50 میلیارد وام برای فرودگاه گیلان / امکان شروع حمل و نقل جاده ای با قطار



ایسنا / گیلان معاون رئیس جمهور با اشاره به اختصاص 50 میلیارد تن اعتبار برای نوسازی امکانات فرودگاه گیلان ، یادآور شد: علاوه بر توسعه زیرساخت های راه آهن و جاده ای ، مسیرهای هوایی را برای حمل و نقل هموطنان فراهم می کنیم.

محمد بیکر نوبخت در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران با بیان اینکه دارای حلقه مهمی از کریدور شمال به جنوب ایران است ، گفت: برای اطمینان از اتصال بنادر آستارا و انزلی با بنادر جنوبی کشور ، قزوین-رشت ساخت راه آهن رشت-انزلی و رشت-آستارا.

وی با اشاره به کشف رشت قزوین به عنوان طولانی ترین قطعه راه آهن گیلان ، افزود: این مسیر ریلی از نظر فنی بسیار مشکل بود و ما مجبور شدیم کوه ها را حفر کنیم اما یکی از زیباترین مناظر را دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خط ریلی قزوین-رشت روزانه کار می کند ، توضیح داد: برنامه ای داریم تا مسافران بتوانند خودروهای خود را با قطار حمل کرده و وارد حومه شوند.

نوبخت از اختصاص 1000 میلیارد تن برای اتصال راه آهن رشت به بندر دریای خزر خبر داد و گفت: این پروژه در مرحله نهایی خود است و در ماه های آینده شروع به کار می کند. ما پروژه راه آهن رشت-آستارا را نیز تأمین مالی می کنیم ، زیرا به دلیل تحریم ها ، جمهوری آذربایجان قادر به تامین مالی این پروژه نیست.

وی با اشاره به مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در تامین مالی پروژه راه آهن رشت-آستارا ، افزود: امیدواریم دولت سیزدهم برای تکمیل این محور مهم بین المللی تلاش کند.

بیشتر بخوانید  عکس‌های ازدواج دوم هافبک سابق پرسپولیسی وایرال شد | رضا حقیقی عروسی کرد +تصاویر

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه هزار میلیارد تن برای هشت کیلومتر باقی مانده از پروژه بزرگراه رشت-قزوین اختصاص داده شده است ، گفت: این هشت کیلومتر ساده نیست و همه حفاری های تونل و پل را در اختیار داریم. “

نوبخ با اشاره به توزیع عادلانه وام های عمرانی به تمام استان ها از جمله گیلان ، گفت: به غیر از زیرساخت ها و کارهای عمرانی مانند سدها ، راه آهن ، بزرگراه ها ، سدها ، پل ها و … ، ما از محرومان غافل نشده ایم و با همکاری بنیاد مسکن ما همچنین کمیته مسکن را در دستور کار قرار دادیم.

وی برآورد می کند که سهم گیلان 2000 واحد مسکونی است که 1740 واحد آن امروز تحویل شده است و اظهار می کند: 1600 خانه توسط بنیاد مسکن ساخته شده است.

معاون رئیس جمهور از انتقال همزمان 80 هزار واحد مسکونی امروز به سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت مدیریت پسماند در سه استان شمالی است که با کمک شهرداری رشت امیدواریم سراوان این مشکل را حل کند. در زمینه تصفیه فاضلاب و ساخت سدهای لاستیکی و پیشرفت چشمگیر ، دو سد – مخازن شفارود و پلرود – اعتبار خوبی برای تأمین آب کشاورزی ارائه کردند.

وی با اشاره به اختصاص 50 میلیارد تن برای بهبود امکانات فرودگاه گیلان ، یادآور شد: با توجه به شرایط جوی در منطقه ، هواپیماها اغلب به دلیل ابر و مه با کاهش دید روبرو می شوند ، به طوری که در کنار توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی و جاده ای ، مسیر هوایی ما برای جابجایی هموطنانمان آماده می شویم.

بیشتر بخوانید  نظر هیئت امنا درباره طرح "تعهد ثبت رسمی معاملات املاک" به زودی اعلام می شود

نوبخت با بیان اینکه امروز ساختمان کتابخانه مرکزی رشت را افتتاح کردیم ، گفت: در دوران دانشجویی خود شاهد اعتراضات مردم برای احداث فرمانداری در قسمتی از پارک شهر رشت بودم که پس از انقلاب و استراحت برای کتابخانه ما از آن استفاده کردیم ، اما خوشبختانه با تزریق اعتبار ، شاهد اتمام ساخت آن هستیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حادثه گیلان به ویژه در زمان برف و سیل ، گفت: پس از بارش برف در سال 98 ، هم اکنون یک دستگاه خودروی جاده ای به ویژه تجهیزات برف روبی برای استان خریداری کرده ایم و شرایط مناسب است.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با تاج ، امکان جذب وام برای تملک دارایی های سرمایه ای استان ها را تا 31 شهریور افزایش دادیم ، گفت: گیلان این فرصت را دارد که این وام ها را جذب کند.

رئیس برنامه و سازمان بودجه تصریح کرد که دوران تصدی وی مملو از تلاش و خدمات بدون تقلب در مردم بوده است و خاطرنشان کرد: حقوق من به عنوان معلم است و از هفته آینده برای تدریس به دانشگاه برمی گردم. در مورد فعالیتهای اقتصادی من توجه نکنید ، زیرا این واقعیت ندارد و من به دنبال هیچ فعالیت اقتصادی نبوده و نخواهم بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید