارو برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به موقع به تخلفات تبلیغ و فروش محصولات سلامت محور در فضای مجازی ، اعلام کرد که پرونده های ارسالی توسط پلیس فتا به طور مداوم توسط متخصصان بوده است کارشناسان و کارآموزان این سازمان تحت نظارت قرار می گیرند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 5000 سایت متخلف شناسایی و مسدود شده اند كه در فضای مجازی و سایت ها به تبلیغ و فروش مواد مخدر و برخی از مواد افزودنی پرداخته و بیش از 4000 پرونده در حال رسیدگی است.

رئیس دفتر بازرسی ، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو توضیح داد: طبق قوانین و اسناد موجود در قسمت بالای این زنجیره ، مانند قانون موضوعات پزشکی و دارویی ، قانون مبارزه با قاچاق کالا ، دستورالعمل های توسعه پایدار تبلیغ محصولات غیر مجاز و ناسالم ، تبلیغات و فروش برخی محصولات بهداشتی ، به ویژه داروها و مکمل ها ممنوع است.

وی با تأکید بر اینکه این جرائم و تخلفات مستقیماً مربوط به بهداشت عمومی است ، گفت: بیشتر عواقب محصولات تقلبی و قاچاق غیرقابل جبران است که با مجوز معاون دادستان کل فضای مجازی دسترسی به نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان ضروری است . “و بعضی از دانشگاهها از طریق سیستم نظارتی و نظارتی پلیس FATA ارائه می شوند و از طریق نظارت و نظارت مستمر با متخلفان برخورد قاطع می شود.

مالاکوتی با تأکید بر اینکه تنها راه برای اطمینان از اصالت محصولات سلامت محور درخواست شناسایی و ردیابی برچسب اصالت از سیستم Titek www.ttac.ir یا سامانه پیامکی 20008822 است ، از مردم خواست اطلاعات سایت های ارائه دهنده را ارائه دهند داروها و مکمل با پشتیبانی از این دفتر از طریق سیستم شکایات سازمان غذا و دارو support.ttac.ir.

بیشتر بخوانید  فواید شگفت انگیز اهدای خون که از آن بی اطلاعید! / نقاشی

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید