500 صفحه خورشیدی بین قبایل کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد



به گزارش ایرنا ، کیامرث حاجی زاده سه شنبه شب با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: عشایر در اقتصاد مولد ، ارزان و کارآمد هستند و تعبیر امام خمینی (ره) از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب ، مأموریت و وظیفه مسئولان اندک است. “برابر.

معاون ساخت و ساز کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه خدمات عشایر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل توصیف و شمارش نیست ، اظهار داشت: ارائه خدمات به جامعه روستایی و عشایری استان در اولویت است. کار استاندار.

حاجی زاده به بخشی از ارائه خدمات به عشایر استان در مناطق صعب العبور بویراحمد ، دنا ، مارگون و سیل اخیر تسوج چرام اشاره کرد و گفت: فرماندار خواستار پیگیری ویژه دامداری برای تهیه علوفه عشایر شد. .

وی افزود: تمهیدات لازم برای خرید دام عشایر از جهاد کشاورزی نیز با دستور استاندار در نظر گرفته شده است زیرا واسطه ها و دلالان بیشترین سود را از فروش دام می برند و در این بین سرمایه عشایر به راحتی از بین می رود. “این موضوع در دستور کار نهادهای مسئول است.

حاجی زاده همچنین با اشاره به مرمت و ترمیم جاده های عشایری عشایر و مسیرهای مواصلاتی در مناطق مختلف استان افزود: مشکلات جامعه عشایر استان با جدیت دنبال می شود.

معاون ساخت و ساز کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی به جامعه عشایر با 15 تانکر سیار خبر داد و گفت: “در بحث آبرسانی اولویت را به جامعه عشایر دادیم.”

حاجی زاده گفت: در جریان سیل اخیر در 12 منطقه تمام امکانات استان برای کمک به جامعه عشایر بسیج شد.

بیشتر بخوانید  دانستن این دانستنی‌های سودمند خالی از لطف نیست! | عملا زندگیتو از این رو به اون رو میکنه!

وی با اشاره به اینکه 48 درصد جمعیت استان در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند ، تأکید کرد: نهادهای متولی از جمله جهادکشاورزی و اداره کل امور عشایر باید برنامه های لازم را برای ارائه خدمات بهتر به عشایر تنظیم کنند. انجمن.

وی با بیان اینکه قیمت هر صفحه خورشیدی 100 میلیون ریال برآورد شده است ، افزود: این تعداد صفحه خورشیدی برای تأمین برق جامعه عشایر بین آنها توزیع شده است.

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ، با اشاره به نظارت بر مشکلات عشایری در ستاد امور عشایر استان به ویژه در زمینه تنش آبی ، گفت: “در بحث تأمین آب عشایر ، سعی کردیم برای کوتاه کردن روند کار “

وی گفت: امیدواریم روزی تمام جامعه عشایری ما از این انرژی پاک و صفحه خورشیدی بهره مند شوند.

حاجی زاده از کارمندان بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خواست در زمینه پرداخت تسهیلات عشایر تلاش کنند.

وی گفت: توزیع صفحات خورشیدی در این شرایط بهترین راه برای تأمین برق و در عین حال صرفه جویی در مصرف انرژی است.

حاجی زاده به مزایا و عملکرد مناسب صفحات خورشیدی اشاره کرد و افزود: تشویق و تشویق عشایر برای استفاده از صفحات خورشیدی برای جلوگیری از جنگل زدایی و مصرف چوب برای مصارف خانگی نیز نقشی اساسی دارد.

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که با تلاش و هماهنگی شرکت توزیع برق و مسائل عشایری ، پانل های باقیمانده به زودی بین جامعه عشایر استان توزیع شود.

وی همچنین سهمیه استان در فاز اول را هزار پنل عنوان کرد و گفت: وی برای تأمین مابقی سهمیه مسئولان مربوطه را ملزم به اقدام می کند.

بیشتر بخوانید  مجموعه کامل "پایتخت" را به مدت 5 روز فشرده پخش کنید

دیدگاهتان را بنویسید