5.5 میلیون نفر اوکراین را ترک می کنند



به گزارش فارس؛ بر اساس گزارش سازمان ملل، تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین از آغاز جنگ به بیش از 3000 نفر رسیده است و احتمال می رود تعداد واقعی آن بسیار بیشتر باشد.

مقامات سازمان ملل می گویند که پناهندگان از کمبود امکانات رنج می برند و بسیاری نمی دانند به کجا می خواهند بروند. این تعداد پناهنده در اروپا پس از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

به گفته مقامات سازمان ملل، زنان و کودکان 90 درصد جمعیت را تشکیل می دهند و مردان بین 18 تا 60 سال اجازه خروج از اوکراین را ندارند و باید برای مبارزه با ارتش اوکراین در این کشور بمانند.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) همچنین تخمین می زند که 7.1 میلیون نفر تصمیم به فرار از اوکراین گرفته اند، اما هنوز موفق به عبور از مرز نشده اند.

روسیه در 24 فوریه دستور کودتای نظامی علیه اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز پس از به رسمیت شناختن رسمی استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین توسط مسکو انجام شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که عملیات نظامی او با هدف «غیر نظامی کردن اوکراین» و «غیر ملی‌سازی» این کشور انجام شده است.

روسیه همچنین اعلام کرد که اوکراین به تعهدات خود بر اساس توافقات مینسک که در سال های 2014 و 2015 برای حل اختلاف بین جدایی طلبان و کی یف منعقد شده بود، عمل نکرده است.

ساعاتی پس از حمله روسیه، اوکراین اعلام کرد که تمامی روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه بارها تحریم هایی را علیه اکثر موسسات مالی مسکو، بخش انرژی و نخبگان سیاسی اعمال کرده اند.

بیشتر بخوانید  انشا درباره روزی که آدم برفی درست کردم؛ ۳ خاطره و انشای زیبا

دیدگاهتان را بنویسید